Minap bombaként robbant a hír, hogy Rossi egykori ellenlábasa, egyben Pedrosa mentora, a spanyol Sete Gibernau újra felölti a bőrruhát, és csatlakozik a világbajnokság mezőnyéhez. A Moto E-ben az Energica Ego modellből épült, 147 lóerős és 200 nm-es forgatónyomatékú gépekkel állnak rajthoz, melyek végsebessége meghaladja a 250 km/órát, és meglepő módon a teljesen lemerült vasak 85%-os feltöltése mindössze húsz percet vesz igénybe.

moto-e-bajnoksag-resztvevoi-20055
Ideje új kifejezésekkel megbarátkoznunk, úgymint az Energica saját fejlesztésű VCU-ja (Vehicle Control Unit) és eABS-e, vagy a speciális akkumulátorház, ami a mérnökök állítása szerint jelentősen meghosszabbítja a telepek élettartamát

Ugyan még jó pár hely szabadon árválkodik, így például az Ajo, a Sic58 és a Marc VDS istállónak sincs pilótája, azt azonban biztosra vehetjük, hogy Randy de Puniet, Niccolo Canepa, Nico Terol és egyetlen hölgyversenyzőként Maria Herrera is ott lesz Gibernau mellett a Moto E összecsapásain. Jelen állás szerint 12 csapat 18 pilótája lép pályára a versenyhétvégéken, melyek a MotoGP-vel megegyező forgatókönyv szerint zajlanak majd - pénteken és szombaton edzéseken, vasárnap pedig 7-10 körös futamokon bizonyíthatnak majd a résztvevők.