Szombat reggel, már fél órával a gépátvétel előtt elkezdtek gyülekezni a pilóták, hogy minél hamarabb túl legyenek a nevezési procedúrán. A simsonosok táborából a szokásosnál kevesebben érkeztek, ezért ők összevonásra kerültek az X1 indulóival. A nagyrészt Yamaha YZF-R125 versenymotorokból álló csapat kiegészült néhány Simóval, egy Honda NSR50-nel és egy Yamaha RS125-tel. Utóbbi nyergében Diós Krisztián (MAMI SE) ült, aki a Classic géposztály egyik éllovasa, az NSR-t pedig - a 11 éves - Ketesdy Levente (Szabó Kuksi SE) terelgette, ő idén most vett részt először a MAMI Kupán. A futamok dobogósai Diós Krisztián, Hörnyéki Szabin (MAMI SE) és Szerletics István (MAMI SE) lettek, míg Levente az előkelő negyedikként ért célba a nagyok között.
Látványos ütközetet hoztak össze az NDK-s gépcsodák szerelmesei, azaz az MZ-sek. Mindenki lélegzet-visszafojtva követte a pálya eseményeit a lelátókról és pálya széléről egyaránt. Az első etapban Mihály Balázs Krisztián (MAFC) szerezte meg a vezetést, de a szoros mezőnyben pozícióját nem sikerült sokáig megtartania, így végül, ha csak egy hellyel is, de lemaradt a dobogóról. A második mérkőzés alkalmával Szilágyi Frigyes (MAFC) került az élre, akit Szilágyi Zoltán (MAFC) folyamatos nyomás alatt tartott. Viszálykodásuk alatt teljes szélességében kihasználták az aszfaltcsíkot, így senki nem tudott eléjük kerülni mindaddig, míg a nyolcadik körben Zoltán, megelőzte Frigyest, aki így elvesztette a ritmust, és később még négy helyet csúszott vissza a tabellán. Napi teljesítményük alapján a legtöbb pontot begyűjtő versenyző Irmai Zoltán (MAFC), Szilágyi Zoltán és Kutrik Zsombor (MAMI SE) volt.
Ez alkalommal az X2-esek között is új versenyzőket üdvözölhettünk, nevezetesen Szilágyi Lajost és Miklós-Illés Balázst, akik napi licenccel tették próbára tudásukat. Balázs és Herczegh Dániel (MAMI SE) között olyan küzdelem alakult ki, melynek minden bizonnyal lesz még folytatása, de ezúttal Dani került fölénybe, így ő állhatott fel a dobogó harmadik fokára. Legelöl Major Gábor (MAMI SE) és Gudmon Zoltán (MAMI SE) vívtak párharcot. Kettejük közül Gábor száguldott át előbb a célvonalon, bezsebelve ezzel az aranyat.
Nem mindig a nagyobb motor a gyorsabb
A Classic Kupa és Országos bajnokság résztvevői valójában három géposztályból tevődnek össze, kétkerekűik, teljesítményük (Classic1, Classic2) és koruk (Classic3) alapján kerülnek besorolásra, illetve értékelésre. Ebből azonban nem feltétlenül következik az, hogy a gyengébbek nem szólnak bele az erősebbek dolgába. Erre a legjobb példa Szabó Gábor András (Szabó Kuksi SE), aki 250-es Yamahájával ritkán talál legyőzőre, sőt még a 350-neseket is rendre maga mögé utasítja. Bánkuti Tamás (MAMI SE) és Horváth Attila (MAMI SE) megmutatták, hogy izgalmas motorozást nem csak a televízióban láthatunk. Attila kitartóan próbálta utolérni Tamást, aminek az utolsó előtti körben – egy előzés formájában – meg is lett az eredménye, azonban a leintés előtt pár kanyarral kicsúszott, de hamar visszatalált az aszfaltra és a célba érkezés pillanatában még így is értékes pontokkal gazdagodott. Szintén elképesztő - feleségét is megrémítő - tempót diktált Mészáros Sándor Attila, így senkit nem lepett meg, amikor a második etapban a Classic 3-masok között ő lett az első.
Ifjú titánok harca
Ketesdy Levente vasárnap ismét szerencsét próbált az MW csoportban, de nem egyedüli fiatalként, ugyanis a kompániához csatlakozott a kilenc éves Görbe Soma (Sandlander Management Kft.) és a - Leventéhez hasonlóan szintén 11 éves - Molnár István (Szabó Kuksi SE). István is most motorozott először MAMI Kupán, és egy Honda NSR50-nel indult, akárcsak Levente. Az első futam nem sok jót tartogatott számára, elcsúszott, és megsérült a lába, emiatt másodjára már nem tudta kivenni a részét a kalandból, de ez talán nem szegte kedvét, és sokszor láthatjuk még MAMI Kupán.
Levente ügyesen rajtolt, így hamar az élre került, ahol Hörnyéki Szabinnal bonyolódott véget nem érni látszó csatába. Annak ellenére, hogy viszonylag rövid pályáról beszélhetünk, a 18 körös bemenetelek nagyon megterhelőek tudnak lenni, ezt Levente is megtapasztalta, és jobbnak látta, ha kiáll a 14. körben. A fennmaradó távon Szabin tett róla, hogy senki ne tudja megakadályozni a győzelemben, így Török Istvánnak (MAMI SE) a második, Görbe Somának pedig a harmadik hellyel kellett beérnie. A következő megmérettetésen Levente – megmutatva, hogy milyen fából faragták – elsőként tette meg a távot. Mögötte, csupán pár tizeddel lemaradva, Szabin és Török István követték.
Rejtélyes váltóhiba
Vasárnapra virradóra a Simsonok szerelmesei is megszaporodtak a depóban, sőt Diós Krisztián is beállt közéjük erősíteni a bandát. Ezt nem is tette rosszul, hiszen összetettben a harmadik helyet sikerült megkaparintania Újvári Csaba (MAFC) mögött és Vrbovszki András (MAFC) előtt. Winkler Ádám (MAFC) vasárnap az első és a második versenyen is az élen végzett, annak ellenére, hogy a második fordulóra a váltóművéből „elveszett” a kulcsfontosságú negyedik fokozat. Ebből kifolyólag sokszor kellett a tengelykapcsoló lamelláinak a koptatásához folyamodnia, hogy minden erőt kinyerjen a kis erőforrásból.
Veszélyes üzem
Mindenki legnagyobb örömére Kispataki Viktor (MAMI SE) ismét ringbe szállt, hogy megnehezítse az MZ-sek dolgát az Országos Bajnokságon. Viktor legutóbb az Euro-ringen tette tiszteletét, még júliusban, mikor is Kutrik Zsomborral karöltve művészi magasságokba emelték a pályamotorozást. Marmoly Dániel (MAMI SE), – akit megrögzött Classic-os pilótaként ismerhettünk meg – mindenki nagy meglepetésére úgy döntött, kipróbálja magát az MZ-sek darálójában, így új taggal bővült az amúgy sem csekély létszámú armada.
A sokfős mezőny legnagyobb hátránya, hogy nehéz fennakadás nélkül kikerülni a lekörözött riválisokat, ehhez sokszor egy nagy adag szerencse is szükségeltetik.
Viktor a második futamban – miután az élre tört – egy előzés alkalmával kénytelen volt kicsit endurózni, hogy ne akadjon össze egy éppen lekörözött sporttárssal, aki akaratlanul elé keveredett az egyik kanyarban. A félelmetes mutatvány közben többen elé kerültek, de végül elképesztő bravúrral sikerült az abszolút elsőként végeznie. Összesítettben Zsombor – aki a MAMI SZKI szakoktatója – lett a második és Irmai Zoltán a harmadik.
A negyedliteresek között Major Gábor bemutatta, hogy miként kell rossz kerékagy-csapágyakkal aranyat szerezni, bár Gudmon Zoltán második alkalommal nem sokkal maradt el tőle, ami azt jelenti, hogy 0,087 másodperc volt a különbség kettejük között. Gábor és Zoltán mellett még Soltész Tamásnak (MAMI SE) sikerült dobogós helyen végeznie. A Classic Országos Bajnokság második fordulójára Frecska Gábornak (MAMI SE) sikerült orvosolnia a korábban felmerült váltóproblémákat, ennek köszönhetően Diós Krisztián mögött ő lett a második, Almási Szabó Ottó (MAFC) pedig a harmadik befutó.
Legközelebb szeptemberben találkozhatunk majd az idényzáró és mindent eldöntő fordulón, melynek helyszíne újra az Euro-ring lesz.
Versenyeredmények:
Simson Sport OB
1. #558 - Som Péter
2. #599 - Som Tamás
3. #585 - Bereznai Ádám
4. #552 - Ragacs György
5. #505 - Bagi Balázs
Simson Speciál OB
1. #582 Winkler Ádám
2. #544 Újvári Csaba
3. #542 Diós Krisztián
4. #534 Vrbovszki András
5. #568 Ölbei Zsolt
MZ Széria OB
1. #313 Kispataki Viktor
2. #308 Kutrik Zsombor
3. #334 Irmai Zoltán
4. #302 Szilágyi Zoltán
5. #354 Mihály Balázs Krisztián
Classic 1 OB
1. #5 Szabó Gábor András
2. #197 Halmy Mátyás
3. #68 Farkas Lajos
4. #15 Szántai Szabó Péter
5. #40 Kapornai Gábor
Classic 2 OB
1. #89 Diós Krisztián
2. #25 Bánkuti Tamás
3. #13 Diós József
4. #69 Frecska Gábor
Classic 3 OB
1. #33 Almási Szabó Ottó
2. #82 Horváth Attila
3. #7 Mészáros Sándor Attila
4. #1 Szabó János
5. #58 Kovács Béla