"A motor mindig is óriási szenvedélyem volt!" - emlékezett vissza korábban Tamburini, megemlítve, hogy szülei már gyerekkorában felismerték, hogy valódi megszállottja a kétkerekűeknek. Végül a hetvenes években örökre eljegyezte magát a motoriparral, s nevét őrzi a Bimota márkanév is - az utolsó szótag az ő nevéből származik.
Munkássága során tucatnyi csodás gépet alkotott, mint például a Bimota Tesi 1D, a legendás Ducati 916, majd később a 748/998 páros, sőt, a leghíresebb MV-k is az ő hírnevét öregbítik.
A gyönyörű F4 és a Brutale is hozzá kötődik, sőt, a nemrég megjelent F3 675 megszületésénél is bábáskodott. Nem egyszerű járművek, hanem iparművészeti alkotások az általa tervezett, rendre egy lengőkaros, olasz masinák, melyek joggal kaptak helyet a gyűjtők garázsaiban és múzeumokban, megőrizve egy darabkát a kilencvenes évek forradalmi és lenyűgöző talján formaterveiből.
Távozásával szegényebb lett a motoros szakma, de szelleme tovább él, velünk marad a csodás, magasra húzott kipufogókkal ékeskedő kétkerekűek formájában. Nyugodjék békében!