Közel százhúsz versenyző állt rajthoz hétvégén, és a mindig remek hangulatú versenysorozat ezúttal sem okozott csalódást. Az elszánt pilóták bravúros küzdelmekkel döntötték el, ki lesz Kakucs bajnoka.
Tovább zajlik a Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola és Szakgimnázium népszerű kupasorozata, a legutóbbi futamot múlt hétvégén, június 17-18-án a pest megyei versenypályán rendezték. Az időjárásra vonatkozó borúlátó jóslatok ellenére igen nagy számban érkeztek a résztvevők, több mint száz nevezés érkezett a két napra.
A fiatalok éppen a másik technikáját tanulmányozzák a szerelőműhellyé átalakult depóbanA MAMI Kupa egy színes, változatos megmérettetés, ennek oka többek között az, hogy a mezőny a legifjabbaktól kezdve a hatvan év felettiekig álló korosztályból tevődik össze. Szombaton már reggel nyolc órakor a szabadedzéseken próbálgatták az indulók versenymotorjaikat, igyekeztek megtalálni a legjobb íveket, majd fél tizenegy előtt nem sokkal elkezdődtek a tétre menő időmérők, melyeket követően ki-ki elégedetten gurult vissza a sátrához, vagy kezdte gyorsan szerelni kétkerekűjét, hogy még jobb beállításokkal vethesse bele magát az éles küzdelembe.
Öreg vagy fiatal, robogó vagy kis sportmotor, itt mindenkit szívesen látnak
Az első futam délután fél kettő körül kezdődött meg, összesen nyolc kategória meccseit láthattuk, ezeken belül több alkategória állt rajthoz a nap folyamán - a közös futamon indított, de külön értékelt YT 90 és YT125 4T, vagyis a négyütemű youngtimerek, a YT125 4T CBR, egy külön mezőny kifejezetten a kis Hondákkal indulóknak, az MZ Széria, a YT125 2T, a Trofeo Motorline, azaz a robogósok, illetve a Classic és a Supermoto csoport.A motorkerékpárszerelő-iskola bajnokságában sokféle kétkerekűvel rajthoz állnak az indulók, és pont ettől lesz igazán érdekes a versenysorozat A kakucsi körről érdemes tudni, hogy egy kilométeres hosszával a rövid pályák közé tartozik, ám annál technikásabb, hiszen a gyors egymásutánban következő kanyarokban nem egyszerű előzni, ráadásul a hosszabb nyomvonalú aszfaltcsíkokkal ellentétben itt nem a motorkerékpárok nyers ereje számít, sokkal inkább a pilóta ügyessége és rutinja. Így lehetséges az, hogy például az MZ-sek arcpirító módon hagyják maguk mögött a papíron sokkal erősebb vasakat, s főleg a nagyobb létszámú csoportokban igen látványos meccsek szoktak kialakulni. Nem volt ez másként ezúttal sem, izgalmasan, de szerencsére súlyos balesetektől mentesen telt a nap.
A MAMI Kupa az elszántság versenye
Vasárnap már sokkal inkább kegyeibe fogadták az égiek a depó népét, bár reggel még hűvös volt, délutánra kisütött a nap és kicsit felmelegítette mind a résztvevőket, mind az aszfaltot. A második napon hét kategóriának drukkolhattunk, hiszen a szupermotósok ekkor már nem voltak jelen.Parázs csaták zajlanak a pályán, ugyanakkor a leintés után mindenki boldogan gratulál a másiknak, és baráti hangulat uralja az egész eseményt Délutánra némileg gyarapodott a nézői létszám is, és bátran kijelenthetjük, hogy jól tette, aki eljött, hisz' nagy csatákat vívtak a szerelésben és versenyzésben is jeleskedő srácok. Különösen érdekfeszítően alakult a Youngtimerek második futama, ahol gyakorlatilag centikre egymástól suhantak át célegyenesen a versenyzők, ennek megfelelően a dobogós helyek sorsáról végül nagyon csekély időkülönbség döntött.
Ezek mind őrültek!
Ugyancsak érdekfeszítő száguldásokat tartogatott a MZ-sek második köre, hiszen a fordított rajtsorrend értelmében a szombati viadalt megnyerő Kispataki Viktornak a nyolcadik rajtkockából kellett felküzdenie magát. Természetesen ellenfelei minden erejükkel próbálták ezt megakadályozni, ám a végül roppant kiélezett versengés után őt intette le először a kockás zászló, mindössze 0,750 másodperccel Irmai Zoltán előtt.Az egyik legnépszerűbb kategória az MZ-seké, nem véletlenül, hiszen elképesztő, amit ezek a srácok művelnek a „szocimotorokkal”Ám nemcsak ők, hanem a többi géposztály résztvevői is nagyokat harcoltak egymással – fergeteges, amilyen lelkesedéssel csapatnak az alapvetően nem pályázásra termett masináikkal. Aki tehát szeretne olyan motorversenyt látni, ahol nem az dönt a végeredményről, hogy ki alatt dolgozik a legmodernebb technika, sokkal inkább a résztvevők elszántsága, annak feltétlenül ajánljuk, hogy látogasson ki a MAMI Kupa fordulóira!A legnépesebb mezőny a robogósoknál és az MZ-seknél sorakozott fel, de a szupermotósoknál is több mint húszan álltak rajthozA következő verseny július 8-9-én, szintén Kakucson lesz, a különbséget az adja, hogy a másik irányban zajlanak majd a versenyek. Aki nem tud személyesen megjelenni, az élő közvetítésben is nyomon követheti az eseményeket. A live stream a futamok napján az alábbi oldalon lesz elérhető.
A pilóták szemszögéből...
Pádár Tamás (MZ Kupa)Négy éve indultam először az MZ Kupában, sokáig sereghajtóként mentem, de most már sikerült pontszerző helyekig feljönnöm. Azt szeretem legjobban ezekben a versenyekben, hogy bárhol is motorozik az ember, mindenhol megtalálhatja a játszótársait, és a mezőny legvégén ugyanúgy dúl a háború, mint az elején. A vasárnapot pozitívan értékelem, az első futamon kifejezetten jól mentem, a másodikban sajnos hibázgattam, mentem a pálya mellett is elég sokat, így az nem bizonyult annyira eredményesnek, de az élmény így is hibátlan volt!Kispataki Viktor (MZ Kupa)Az első futamon a legnagyobb ellenfelem, Dézsi Viktor technikai hiba miatt nem tudott indulni, így az tulajdonképpen önmagam elleni küzdelem volt. A második kör már érdekesebben alakult, itt csatáztunk rendesen, miközben azért folyamatosan jöttünk fel. Később már az lebegett a szemem előtt, hogy az élen motorozó Irmai Zolit befogjam, ekkor mentem is egy – magamhoz mérten – nagyon gyors kört, de ha ezen a pályán azonos lendülettel motoroztok, akkor nagyon nehéz előzni. Ráadásul ő ezt nem is hagyta, össze is értünk, de átvettem az első helyet és végig meg tudtam tartani. Küzdelmes volt, úgyhogy nagyon tetszett! Az MZ kiváló arra, hogy egy ilyen gokartpályán keményet meccseljen az ember a többiekkel, és itt szerencsére vannak is olyanok, akikkel ezt meg lehet tenni, tehát ez egy nagyon jó szórakozás.Báncsiki László (YT125 2T OB, Aprilia RS125)Tudni kell, hogy tizenhét éve egyáltalán nem ültem motoron, pedig korábban Európa-bajnokságon és vb-futamokon is indultam GP125 kategóriában, de szponzori támogatás híján abbahagytam a versenyzést. Most úgy döntöttem, hobbiból benevezek ide, hogy megnézzem, mit tudok még. Az euroringi fordulón pattantam újra nyeregbe, ott harmadik lettem. Azzal összevetve ez egy nagyon kanyargós, technikás pálya, szóval agyban hamar elfáradtam, ennek ellenére sikerült az összesített harmadik helyen végeznem. A legjobban a rajt előtti pillanatokat szeretem, mikor bármi történhet, no és persze utána a küzdelmeket. Igazából már csak a saját és a családom szórakoztatásomra csinálom, de hát ki tudja, láttunk már nagy visszatéréseket…Horváth Attila (Classic OB, Yamaha RD350)Nem annyira régen, nyolc-tíz éve kezdtem versenyezni, az Alpok-Adria bajnokságban sikerült is szép eredményeket elérnem, de aztán túlságosan elszálltak a költségek ott, ezért továbbálltam. Ezen a kupán körülbelül hat éve veszek részt, anyagilag sokkal kedvezőbb és még élvezetes is. Amikkel a kategóriában indulunk, már bőven harminc év feletti motorok, a futóművük hagy kívánni valót maga után, de pont az a kihívás, hogy olyat tudj belőle alkotni, amivel valóban motorozni is lehet, és a szabályok keretein belül a lehető legjobbat hozd ki belőle. Ezt a pályát nem annyira kedvelem, ennek ellenére sikerült megszereznem a győzelmet, így azt mondhatom, jól sikerült a hétvége.]
Összesített végeredmény – MAMI Kupa – Kakucs Ring (bal)