Tanulómotornak keresve sem találhattok jobbat a segédmotoros kerékpárnak minősülő, ötven köbcentis, klasszikus gépeknél, tekintve, hogy ezekkel lehet igazán elsajátítani a motorozás fortélyait, megtanulni a váltást, kuplungolást és magát a motorkezelést.
Parádés ötvenes kezdőmotorok fiataloknak
Sok tizenéves vágyik valami ütős kétkerekűre, és zömük legalább nyolcadliteres vagy annál nagyobb motorban gondolkodik. A szülők többsége kényszerűségből meg is veszi a jogsiköteles, nagyjából 110-120-as végsebességű járgányt, mert nem igen talál kisebbet hagyományos felépítésű gépekből. Sajnos tényleg kihalófélben van az ötvenes, váltós modellek kategóriája, ezért is nagyszerű, hogy az RMC Motor csapata ilyen motorokkal vár mindenkit, ráadásul egyedülálló választékuk folyamatosan frissül. A ritkaságszámba menő ínyencségek Svájcból érkeztek, akad közöttük szupermotó és Rossi vagy Biaggi versenygépére emlékeztető masina – ember legyen a talpán, aki első blikkre el tudja dönteni, melyiket vinné haza.
Mind közül az egyik a legkívánatosabb az Aprilia RSV replika, ami megszólalásig hasonlít a méltán híres pályagépre, amit Jorge Lorenzo hajtott a világbajnokságon. Igazi kis méregzsák, ami a kisebb pályákon is elemében van, hatfokozatú váltója, masszív fékrendszere, igényes futóműve és formás idomzata pedig garantáltan elcsavarja a fiatalok fejét.
Ha tovább nézelődtök az RMC használt motorokat hirdető oldalán, megakadhat a szemetek például az Aprilia, a Beta és a Derbi egy-egy szupermotóján, melyek – a Gilera, a Peugeot, a Rieju és a Yamaha hasonszőrű vasaival együtt – ugyanarra a vázalapra épülnek, AM6-os, illetve D50b jelű blokkjuk között is csupán apró eltéréseket lehet felfedezni, sőt megjelenésük is sok rokon vonást mutat. Bármelyikre is essen választásotok, kedvező áron karbantartható és tartós mechanikával, illetve remek kezelhetőséggel számolhattok. Roppant kívánatos a Yamaha R6 külső jellegzetességeit megöröklő TZR50R is, ami azoknak a fiataloknak készült, akiket már nem elégít ki a robogózás, és szívesen megízlelnék az igazi motorozás szépségeit. Fontos megemlíteni azt is, hogy akár már kétszázezer forint körüli összegért hazavihettek egy klassz ötvenest, ami meglehetősen baráti összegnek számít.
Miként az RMC szervizvezetője a SportMotornak elárulta, valamennyi itt felsorolt motor átesik tüzetes ellenőrzésen, ahol átnézik a fékeket, abroncsokat, hajtásláncot, felfüggesztést, illetve az elektromos és üzemanyagrendszer állapotát. Mivel a honosítási eljárás a forgalomba helyezést nem igénylő ötveneseknél elmarad, így a vásárlás után nem sokkal menetkész az új szerzemény, ezáltal tavasszal indulhat is a közös kaland.