Nemcsak az új, hanem a használt benzines és dízel járművek importját is felfüggeszti néhány ország a következő évtizedben, derült ki a friss EU-s jelentésből. Leghamarabb Norvégia lép, ott már ugyanis 2025-től megtiltják a fosszilis energiával működő új járművek forgalomba helyezését, majd 2030-ban csatlakozik - egyebek mellett - Dánia, Hollandia, Svédország és Szlovénia is.
Ennél is gyorsabban bekövetkezik a hagyományos járművek kitiltása a nagyvárosokból, tudniillik öt év múlva már egyetlen dízel autó sem mehet be Athénba, Madridba vagy Párizsba, majd 2030-tól kiterjesztik a tiltást minden belsőégésű motorral felszerelt kocsira és motorra. Ekkortól egyébként Amsterdam, Milánó, London és Brüsszel is csatlakozik, vagyis a következő évtized végére kizárólag tisztán elektromos vagy emberi erővel hajtott járművekkel közlekedhetünk a nagyobb európai városokban. Ugyanakkor már most figyelmeztetnek a megcsappanó üzemanyag-fogyasztás miatti veszélyekre, melyek komoly adókiesést okoznak az elektromos mobilitásban élen járó országokban, és az is probléma, hogy a legzsúfoltabb nagyvárosokban - garázs híján - gyakran nem megoldható a járművek otthoni töltése, ami visszavetheti a hangtalan gépek térnyerését.