Akadnak olyanok, akik nem foglalkoznak a sisak állapotával, csak egyszerűen felhúzzák motorozás előtt, aztán a program végeztével levetik, és teszik a dolgukat tovább. Közben persze a bukó kopik, öregszik, noha ennek sokáig nincs igazán feltűnő jele.
Meddig használható a bukósisak?
Általában akkor kap észbe először a motoros, amikor a belső szivacs elkezd elmálni vagy bebüdösödik az izzadságtól, netán kiszakad a szivacsot borító szövet. Ennyi idősen már más bajok is előfordulnak, például a karcos plexi, de néhányan úgy gondolhatják, ez még nem a világvége. Mi mégis azt javasoljuk: ne halogasd a cserét! Elég egy hosszabb út sötétedés után, netán még esőben is, és a vakító fényszórók mindenkit meggyőznek arról, hogy nem jó ötlet így motorozni...
Ökölszabályként elmondható, hogy nagyjából 6-7 éves korban még a karbantartott, „megvigyázott” sisaknál is előfordulhat mindkét jelenség, sőt ilyen korú példányoknál rendszerint az UV-sugárzás is nyomot hagy a héjon. Mivel a teljes újjávarázsolás költsége – belső felújítással, plexivel, kiegészítőkkel – garantáltan nem jön ki jó minőségben 50-60 ezer forint alatt, érdemesebb hát lecserélni a sokat látott bukót.
- Nagyon sokan fordulnak hozzánk kopott, elöregedett védőfelszereléssel, hogy ajánljunk valami megoldást rendbehozatalukra. Általában nem gazdaságos a felújítás, és inkább egy jó ár-érték arányú új fejvédőt javaslunk a kuncsaftnak, hiszen így hosszú ideig ismét nem lesz gondja a fejvédővel. A legtöbb motoros tavasszal jön rá, hogy gond van a bukóval, ezért is készülünk számos akcióval ebben az időszakban - mondja az RMC Motor szakértője, aki hozzáteszi még: az is megtalálja nálunk számítását, aki mindössze 25-30 ezer forintot szán erre a felszerelésre, és természetesen a legismertebb márkák prémiumtermékei szintén ott sorakoznak polcainkon.
Nagyon nem mindegy, milyen sisakot választasz
- Gyakran tanácstalanok a hozzánk betérő ügyfelek, tudniillik sokaknak csak homályos elképzeléseik vannak arról, milyen legyen az új „tökfödő”. Mi mindig felmérjük az igényeket, és azok alapján ajánlunk egy-egy hozzá illő darabot. Roppant fontosak a praktikus részletmegoldások, például felnyitható modellből olyat érdemes választani, ahol a hátsó részre jut a nagyobb tömeg, hogy ne húzza előre a fejet.
Lényeges, hogy az összes szellőző rendesen nyíljon és záródjon, és csak nyitva eressze át a levegőt, emellett hasznos, ha a plexi és a sisak találkozásánál műanyag helyett puha gumitömítést alkalmaznak, ezáltal biztosan nem süvít be a szél lecsukott állapotban - folytatja az RMC termékfelelőse, aki a kedvező árú modellekről sem beszél le senkit. - Példaként megemlíteném az NZI termékeit, hiszen ezek a 25 és 40 ezer forint közötti árkategóriába esnek, mégis csillagos ötöst érdemelnek belső kialakításuk, párnázásuk, anyaghasználatuk és kidolgozásuk okán.
A törökbálinti bolt az egyedi megjelenés híveinek a 2002-ben alapított ICON márka Airfilte típusait ajánlja, melyet nem kevesebb mint 18 féle különböző grafikájú héjazattal vásárolhattok meg. Van közöttük egyszínű fehérre, feketére és kékre festett változat, sőt arany, ezüst, katonai barna vagy éppen képregényfigurás és nonfiguratív rajzokkal díszített kiadás is megtalálható a palettán. Jóllehet, nemcsak az egyedi megjelenés szól mellette, hanem a kis tömeg, a kivehető és mosható Hydradry bélés, a nagyméretű légbeömlő, a kommunikációelőkészítés, a stabilizálásban szerepet játszó légterelő, a több színben rendelhető, beépített napszemüveg és nem utolsó sorban a kiemelkedően széles látószög.