Első ránézésre csak a motor formája sokkol, de az idomok alatt rejtőző elektronika valószínűleg még nagyobb indulatokat kavar majd, mint a sokélű, fura összhatású burkolat. Kezdjük hát az alapoktól: ez valójában egy 2013-as Honda CBR1000RR, már ami a vázat, a blokkot és a futóművet, illetve a fékrendszert illeti.

chak molot
Csak nyomokban emlékeztet a donor Fireblade-re...

Ez utóbbinál azonban történt egy kis módosítás, a japán mérnökök munkáját felülírva a szentpétervári Igor Chak (Chak Motors) egy új fékrendszert fejlesztett ki a motorra, mégpedig egy előrejelző és önállóan vészfékező szisztéma formájában.

chak molot
Az agresszív külsejű Chak Molot. A LED-es első lámpa már szinte kötelező...

A dolog lényege, hogy az utólag beépített giroszkóp és a többi közlekedőt pásztázó radar együttes jeleiből kalkulálva a gép előbb éles, felvillanó fénnyel jelzi, ha túl nagy a sebességkülönbség az előttünk haladó járműhöz viszonyítva, ezután a kormányvégeket "megrázva" figyelmeztet a veszélyre, s ha ez sem segít, önállóan lefékezi a motort, s közben a gázt is elveszi, hogy a gép megőrizze stabilitását. Apró hiba a képletben, hogy az automatikus gázelvétel kikapcsolható...

Mielőtt elítélnénk, gondoljuk át: lehet, hogy ő megúszta volna a zakót egy előrejelző segítségével?

A tervező azt állítja, hogy a Molot a "legbiztonságosabb motorkerékpár a világon". Ő tudja, azért az első próbák eredményeit szívesen megnézném, hogy miként reagálnak a forgalomban, éles helyzetben a tesztelők, mikor nagy tempójú - és így nagy sebességkülönbségű - előzések közben kel életre a rendszer...