Szinte hihetetlen, de hazánkban is előfordult már jó néhányszor „nyári havazás”, például 1913. augusztus 13-án Zircen vagy éppen 2009. május 30-án Kőszeg környékén. Ezzel szemben Olaszországban szinte minden évben láthatunk hasonlót, a legmagasabb hágókon - például a Stelvión - gyakorlatilag bármely nyári hónapban havazhat.
Eddig kissé pongyolán fogalmazott a rendelet, ugyanis egyszerűen járművekről beszélt a havazás kapcsán, és kikötötte, hogy november és május között kizárólag téligumival vagy hólánccal a csomagtartóban indulhatnak útnak a sofőrök. Ezen változtattak most, mivel a motorkerékpárokra csak korlátozottan elérhetőek téli abroncsok, hóláncok pedig szinte egyáltalán nem, ezért kikerültek a rendeletből.
Ugyanakkor pontosították a szöveget, és ez alapján tilos havas, jeges úton motorozni, sőt akkor is azonnal félre kell állni a motorokkal és robogókkal, ha szállingózik a hó, de az út egyébként szinte száraz. Ez különösen azoknak lehet kellemetlen, akik a nyári túrákon belefutnak egy-egy kisebb havazásba, esetleg reggel arra ébrednek a hegyekben, hogy szállingózik a hó. Ilyenkor sajnos nem mérlegelhetnek, hogy biztonságosan lejuthatnak-e pár kilométert, hogy a völgyben már száraz úton motorozzanak - akit rajtakapnak, 338 euróig terjedő bírsággal „jutalmazzák”.
Olasz KRESZ elméletben és gyakorlatban
Persze nem ez az egyetlen furcsaság a talján utakon, hiszen a motorok mozgását látva úgy tűnhet, sokkal lazább a szabályozás, mint itthon, de ennek pont az ellenkezője igaz. Megszokott, hogy a motorok jobbról-balról lazán kikerülik az autókat, pedig a törvény egyértelműen fogalmaz. Tilos jobbról megelőzni a dugóban rostokoló vagy araszoló kocsikat, miként sávon belül sem előzheted meg őket, amíg tart a záróvonal. További különbség a hazai szabályokkal szemben, hogy a busz- vagy kerékpársávon haladókra is azonnali büntetés vár. Ugyanígy egyfajta ajánlásnak veszik a vezetők autópályán a 130-as sebességkorlátozást, szóval aki először jár talján földön, ne lepődjön meg, ha hamarabb „tolják” le 150-nél a belső sávban, mintha a német autópályán haladna. Viszont a robogósoknak fontos könnyítés, hogy 2019-ben beterjesztették az olasz parlament elé a módosítást, mely szerint - a többi európai államhoz hasonlóan - 125-ös motorok is közlekedhetnek autóúton és autópályán, ugyanis korábban 150 köbcentis volt az alsó határ, sőt bevették a körbe a legalább 11 kW-os teljesítményű villanymotorokat is.