Talma Moto2
Néhány versenyző, köztük Talmácsi Gábor is úgy döntött, hogy kipróbálja a vizes beállításokat, és dél körül kimerészkedett a pályára. Talma jól teljesített az ideálisnak nem mondható körülmények között és a második legjobb időt motorozta. Az egy órás szünet után a SpeedUp csapat és Gábor úgy építette fel a tréninget, mintha egy időmérő edzést teljesítenének a világbajnokságon. Talma végig jó köridőket motorozott, és folyamatosan javított. Az első futómű kanyar közben továbbra is pattogott, ezen próbáltak a mérnökök állítani, de a probléma az edzés leintéséig megmaradt. Talmácsi Gábor végül a negyedik helyen zárta a harmadik valenciai napot, 1’38.716-os idővel. A teljes stáb a versenyzőkkel együtt hosszasan kiértékeli majd a tesztelés eredményeit, hogy a mostani esetleges hibák ne jöjjenek elő a következő alkalommal.

Talma Moto2
„Ezzel a három napos teszttel megkezdtünk egy hosszú munkafolyamatot, melynek során össze kell csiszolódnom a motorral, hogy az élbolyban csatázhassak majd a világbajnokságon. Sok információt megtudtunk a motorról, és a mérnökök hosszú órákon át elemzik majd még a rögzített adatokat. Mindent összevetve, szerintem jól sikerült az első találkozás az új Moto2-es motorral.”

A tesztet követően összeült a csapat, hogy kielemezzék az adatokat, felmérjék, hogy milyen változtatások szükségesek ahhoz, hogy a vb-n Talmácsi Gábor és Andrea Iannone még inkább versenyképesek legyenek. Mivel nagyon sok munka vár a csapatra és a hétvégi jerezi időjárás előrejelzések végig esőt ígértek, így arra a közös döntésre jutottak, hogy a Fimmco Speedup Team nem utazik Dél-Spanyolországba. A csapat inkább egy olaszországi helyszínen próbálgatja majd az új Moto2-es gépet, ahol lényegesen könnyebb az alkatrész utánpótlást megoldani. A döntést alapos mérlegelés előzte meg. A versenyzők, mérnökök és a csapattulajdonosok is úgy vélik, hogy ez a legjobb megoldás, hiszen így az utolsó IRTA teszten ki tudják próbálni az új fejlesztéseket, módosításokat.

Talma Moto2
Talma és Iannone motorjait visszaszállították a csapat fejlesztőbázisára, ahol már neki is láttak a szükséges változtatások elvégzéséhez. Talmácsinak például új tankot kell gyártani, és számos kisebb alkatrész is szükséges ahhoz, hogy még komfortosabb még vezethetőbb legyen számára a motor. Az új fejlesztések és alkatrészek az első három versenyre készülnek, hiszen a motort Katarból Japánba, majd Japánból Jerezbe szállítják, így a köztes időszakokban nincs lehetőség változtatásokat végrehajtani rajta.

„A lehető legésszerűbb döntésnek tartom, mellyel maximálisan egyet is értek, miszerint kihagyjuk a soron következő IRTA tesztet.” – nyilatkozta Talma. „Remek formában érzem magam, így szívesen motorra ülnék Jerezben is, de vannak még hiányosságok, amiket mielőbb pótolni, változtatni kell, és ezek elvégzése nélkül nem tudnánk előrelépni.”

Luca Boscoscuro csapatfőnök a következőt fűzte hozzá: „A valenciai teszt eredménye pozitív volt, elégedett vagyok Gábor és Andrea teljesítményével, valamint a pályán nyújtott munkájukkal. Köszönhetően szerelőink és versenyzőink eddigi nagyszerű munkájának nagyon kicsi a különbség, ami elválaszt bennünket a leggyorsabbaktól.”

Kapcsolódó anyagok:

Talmácsi bemutatkozott a Moto2-ben

Talma edzőmotorja