Meglepő adatsort közölt 2022-ben a rendőrség, ugyanis a statisztika alapján tavaly a Simson volt a legkapósabb jármű a hazai gazfickók körében.
Már több Simsont lopnak, mint BMW-t vagy VW-t
Egészen pontosan 72 ilyen mopedet lovasítottak meg Magyarországon, viszonylag sok Yamaha (34 db) és Aprilia (33 db) tűnt el, ezenkívül 18 Piaggio és 11 Keeway gazdája is szomorkodhatott. Arról nem szól a fáma, hogy hányat találtak meg közülük, ám a zsaruk dolgát nehezíti, hogy a kétkerekűeket még egy viszonylag amatőr banda is könnyűszerrel eltüntetheti.
Hasznos tippünk a pórul járt tulajdonosoknak: miután eltűnt a gép, alaposan fésüljék át a környéket, az eldugott parkolókat és sötét kis utcákat, mert gyakran ott „pihentetik” a tolvajok az autókat-motorokat.
Ezután várnak pár napot, majd később visszamennek értük, amikor már nem olyan aktívak a rendőrök a környéken. Néhány napja éppen így tAlálták meg a fenti Hondát, amit vagy két hete keresett a tulajdonosa, miközben szeretett gépe tőle néhány saroknyira, az utcán pihent...
A rendszám nélküli segédmotorral akár el is gurulhatnak, és amennyiben még kevesebbet szeretnének kockáztatni, zárt furgonnal mennek a kiszemelt példányért: két markos legény beemeli a vasat a raktérbe, és pillanatok alatt eltűnik a szerzeménnyel, mint szürke szamár a ködben.
sokan azzal követnek el komoly hibát, hogy azt hiszik, biztos nem az ő járgányukat szemelik ki a rablók, és ezért nem is tesznek semmilyen óvintézkedést.
Pedig már azzal is sokat tehettek a gépért, ha biztonságos helyet választotok a tároláshoz, azaz esélyt sem adtok a rosszfiúknak. A zárt garázs a tuti, pláne, ha többféle mechanikus szerkezet védi már magát az ajtót is, viszont ha nem rendelkeztek ilyennel, válasszatok olyan placcot, ahol egyfolytában szem előtt van kedvencetek. Kérjétek meg például a lakóhelyetekhez közeli mélygarázs vagy fizetőparkoló őrét, hogy hadd állítsátok az őrbódé mellé a mocit, mindemellett a nagy forgalmú irodák sorompóval elkerített, bekamerázott kertje sem rossz választás. Ez sem életbiztosítás, az viszont egészen biztos, hogy a tolvajok nem szívesen dolgoznak „szem előtt”, így ilyen esetben inkább másik, könnyebb préda után néznek.
Bárhol is áll a kétkerekű, célszerű valamilyen rögzítőeszközzel védeni.
A hazánkban is közkedvelt mechanikus változatok előnye, hogy a motor megbontása nélkül feltehetőek, mindennek tetejébe látványuk is elrtántorítja tervüktől az enyveskezűeket, akik nem szeretnek bajlódni az olyan gépekkel, amelyek nem kecsegtetnek gyors sikerrel.
Az RMC Motor szakértője a SportMotornak elmondta, nagyon jó szolgálatot tehet az egyszerűen magaddal vihető féktárcsazár, mivel könnyű vele bánni és használaton kívül befér egy táskába vagy a motor saját dobozába, sőt akár a nyereg alá is. Már a belépőszintű típusok, mint például az Abus 275A vagy 277A is elrettentik az amatőr zsiványokat, míg a fúrásnak, savnak ellenálló zárszerkezettel felvértezett csúcsmodellek (amilyen az Abus Granit Detecto X-Plus) kifognak az elszántabb rosszfiúkon is.
Kaphatók riasztós, mozgásérzékelső féktárcsazárak is, melyek már a lopás előkészítése közben jeleznek a tulajnak. Remekül beválhatnak az úgynevezett U-lakatok vagy azok hurokkábeles, kereket is védő változatai, mi több megfontolandóak az acélsodronyból vagy edzett acélból készített, vaskos láncok is.
Válaszd bármelyiket is, ökölszabályként elmondható: minél nehezebb feltenni a lakatot, annál nehezebb levenni is, tehát megéri rászánni az időt a pontos, alapos rögzítésre, ami tovább nehezíti a tolvajok dolgát.