A V85 enduró megjelenése azért szenzációs, mert a típussal együtt az új erőforrás is debütál - a 850-es, hosszában beépített V2-es erősebb, nyomatékosabb a V7-nél, ám sokkal harmonikusabb, könnyebben kezelhető és szerényebb tömegű, mint az 1,4-es Guzzi-hajtóművek.

moto-guzzi-v85-enduro-16378
Egyszerre régies és modern a V85 formaterve, mégis harmonikus elegy - igazán jól mutat az új Guzzi

Az erőforrást körülölelő acélváz is vadonatúj fejlesztés, amiben egyébként teherviselő elem a motor, s a LED-lámpákat, illetve a jövőbe mutató műszeregységet sem láthattuk még korábbi modelleken. Az alumínium lengővilla aszimmetrikus kialakítású, s jobb oldali szárában fut a hajtást biztosító kardántengely. Az új, 850-es V2-est látva valószínűsíthető, hogy a V85 Enduro csak a kezdet, s a közeljövőben további új modellekben is felbukkan az erőforrás.