Mint már korábban olvashattátok, május 7-én elkezdődött a MAMI-Kupa 2016-os idénye - ezúttal is a Szabolcs-Szatmár-Bereg-megyei Máriapócson található A.M.G. RabócsiRing adott otthont az első felvonásnak. A hétvége során összesen 101 motoros nevezett, pedig - Budapesttől számítva - oda-vissza 5-600 kilométeres útra vállalkoztak a résztvevők.

Új szelek fújnak

Jó pár megbeszélés és egyeztetés előzte meg az évadot, ugyanis a szervezők minden szezonban törekednek rá, hogy javítsanak az amúgy sem hétköznapi színvonalon, és minél élvezhetőbb versenyeket rendezzenek. Az alapséma ennek ellenére szinte ugyanaz maradt, azaz szombaton a kupákat, vasárnap pedig az országos bajnokságokat láthattak a nézők, annyi azonban változik 2016-ban, hogy a kupanapokon az eddigi két futam helyett csak egy lesz, ellenben két időmérőt rendeznek. A további módosítások között szót érdemel, hogy a tavaly együtt induló 125-ös, négyütemű gépek, valamint a Youngtimer 90 kategóriába sorolt, végletekig reszelt kétütemű paripák idén különváltak.

mami-kupa-mariapocs-8768
Hová lett a láncom?

Nem kevésbé fontos részlet, hogy létrejött egy merőben új kategória, ami a Trofeo Motorline nevet viseli, melyet a Motor Line Kft. ügyvezető tulajdonosától, Gianni Favarontól kapott. Gianni célja, hogy csokorba gyűjtse a robogósokat – tudástól és tapasztalttól függetlenül –, akik egy jelképes összegért cserébe biztonságos körülmények között megtapasztalhatják, mi fán terem a pályamotorozás. Egy másik újítás a szombat késő délutánra tervezett, egyórás endurance-futam Le Mans-i rajttal megspékelve. Itt két pilóta – egy licenccel rendelkező és egy amatőr – nevezhet egyetlen motorral, melynek meg kell felelni a Youngtimer 90, a Youngtimer 125 4T vagy a Simson Sport kiírások valamelyikének.

Külön utakon

Minden bizonnyal nagy megkönnyebbülést jelentett minden négyütemű, 125 köbcentis géppel indulónak, hogy elváltak útjaik kétütemű társaiktól. Az így különvált 2T mezőnyben Pátkai Miklós nem talált ellenfélre a hétvégén, viszont mögötte komoly csaták folytak - Csáky Konor (MAMI ÉSE), Spalovszky Viktor (MAMI ÉSE) és Telek Béla (MAMI ÉSE) összecsapásait bizonyára sokáig fogjuk emlegetni még. Sajnos a technika ördöge végül közbeszólt, Béla motorjának gyújtásrendszere felmondta a szolgálatot, így az utolsó körökben nem tudott lépést tartani a többiekkel. Konor – aki mindössze tizenegy éves – és Viktor küzdelme az országos bajnokság második fordulójában mindenkit lenyűgözött. Hosszas csatározás után, mindössze öt körrel a leintés előtt sikerült Konornak Viktor elé kerülnie, és ezzel a dobogó második fokára állnia. A negyedliteres négyüteműek között a Török testvérek, István (MAMI ÉSE) és Krisztián (MAMI ÉSE) párharca ugyanazzal a lendülettel folyik tovább, mint ahogy tavaly megszokhattuk. A fiúknak nem volt könnyű dolga, van ugyanis a csapatban egy Lakatos Herman (Spárta MSE) nevű fiú, akit szinte lehetetlen megelőzni, és ezzel bizony sokszor borsot tör az ellenfelek orra alá.

mami-kupa-mariapocs-8769
Igazi kuriózum volt a Le Mans-i rajttal indított Endurance-futam

A szombati nap Krisztiánnak sikerült jobban, így ő állhatott a pódium tetejére, vasárnap azonban Herman nem hagyta magát, és elhappolta az aranyat az üldözők elől, míg Istvánnak meg kellett elégednie a második, Krisztiánnak pedig a harmadik helyezéssel. Akárhogy is, sok izgalmat tartogat még a nyár, főként, mert Törökék mögött ott lohol Ernszt Norbert (Spárta MSE) és Csáky Attila (MAMI ÉSE) is, akik tavaly óta rengeteget fejlődtek.

Újra mozgásban a vándorkupa

Az elmúlt év utolsó néhány versenyén úgy tűnt, hogy egyre kevesebb MZ-snek van kedve rajthoz állni, de most az új idény új lendületet is hozott számukra. Örömmel mondhatjuk, hogy távoli helyszín ellenére rendkívül sokan érkeztek Máriapócsra! Reméljük, lelkesedésük töretlen marad és folyamatosan hozzák majd a tőlük elvárt létszámot! Izgalmakban náluk sem volt hiány, elcsúszások, műszaki hibák és persze parázs csaták kényeztették az MZ Kupára ellátogató nézőket. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy Turzó Sándor (MAMI ÉSE) mindent megnyert, amit csak lehetett. Többek között Bán Levente (MAMI ÉSE), Kutrik Zsombor (MAMI ÉSE) és Szilágyi Zoltán (MAMI ÉSE) is megpróbálták útját állni, de ez ezúttal senkinek nem sikerült. Turzó kiváló motorozással tarolt a hétvégén, Zoltán állhatott a dobogó második fokára, míg Zsombor a harmadikra. Sanyi beírta magát az MZ Kupa történelmébe is, hiszen ő vihette haza a Finta Béla vándorkupát, ami eddig Bán Levente (MAMI ÉSE) és Kutrik Zsombor (MAMI ÉSE) között járt kézről-kézre.

mami-kupa-mariapocs-8781
Korai volt temetni az MZ-seket - idén újra népes mezőny volt a népszerű kategóriában

A motorozásban igenis van fair play!

Egy igazán rendhagyó és szívet melengető esemény történt a kétütemű negyedliteresen szombati futamát követően. Major Gábor (MAMI ÉSE) - szokásához híven - magabiztosan vezetett, de az utolsó körben a leintés előtt egyszerűen elhagyta a pályát. Senki nem értette, hogy mi is történt, ezért a boxba siettünk, ahol személyesen tőle kaptunk magyarázatot a történtekre. Gábor idén nem szeretne beleszólni a pontversenybe, motorozni viszont igen, ezért úgy döntött, mielőtt leintik, kimegy a boxba, lehetőséget adva ezzel a feltörekvő fiataloknak a kupaszerzésre. Ezt végül Gudmon Zoltán tudta kihasználni, Gábor nagyvonalúságának hála (MAMI ÉSE) ő lett az első, nyomában Pósfai Tamással (MAMI ÉSE) és Csanálosi Károllyal (MAMI ÉSE). Két újonc is akadt a mezőnyben, az a Maximilan Ďuriš (SMF) Szlovákiából, aki tavaly csak alkalomszerűen vett részt a MAMI Kupában, illetve Petrovics Ferenc (MAMI ÉSE), aki eddig Simsonnal ment. Mindketten nagyon ügyesek voltak, viszont a szerencse sajnos elpártolt mellőlük - Max negyedik volt, mikor elesett, Feri Apriliájának pedig tönkrement a hajtókarcsapágya, ami a harmadik hely elvesztését jelentette számára.

A múlt bűvöletében

Idén sem lesz hiány klasszikus gépekből, nagyrészt persze a kétütemű, jól bevált RD-k és P20-asok uralják a mezőnyt, de azért akad néhány négyütemű bringa is, melyek a hangja meg-megtöri a kétüteműek gyönyörű ropogását. Három Moto Moriniből és egy Honda CB 500-ból áll a 4T különítmény, bár félő, hogy Bánkuti Tamás (MAMI ÉSE) Hondájával nem lesz képes rajthoz állni Kakucson, mivel a hangok alapján ezúttal valami komoly hiba történt a szelepfedél alatt… A Classic 3-ban Almási Szabó Ottó (MAMI ÉSE) és Ölbei Zsolt László (MAMI ÉSE) vívtak az aranyért.

mami-kupa-mariapocs-8767
A Yamaha RD-k és Pancsik tömegében néhány négyütemű klasszikus is felbukkant

Ottó 350-es Yamahája gyorsabbnak bizonyult az egyenesekben a P20-nál, azonban hat körrel a vége előtt Zsolti mégis átvette a vezetést, és a végéig már nem is engedte ki a kezéből. A harmadik helyen szintén egy RD végzett, Horváth Attilával (Pannónia-Racing Kft.) a nyergében. Ami pedig a Classic 1-et illeti, Farkas Lajos (MAMI ÉSE) és Moto Morinije ellenállhatatlan páros volt, Farkast Szántai Szabó Péter (MAMI ÉSE) követte, míg a harmadik egy régi-új nevező, Sándor Balázs (MAMI ÉSE) lett.

Tüzes kezdet

Ezidáig még nem volt rá példa, hogy ennyi szupermotós nevezett volna, mint most Máriapócson. Összesen huszonegy tagot számlált a nemzetközi mezőny, melyben három szerb fiú is ott vitézkedett. Az a látvány és hangzás, amit a rajtnál, no meg az egész futam alatt produkáltak, egészen elképesztő volt! Még az sem befolyásolta ezt, hogy - minden szupermotós bánatára - a Dunlop nemrégiben megszüntette azt a gumiját, melyben egyesült a kiváló tapadás és a tartósság. Ezt a szervezőknek is figyelembe kellett venni, és annak érdekében, hogy egy garnitúra gumi elég legyen egy hétvégére, lecsökkentették a távot 15-ről 12 perc plusz két körre. Ezúttal az S1-ben Kecskeméti Márk (Tomracing Kft.) és Ónodi Benjámin (Motomax MSC) vívtak ádáz csatát az élen, a látványos párharc után végül Márk állhatott a dobogó felső fokára. Az S2-ben Dudás Attila (Motoeurope Kft.) volt messze a leggyorsabb, így magabiztos elsősége nem, viszont a műszaki hibák annál inkább borzolták a kedélyeket. Hartmann Ferenc légszűrője ugyanis a felvezető kör előtt lángra kapott, mely következtében szerencsére semmi baj nem történt, azt leszámítva, hogy Feri légszűrő nélkül teljesítette a távot, és végül így ért be a második helyen. Kiss Barnának sem volt eseménymentes a szombat: egy esés miatt sok pontot elbukott, de azért összesítettben a behúzta a harmadik helyet.

Trofeo Motorline

Első próbálkozásra nem volt túl népes a robogósok mezőnye, de ez nem feltétlenül az érdeklődés hiányának jele - tudjuk be inkább a nagy távolságnak. A szervezők megígérték, ha nagyon eltérő teljesítményű vasak érkeznek, akkor több kategóriában díjazzák majd a résztvevőket, így már rögtön az elején értelmet nyert a Robogó Racing és a Robogó Sport értékelés. A Racing első három helyezettje Fábri Zoltán (Élménycity Kft.), Hudák Tamás (MAMI ÉSE) és Ondreák Péter (Élménycity Kft.) vasárnap hatalmasat meccseltek a hasonló teljesítményű robeszokkal, míg Péter el nem esett. Tomi és Zoli a végsőkig előzgették egymást, az izgalmas adok-kapok végén Zolit intették le először. Galántay Tamás (MAMI ÉSE) is nagyon készült már erre a futamra, azonban a gép főtengelycsapágyai egyszerűen úgy döntöttek, hogy nem akarják a folytatást - reméljük legközelebb már ő is beleszólhat az eredményekbe.

mami-kupa-mariapocs-8776
A robogósok önálló kupában, két különböző kategóriában állhatnak rajthoz az idei MAMI Kupa versenyhétvégéin

Összességében remek hétvégével indult a szezon, az időjárás a legideálisabb arcát mutatta, és ami a legfontosabb, hogy a pályabíróknak egyszer sem kellett használni a piros zászlót, ami ugyan nem jelenti, hogy nem volt esés, de komolyabb baleset szerencsére nem történt. Reméljük, ezt a tendenciát a továbbiakban is tartani! Legközelebb Kakucson találkozunk, június 4-5-én, ahová mindenkit szeretettel várunk - gyertek el minél többen!

Végeredmények - MAMI Kupa - Máriapócs:

Youngtimer 90 Kupa

1. #43 Pátkai Miklós

2. #66 Telek Béla

3. #11 Spalovszky Viktor

Youngtimer 125 4T Kupa

1. #422 Török Krisztián

2. #412 Lakatos Herman

3. #419 Török István

MZ Széria Kupa

1. #383 Turzó Sándor

2. #328 Bán Levente

3. #302 Szilágyi Zoltán

Trofeo Motorline Robogó Racing

1. #80 Ondreák Péter

2. #75 Fábri Zoltán

3. #84 Hudák Tamás

Trofeo Motorline Robogó Sport

1. #572 Vithalmi Ákos

2. #17 Horváth Tamás

3. #91 Nagy Tamás

Youngtimer 125 2T Kupa

1. #94 Gudmon Zoltán

2. #19 MaximilanĎuriš

3. #21 Telek Csaba

Classic 1. Kupa

1. #71 Farkas Lajos

2. #15 Szántai-Szabó Péter

3. #199 Neumann László

Classic 3. Kupa

1. #75 Ölbei Zsolt László

2. #25 Bánkuti Tamás

3. #82 Horváth Attila

Supermoto S1 Kupa

1. #13 Kecskeméti Márk

2. #85 Ónodi Benjámin

3. #79 Vermes Sándor

Supermoto S2 Kupa

1. #55 Dudás Attila

2. #222 Hartmann Ferenc

3. #6 Kiss Barna

Youngtimer 90 Országos Bajnokság

1. #43 Pátkai Miklós

2. #15 Csáky Konor

3. #11 Spalovszky Viktor

Simson Sport Bajnokság

1. #552 Ragacs György

2. #575 Ragacs Ákos

Youngtimer 125 4T Országos Bajnokság

1. #12 Lakatos Herman

2. #419 Török István

3. #422 Török Krisztián

MZ Széria Országos Bajnokság

1. #383 Turzó Sándor

2. #302 Szilágyi Zoltán

3. #308 Kutrik Zsombor

Trofeo Motorline 2 Robogó Racing

1. #75 Fábri Zoltán

2. #84 Hudák Tamás

Trofeo Motorline 2 Robogó Sport

1.#572 Vithalmi Ákos

2. #91 Nagy Tamás

Youngtimer 125 2T Országos Bajnokság

1. #94 Gudmon Zoltán

2. #219 Pósfai Tamás

3. #46 Csanálosi Károly

Classic 1 Országos Bajnokság

1. #71 Farkas Lajos

2. #15 Szántai-Szabó Péter

3. #42 Sándor Balázs

Classic 3 Országos Bajnokság

1. #75 Ölbei Zsolt László

2. #3 Almási Szabó Ottó

3. #82 Horváth Attila