Alig kilencven lóerővel nem rúghat labdába az ember a gyakran 110-120 lovas riválisokkal szemben, s tudták ezt a Ducatinál is, ezért az eladások gerincét adó Monster család középső, 796-os tagját is szteroidkúrára fogták, hogy szétcsapjanak a konkurensek között. Az új vasban már a Hypermotard 821 köbcentis, 110 lóerős V2-ese dolgozik, s az M-széria középső tagja a puritán felszereltségnek is búcsút int, hiszen 2014-től már üzemmódkapcsoló és kipörgésgátló is színesíti a korábban oly' szűkös extralistát.
Első ránézésre is feltűnő, hogy a régi formával szakítva inkább az 1200-as bátyus megjelenését igyekeztek kopírozni, s további különbség, hogy az elődmodelltől eltérően immáron hagyományos lengővilla fogja közre a 17-es hátsó kereket. A kiszivárgott információk szerint átszámítva három és félmillió forint körüli összegért kínálják majd a Monster 800-at (egyes hírek szerint 821-et), vagyis szokás szerint az európai és távol-keleti kihívóknál drágább prémiumtermékként fogják pozicionálni az új modellt. A vásárlóknak azonban legalább három-négy hónapot várniuk kell még, hogy kézbe vehessék a gép slusszkulcsát, mivel a bolognai csapat a márka éves seregszemléjén, a World Ducati Weeken szeretné leleplezni a modellt.