Elsősorban környezetvédelmi okokra hivatkozva az elmúlt évtizedben fokozatosan tűntek el a gyártók kínálatából a méregerős 125-ös gépek, pedig a kéken füstölő masináknak bizony komoly rajongótábora van Európában és szerte a világon. Nincs mese, úgy tűnik, hogy az utcán egyre kevesebb RS Apriliát vagy hétsebességes Mitót fogunk látni a jövőben - legalább is a tendencia ezt mutatja.
Persze a gyártók nem hagyják veszni a jellemzően tinikből álló vevőkört, ezért hasonlóan dinamikus, de a mai emissziós normáknak megfelelő kategóriát alkottak: a jellemzően egyhengeres, négyütemű, négyszelepes gépeket, melyek 250-es erőforrása ugyan nem forog olyan vehemensen, mint a kétütemű elődök, de a nagy nyomaték és a közel harminc lóerős teljesítmény már elegendő ahhoz, hogy vérbeli versenyzőnek érezze magát a friss jogsival motorra pattanó fiatal.
A reklámozás legegyszerűbb módszere a versenysport, hiszen ha ott jól szerepel az adott márka, az többet ér minden marketingre elköltött pénzügyi keretnél. A 2012-ben startoló Moto3 kategória ezt a célt igyekszik betölteni: a negyedliteres, négyütemű, egyhengeres motorblokkok nem rugaszkodnak el az utcai gépek világától, főleg, hogy a 81mm-ben maximált furat és a legfeljebb 14000-es fordulatszám még akár tartóssá is teheti az erőforrásokat.
A már bemutatott Honda CBR250 R is ennek a kategóriának az utcai megfelelője, és a hírek szerint a többi japán márka is tervezi, hogy komoly erőket fog fektetni a negyedliteres kategóriában megjelenő típusokra 2012-től. Elsőként a Yamaha háza tájáról szivárogtak ki olyan hírek, hogy a következő tavasszal YZF-R250 névre hallgató sportgéppel rukkolnak elő, melyet nem titkoltan a 250-es Kawasaki Ninja és a negyedliteres CBR ellenfelének szánnak.
A verseny - az utcán - elkezdődött, és ha hihetünk a pletykáknak, akkor a versenypályákon is lázasan folynak a tesztelések, hiszen 2012 első versenyén már a négyüteműek duruzsolását fogjuk hallani a jól megszokott visító hang helyett a legkisebb kategória versenyein.