A 4 349 000 forintba kerülő Moto Guzzi Stelvio NTX nem ért el kiemelkedő piaci sikereket, valószínűleg a magas vételár és a megosztó formaterv miatt nem léphetett az 1200GS nyomdokaiba az eladási listákon. Pedig a hosszában beépített V2-es erőforrás kitűnő partner a túrázáshoz, és a motor kényelme illetve felszereltsége is megfelel a kategória támasztotta igényeknek.
Az Officine Rossopurónál úgy gondolták, hogy több lehetőség van a motorban, mint amit a gyáriak kiaknáztak a típusból, ezért atomjaira szedték az eredeti motort, majd minden egyes alkotóelemét tökéletesebbre cserélték. Az erőforrás 1420 köbcentisre hízott a beavatkozás után, amitől közel 140 lóerőt teljesít az eredetileg 105 lovas blokk (ami egyébként a kategória egyik legkönnyebb darabja, hiszen mindössze 62 kilogrammot nyom).
Természetesen a futómű sem maradt érintetlen, így az első teleszkópot 50mm belsőcső átmérőjű Marzocchi villa váltotta, az új, könnyebb felniket a Marchesini szállította, a fékek a Brembo gyárából érkeztek, a hátsó traktus úttartásáért pedig az autósportból ismert Extreme Tech központi rugóstagja felel.
A sok minőségi alkatrész valószínűleg tovább drágítja az eredetileg is prémiumkategóriás motor vételárát, ettől függetlenül érdemes lenne elgondolkodni a Guzzi vezetőinek, hiszen pont az egyedi készítésű és drága motorok piacát viselte meg legkevésbé a válság, vagyis egy ilyen rétegmodellel komoly sikereket érhetnének el az olasz márka rajongói körében.