Még tavaly követte el a kihágást a North West-specialista Dunlop, melyet nem traffipax rögzített - nemes egyszerűséggel egy rendőrautó sebességmérőjéről olvasták le, hogy a megengedett 30 helyett legalább 47 mérfölddel (77 km/óra) haladt éjszaka a kihalt úton. A sors fintora, hogy aligha ismeri bárki nála jobban az adott szakaszt, ugyanis része a North West 200 körnek, ahol éppen Dunlop tartja a rekordot.
Hiába akarták megbírságolni, ő nem fogadta el, ezért múlt pénteken bíróság elé állt a pilóta. Azt nehezményezte, hogy nem kapott fényképet vagy más bizonyítékot a zsaruktól, és ennek híján nem is szeretett volna fizetni. Erre azzal vágtak vissza a rendőrök, hogy kifejezetten engedékenyek voltak, ugyanis a 47 mérföld/órás tempó volt a legalacsonyabb, amennyivel ment, vagyis ennél csak nagyobb büntetést kaphat, ha sokáig kapargatják a témát.
Azért annyi, mert azt mondtam
A tárgyaláson zajlott vita, hogy volt-e bizonyíték vagy sem, erősen emlékeztet a régi viccre, amiben a magyar rendőr és az amerikai seriff beszélget a gyorshajtókról.
- Ha én lemeszelek valakit, hogy átlépte a megengedett sebességet - mondja az amerikai -, akkor nincs kecmec. Bemondom a sebességet, ő pedig csenget, mint a katonatiszt.
- De mi alapján bírságolod meg? - kérdezi a magyar. - Ha én kiküldöm a képet, akkor is nekiáll fellebbezni, hogy hitelesített-e a traffipax, tényleg centire egyeznek-e a GPS-koordináták, és egyébként is a teknőse temetésén volt, ezért nem vezethette a kocsit. Szóval Te mit mondasz a veled kekeckedő sofőröknek?
- Az ugye megvan, hogy ott én vagyok a seriff? - zárta le a parttalan vitát az amerikai.
Nos, valahogy így ért véget Dunlop tárgyalása is, aki végül az eredeti büntetés helyett 65 fontos bírságot, 15 fontos eljárási díjat és három büntetőpontot kapott, amiért 30 helyett 47 mérfölddel ment városban.