A legforróbb nyári heteket jól megérdemelt pihenéssel töltötték a MAMI Kupa résztvevői, hiszen legutóbb július 7-9-én sorakozott fel a mezőny Kakucson. A vakáció után a kecskeméti Birizdokart stadion adott helyet a sorozat legújabb fordulójának, s bár a megelőző napokban változékony időjárás uralkodott, a hétvégére ismét rekkenő hőség köszöntött be, így semmi sem állhatott útjába, hogy a pilóták harcba szálljanak egymás és a stopper ellen.
A Bács-Kiskun megyei ringről egyébként rendkívül megoszlanak a vélemények a versenyzők körében – az első napon a legtöbbeknek nem igazán volt szimpatikus, viszont érdekes módon vasárnapra egészen megszerették, ha úgy tetszik, megtanulták a srácok, így már sokkal pozitívabban nyilatkoztak róla.
Egy biztos, a modern pálya nehéz, csiki-csuki kanyarokkal tűzdelt nyomvonalú, így kifejezetten nagy technikai tudást igényel. Itt nem lehet „lébecolni”, folyamatosan dolgozni és küzdeni kell, hiszen kemény féktávok és olyan trükkös törések vannak benne, amik könnyen megtréfálhatják a bőrruhásokat.
Hazai kiválóságok és külföldi versenyzők a rajtrácson
Szombaton a jól megszokott módon kora reggel indult a program, előbb a szabadedzéseken, majd az időmérőkön próbálgatták a bájkerek, milyen állásba kell csavarni a gázkart.
Először a YT 90 és YT125 4T kategória szereplői röffenthették be gépeiket, majd következett az MZ Széria, a YT125 2T, a Trofeo Motorline, a Classic, valamint a Supermoto osztály, no és persze most sem maradhatott ki a YT125 4T CBR brigád.
A csak szombaton rajthoz álló szupermotósok királykategóriájában gyakorlatilag az egész év Ónodi Benjamin dominanciájáról szólt, ezt szerette volna megtöri elszánt riválisa, Ádám Mihály, aki most is mindent bevetett ennek érdekében, elképesztő iramban húzta neki. Az első futam kezdetén még Ónodi ment elöl, de Ádám nem adta könnyen a helyet, kíméletlenül üldözte vetélytársát, folyamatosan bepróbálkozott az előzésekkel, de Benji természetesen megnehezítette a dolgát, mesteri módon zárta az íveket. Végül sikerült a csel, így az üldözőből üldözött lett, s Misi csakhamar jelentős előnyre tett szert, amit a leintésig meg is tartott.
Lapon fordulva bármelyik kanyarban
A második menetben Benjamin már kevesebb esélyt adott a támadónak, utcahosszal vezetve intette le a kockás zászló. A két nagyágyú mellett Varga Tamás és Zsubori Laci is fergeteges csatákat vívtak az alföldi aszfaltcsíkon.
Jól feküdt a pálya a robogósoknak is, a kis masinákkal 50-51 másodperc körüli időket futottak a Trofeo Motorline Kupa résztvevői, olyannyira, hogy a hétvége folyamán ők bizonyultak itt a leggyorsabbnak, a kategóriát összesítettben is megnyerő Gáspár Attila állította be a körrekordot.
Óriási bukások és szoros befutók
A sorozat idei talán legdurvább etapja volt a vasárnapi, hiszen rendkívül sok sérüléssel tarkítva telt.
A nap legnagyobb kavalkádját a YT125 4T kategória első futama hozta, ahol Templom Vendel és Ernszt Norbi óriási csatájuk közepette a célegyenes végén összeakadtak, majd mindketten hatalmasat buktak. Motorjaik rommá törtek, de ők szerencsére ép bőrrel megúszták, ennek következtében viszont Norbi nem tudott rajthoz állni a második futamon, amit így Vendel nyert.
Az MZ-sek első futamában Dézsi Viktor diadalmaskodott, de aztán a fordított rajtsorrend miatt a második körben hátrábbról indult, s kihasználták ezt az ellenfelek - Baki Máté Csaba kiváló formát hozva, óriási küzdelemmel behúzta a győzelmet, Dézsi csak a harmadik helyig tudott felkapaszkodni. A rajt utáni kavarodás egyébként elég kegyetlen a pálya első jobbosában, főleg a nagy létszámú csoportok esetében, többek között ennek is köszönhető, hogy náluk sem maradtak el a bukások. Az egyik lovast bokatöréssel vitték el, a CBR-es osztagban pedig az élbolyban haladó Perger Kálmán esett olyan szerencsétlenül, hogy többszörös csonttörést szenvedett.
A sérüléshullám elérte Neumann Laci bácsit is, aki elcsúszott a Classic első futamában, így a továbbiakban nem is tudott rajthoz állni. Ebben a kategóriában nem mellesleg két nagy visszatérőt is üdvözölhettünk, remélhetőleg nem utoljára – egyikük Diós Krisztián, akinél külön érdekesség, hogy korábban ugyancsak versenyző édesapja motorjával teljesítette az összecsapást, méghozzá igen bravúrosan. Rajta kívül pedig nyeregbe pattant Szénási Feri is, akiről megállapíthattuk, hogy még mindig nagyon gyors.
Szinte már lement a nap, mire Lévay Károly és a MAMI legénysége átadta a serlegeket a versenyzőknek, ennek ellenére a fáradt harcosok elégedett mosollyal az arcukon ráztak kezet egymással – ezt is sikerült teljesíteni!
A széria idei szezonjából sajnos már csak egy futam van hátra, amit szeptember 23-24-én rendeznek meg az örkényi Euroringen. Az eddigieknél némileg nagyobb, gyors ütemű pálya jóformán az ország közepén helyezkedik el, így bárki számára ideális lehetőség, hogy kilátogasson a záróeseményre. Aki mégsem tud személyesen részt venni, de szívesen átélné a mérkőzéseket, az megteheti élő közvetítésen keresztül, amely az esemény napján az alábbi oldalon lesz elérhető.
Így látták a versenyzők…
Bereczki Gábor (YT 125 4T)Régebben egy GSX-R750 nyergében húztam a gázt hazánk nagyobb aszfaltcsíkjain, de az utóbbi öt évet kihagytam. A MAMI Kupában idén indultam először, kezdetben furcsa volt, mert korábban sosem versenyeztem ilyen kis pályákon. Most, ugye, egy lényegesen gyengébb motoron ülök, de ez nagyon jó, mert újra tudom vele építeni a tudásomat. Jelenleg a dobogós helyek környékén állok összesítettben, de tovább javítanék az eredményeimen – szeretném utolérni az élmezőnyt. Ha velük tudok egy tempót menni, akkor már elégedett vagyok. Nagyon szeretem a száguldást, kitapasztalni és érezni a motor viselkedését – valójában az a kihívás, hogy minden kanyarból és magadból is a maximumot hozd ki.Farkas Lajos (Classic 1. és YT90)Négy éve versenyzem a MAMI Kupában, idén a Classic kategóriában eddig szerencsére minden futamot megnyertem, a másik csoportomban nem, de ott is vezetem a tabellát. Kár, hogy kevesen vagyunk, jobb lenne több ellenféllel meccselni, de így is nagyon élvezem, egyfajta örömmotorozás ez nekem. Nagyon tetszik a szervezés, mert igazán színvonalas, ezen kívül kedvelem az itt tapasztalható kiváló hangulatot. Nagy kedvencem az időmérő edzés, mert ott szabadon motorozhatok, s még van lehetőség kijavítani a hibákat. A jövőben is biztosan rajthoz állok a sorozatban, de ki tudja, lehet, már egy másik motorral.Ónodi Benjamin (Supermoto Prestige)Nehezen indult a nap, mert technikai problémák adódtak a motor kuplungjával és fékjével, de szerencsére előbb-utóbb mindkettőt sikerült orvosolni. Már az időmérőn is óriási csatákat vívtunk legnagyobb ellenfelemmel, amelyek csak fokozódtak az éles futamokon, végül szerencsére sikerült győznöm, így nagyon elégedett vagyok. Szeretem ebben a versenyszériában azt a családias légkört, ami itt uralkodik, a rokonszenves embereket, és hogy mindig jó hangulat van. Jövőre több nemzetközi futamon is indulok majd, de a hazai szereplés sem marad el.Összesített végeredmény – MAMI Kupa 2017 – Kecskemét
MZ Széria OB
1. futam
1. Dézsi Viktor
2. Irmai Zoltán
3. Kinczel Csaba
2. futam
1. Baki Máté Csaba
2. Szilágyi Zoltán
3. Irmai Zoltán
Trofeo Motorline Kupa
Robogó Racing A
1. Dede István (Piaggio Zip)
2. Molnár Zsolt (Piaggio ZIP SP1)
3. Szabó Bence (Piaggio ZIP SP2)
Trofeo Motorline Kupa
Robogó Sport A
1. Mihály Dániel István (Yamaha Jog RR)
2. Fekete Ádám (Piaggio ZIP SP2)
3. Boros András (Suzuki HI-UP)
Trofeo Motorline Kupa
Robogó Racing P
1. Ráski Róbert (Piaggio ZIP SP)
2. Szöllősi Benedek (Piaggio ZIP SP2)
3. Ondreák Péter (Piaggio ZIP)
Trofeo Motorline Kupa
Robogó Racing/kd
1. Valkai Zsolt (Piaggio Skipper)
Trofeo Motorline Kupa
Robogó Sport P
1. Gáspár Attila (Piaggio ZIP)
2. Aszalós Zoltán (Piaggio ZIP SP)
3. Fábri Zoltán (Piaggio ZIP SP)
Livewire Team Supermoto OB Amatőr
1. Varga Tamás (Husqvarna)
2. Zsubori László (KTM SMR450)
3. Lubomir Éliás (KTM)
Livewire Team Supermoto OB Prestige
1. Ónodi Benjamin (Husqvarna 450)
2. Ádám Mihály (Aprilia MXV450)
3. Dudás Attila (Honda CRF450)
YT90 OB és Simson Sport OB
1. Pátkai Miklós (Derbi)
2. Farkas Lajos (Aprilia RS)
3. Frey Tamás (Simson)
YT 125 4T OB
1. Lakatos Herman Csaba (Yamaha YZF125R)
2. Bereczki Gábor (Yamaha YZF125R)
3. Török Krisztián (Aprilia RS4)
YT125 4T Honda CBR 125 OB
1. Varga Zsolt
2. Kulcsár László
3. Pásztor László
YT125 2T OB
1. Gudmon Zoltán (Aprilia RS125)
2. Szokolics László Norbert (Aprilia RS125)
3. Polyák Bálint (Aprilia RS125)
Classic OB
Classic 1.
1. Farkas Lajos (Honda CB350)
2. Szántai-Szabó Péter (Yamaha RD250)
Classic 3.
1. Szénási Ferenc (Yamaha RD350)
2. Kovács Béla (Yamaha RD350)
A részletes időeredmények ide kattintva érhetők el.