Ekkor mindenki elkönyvelte magában, hogy megszorítani sem tudják a többiek a Kiefer Racing ifjú német pilótáját, hiszen a stabil teljesítmény mellett még szerencséje is volt, ugyanis a mögötte csatázók rendre egymás elől lopták el a pontokat, ezáltal Bradl előnye folyamatosan nőtt a vb tabellán.
Az angliai hétvége után nem várt események következtek: az addig rapszodikus teljesítményt nyújtó spanyol Marc Marquez magabiztosan kezdte begyűjteni az első helyeket, ráadásul Bradl nullázott is, így az elmúlt hétvégére az előny harminc pont alá süllyedt. Taktikus motorozással ez is elegendő lenne, hogy év végéig megőrizze Bradl az előnyét, ám az év legőrültebb futamán komoly hátrányba került a vb éllovasa az üldözőkkel szemben.
Talán a Moto2 történelmének legizgalmasabb versenyét láthattuk az elmúlt hétvégén, az első helyért folytatott ádáz csatát jól mutatta, hogy a verseny féltávjánál egy kör alatt tizenhárom (!) előzést láthattunk az élen, miközben a harmadik és kilencedik hely között is folyamatos harc folyt az értékes pontokért. A táv kétharmadáig úgy tűnt, hogy Iannone, Marquez vagy Bradl között állhat majd a dobogó legfelső fokára, de pár körrel később a német versenyző motorja hirtelen lassulni kezdett, és egészen a kilencedik helyig csúszott vissza. Eközben Marquez nagyjából két másodperces előnyt harcolt ki az élen, a pódiumot érő helyekért Corsi, DeAngelis és Iannone küzdött egymással.
A befutóra végül Marquez, Iannone, Corsi sorrendben érkeztek, a negyedik helyezett DeAngelis csak egy hajszállal maradt le a harmadik helyről. Bradl egy tízfős (!) bolyban harcolt eközben az egyre lassabb motorral, de az utolsó körben jól védekezett, és a tempót is növelni tudta, így végül nyolcadikként ért célba Espargaro, Smith és Lüthi mögött.
A világbajnokság újra nyitott, négy versennyel a 2011-es évad vége előtt az élen álló Stefan Bradl mindössze hat ponttal vezet Marc Marquez előtt, mögöttük Andrea Iannone, több mint nyolcvan pontos hátránnyal. Következik Motegi és a Japán Nagydíj, szeptember 30-án.