Egyértelműen érezhető, hogy közeledik a sorozat vége, hiszen a kakucsi hétvégén mindenki próbálta a lehető legtöbbet kihozni magából. Már csak egyetlen alkalmuk lesz a pilótáknak, hogy szépítsenek az év végi eredményeiken.
Veszélyes üzem
Szerencsére a kecskeméti futammal ellentétben jóval kevesebb bukás történt, szomorú viszont, hogy nem sikerült egészen a nulláig redukálni a balesetek számát. Nagyon rájárt a rúd a P20-as Pannóniák pilótáira, Frecska Gáborra (MAMI SE) és Ölbei Zsolt Lászlóra (MAMI SE). Nem elég, hogy Gábornak műszaki problémák miatt egy futamot ki kellett hagynia, Zsolti pedig folyamatosan futómű gondokkal vívott, vasárnap mindketten el is estek.
Először Almási Szabó Ottó (MAFC) motorja lökte ki Zsolti alól Pancsiját, majd a második etapon Gábor csúszott el Zsolti előtt, mégpedig annyira szerencsétlenül, hogy az ki sem tudta őt kerülni. Jó hír, hogy Gábornak nem tört el semmije, így reméljük, nem lesz akadálya, hogy az Euro-Ringen is rajthoz álljon. A Moto Morinivel induló Farkas Lajost (MAMI SE) sem kímélte a technika ördöge. A V2-es szörnyeteg egyik hengere nem volt hajlandó tovább működni, Lajos a rakoncátlankodó hengerfej kiiktatását követően egy hengerrel csinálta végig a további etapokat. Miután a két P20-as kiesett az élről, senki sem tudta megállítani Bánkuti Tamást (MAMI SE), akit abszolút elsőként intettek le, Tomit Horváth Attila (Pannónia Racing Kft.) és Cserepkai Viktor (Szabó Kuksi SE) követte.
Légy üdvözölve, idegen!
Nem sokkal az érkezésünk után figyelmesek lettünk egy különleges akcentussal beszélő, idősebb házaspárra, akik azt szerették volna kideríteni, hogy hova telepíthetik sátrukat. Miután megláttuk, milyen autóval érkeztek, egyből leesett a tantusz, hogy ők Noel és Victoria Heenan, az ausztrál házaspár, akiket a következő futamra vártunk. Gyorsan szóba is elegyedtünk velük, és kiderült, hogy most állt csak módjukban ellátogatni hozzánk, persze azért folyamatosan próbáltuk őket meggyőzni, ha tehetik, az Euro-Ringet se hagyják ki…
Nos, nem mondtak határozott nemet, vagyis bizakodhatunk, hogy legközelebb is csorgathatjuk a nyálunkat fantasztikus gépeikre! Noelről érdemes tudni, hogy két különleges motorját is magával hozta, melyek láttán a szervezőknek össze kellett ülni, hogy mégis melyik mezőnyben engedhetik őket pályára… Az egyik gép egy Suzuki RG 500 volt, a másik pedig egy Yamaha TZ750. Noel elmondta, hogy a Suzuki nem tökéletes, ezért a Yamahával lép pályára, viszont versenyezni nem szeretne, csupán a szabadedzésen és az időmérőn indulna, hogy megmutassa kétkerekűjét. Ez a mondat valószínűleg nagy megkönnyebbülést jelentett mindenki számára, és végül a Classic kategóriával együtt rótta a köröket a kétütemű, négyhengeres fenevad. Egyébként a társaság apraja-nagyja a csodájára járt a nem mindennapi motoroknak, péntek este pedig egy komplett szerelőcsapat gyűlt össze a Suzuki felett, hogy kiderüljön, mi is a probléma. A megjavításához azonban új alkatrészek kellettek volna, így az RG kimaradt a mókából - mindenki bánatára -, de mondanom sem kell, hogy a célegyenesben a TZ750 hangja, ha csak pár másodpercig is, de kárpótolt mindenkit.
A Youngtimer 90 kategória szombaton igencsak besűrűsödött, hiszen öt robogó is erősítette a mezőnyt, így összesen 17 fővel rajtoltak el. Csökkent azonban a Yamaha YZF-R 125-ök száma, ugyanis Török Krisztián (MAMI SE) kulcscsontja még nem jött rendbe teljesen, ezért inkább egy kisebb, kétütemű motorral vágott neki a hétvégének. Testvére, Török István (MAMI SE) is hasonlóan járt el, aki Pátkai Mikinek (MAFC) szerette volna feladni a leckét. A verseny erejéig az MW Performance tulajdonosa, Mohai Jani bácsi szponzorálta meg a fiúkat egy-egy saját készítésű kétkerekűvel. István egy 90 köbcentis erőforrással szerelt titánvázas bringát próbálhatott ki, míg Krisztián Laczkó Máté 68 köbcentis gépét kapta kölcsön, amit a srácok ezúton is szeretnének megköszönni - mindketten nagyon hálásak Jani bácsinak! Míg István Pátkai Mikivel és a robogósokkal vívott, Hörnyéki Szabinnak (MAMI SE) nagyon jó időket sikerült mennie Yamahájával, és többször is dobogóra állhatott. Lakatos Herman Csaba (Spárta MSE) sem hazudtolta meg magát, többször sikerült elsőként végeznie, de később meggyűlt a baja Surányi Zoltánnal (Daróczy MSE) és Piaggio Zipjével.
Szimósok, szevasztok!
Úgy tűnik, lassan, de biztosan a simsonosok ismét visszatalálnak a versenypályára, ezúttal egy szépnek mondható, tízfős létszámmal sorakoztak fel. Igaz, komoly szervezkedést igényelt a kis csapat összeverbuválása, amiben nagy szerepe volt Molnár Zoltánnak (MAMI SE), de reméljük a jövőben is hasonlóan fordulatos futamokkal örvendeztetnek majd meg minket, és persze bízunk benne, hogy számuk csak nőni fog. Hegyes Sándorban (MAFC), Vrbovszki Andrásban (MAFC) és Winkler Ádámban (MAFC) ezúttal sem kellett csalódnunk, nagyon látványos összecsapásokat láthattunk tőlük, habár a kőkemény csata hevében Andrást egy defekt kiállásra kényszerítette, így az őt ostromlók kicsit fellégezhettek.
A jó öreg MZ...
Egyesek arra tippeltek, hogy a kapuzárási pánik tüneteit vélik felfedezni az MZ-sek őrült vezetési stílusában, ami akár hihető is lenne, hiszen vészesen közeleg az év vége. Azonban szó sincs ilyesmiről, nyugodtan mondhatjuk, hogy ők mindig így közlekednek - ha előzésről van szó, nem riadnak vissza a test a test elleni küzdelemtől, vagy egy kis endurózástól sem. Dézsi Viktor (MAFC), Irmai Zoltán (MAFC) és Turzó Sándor (MAFC) között éles harc bontakozott ki, majd vasárnap reggel begurult Kispataki Viktor (H-WSBK Kft. – H-Moto Team) is, aki csak tovább fokozta az izgalmakat. Igaz Viktor ezúttal sem talált legyőzőre, de azért nem volt könnyű dolga, főleg Irmai Zolival, aki folyamatosan a sarkában volt.
Igen komoly hatalmi viszályok folynak a Youngtimer 125-ben is, ugyanis Babonics Márknak (NeXTGeneration Hungary SE) szombaton mindkétszer sikerült maga mögé utasítania Major Gábort (MAMI SE), és miután magához vette a vezetést, szemernyi helyet sem hagyott Gábornak, hogy visszaelőzze. Foggal-körömmel küzdött az élen maradásért, aminek meg is lett az eredménye: ő állhatott a pódium legfelső fokára. Vasárnap már nem kedvezett neki a szerencse, hiszen a második futamon elesett, és ezért csak a hatodik helyen sikerült zárnia. Közben Gudmon Zoltán (MAMI SE) is bukott, és rajthoz sem tudott már állni aznap, így Pósfai Tamás (MAMI SE) állhatott fel a dobogó második fokára. Tominak már nagyon kiérdemelt győzelem volt ez, hiszen egész hétvégén remek időket motorozott, csakúgy, mint Szabó Gábor László (Szabó Kuksi SE), aki rengeteget fejlődött az elmúlt időszakban. Ha összevetjük a korábbi évek eredményeit a mostaniakkal, akkor láthatjuk, hogy az egész társaság sokat javult, de ami még fontosabb, hogy folyamatosan gyarapszik, és már nem kell félni tőle, hogy eltűnik a kategória a süllyesztőben. Ráadásul egy új versenyző is csatlakozott körükbe, méghozzá a Szlovákiából érkezett Maximilán Ďuriš, aki most ment élesben életében először, de ennek ellenére meglepően jól szerepelt. Most még csak napi licenszet váltott az eseményre, de talán hamarosan állandó résztvevője lesz a sorozatnak.
Gumiban a boldogság
Természetesen a MiniGP futamai is rendületlenül folytatódtak, főként, hogy a csöppségek mellett mindig akadnak idősebbek is, akik próbára teszik magukat az apró gépeken. Máthé István, a MAMI műszaki igazgatója és tanára is állandó résztvevője és megszállottja a MiniGP-nek, olyannyira, hogy még új gumikkal is megörvendeztette cseppnyi kétkerekűjét. Ez a lépés azonnal látványos hatással volt a tanár úr köridejére, de sajnos öröme nem lehetett hosszú életű, mivel a második menetben összeakadt Surányi Zoltánnal, és nem sikerült keréken maradnia. Az ifjoncok között Számadó Máté (MAMI SE), Görbe Soma (Sandlander Invest Kft.) és Surányi Balázs (Daróczy MSE) voltak a legügyesebbek.
Megjöttek a hangadók
Végül, de nem utolsó sorban persze nézzük, mit tartogatott a hétvége a leghangosabb társaság számára! A Supermotósok S1 osztályában Kecskeméti Márk (MAMI Team Fehér) ezúttal sem talált legyőzőre, így az első helyet ő szerezte meg, mögötte pedig Vermes Sándor és Ádám Mihály (MAMI Team Fehér) végeztek. AZ S2-esek összecsapásaiban Gomba Dániel (Motomax Motorsport Klub) lett a legjobb, mögötte azonos pontszámmal Kiss Barna (Motomax Motorsport Klub), majd pedig Dudás Attila (H-WSBK Kft. – H-Mto Team) következtek.
A legközelebbi és egyben utolsó mérkőzésre szeptember 19-20-án kerül sor az örkényi Euro-Ringen, ahova minden érdeklődőt szeretettel várnak a szervezők. Több formabontó ötlettel is találkozhattok majd, így rendhagyó módon a legfeljebb hatszázas, karbis gépeknek is külön kategóriát írtak ki - erről és a nevezés feltételeiről bővebben ITT olvashattok! Gyertek, szurkoljunk együtt a MAMI Kupa zárófutamán, ahol a nézők számára a belépés természetesen most is ingyenes!
Végeredmények:
Youngtimer 90 Kupa
1. #412 Lakatos Herman Csaba
2. #463 Hörnyéki Szabin
3. #8 Surányi Zoltán
Simson Kupa
1. #532 Hegyes Sándor
2. #534 Vrbovszki András
3. #585 Bereznai Ádám
Simson Speciál Kupa
1. #532 Hegyes Sándor
2. #534 Vrbovszki András
3. #585 Bereznai Ádám
MZ Széria Kupa
1. #335 Dézsi Viktor
2. #334 Irmai Zoltán
3.#383 Turzó Sándor
Youngtimer 125 Kupa
1. #252 Babonics Márk
2. #294 Gudmon Zoltán
3. #268 Major Gábor
Classic Kupa
1. #75 Ölbei Zsolt László
2. #25 Bánkuti Tamás
3. #82 Horváth Attila
Classic 1. Kupa
1. #15 Szántai-Szabó Péter
2. #68 Farkas Lajos
3. #30 Molnár László
Classic 3. Kupa
1. #75 Ölbei Zsolt László
2. #25 Bánkuti Tamás
3. #82 Horváth Attila
Supermoto S1 Kupa
1. #13 Kecskeméti Márk
2. #79 Vermes Sándor
3. #449 Ádám Mihály
Supermoto S2 Kupa
1. #279 Gomba Dániel
2. #6 Kiss Barna
3. #55 Dudás Attila
MiniGP Kupa
1. #27 Görbe Soma
2. #52 Surányi Balázs
MiniGP Junior Kupa
1. #90 Számadó Máté
Youngtimer 90 Országos Bajnokság
1. #8 Surányi Zoltán
2. #412 Lakatos Herman Csaba
3. #421 Dobos Róbert
Simson Országos Bajnokság
1. #582 Winkler Ádám
2. #532 Hegyes Sándor
3. #544 Újvári Csaba
Simson Speciál Országos Bajnokság
1. #582 Winkler Ádám
2. #532 Hegyes Sándor
3. #544 Újvári Csaba
MZ Széria Országos Bajnokság
1. #313 Kispataki Viktor
2. #334 Irmai Zoltán
3. #335 Dézsi Viktor
Youngtimer 125 Országos Bajnokság
1. #268 Major Gábor
2. #219 Pósfai Tamás
3. #252 Babonics Márk
Classic Országos Bajnokság
1. #25 Bánkuti Tamás
2. #82 Horváth Attila
3. #19 Cserepkai Viktor
Classic 1 Országos Bajnokság
1. #15 Szántai-Szabó Péter
2. #124 Mogyorósi Péter
3. #97 Serfőző György
Classic 3 Országos Bajnokság
1. #25 Bánkuti Tamás
2. #82 Horváth Attila
3. #19 Cserepkai Viktor