Tovább zajlik a Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola és Szakgimnázium népszerű kupasorozata, a legutóbbi futamot múlt hétvégén, június 17-18-án a pest megyei versenypályán rendezték. Az időjárásra vonatkozó borúlátó jóslatok ellenére igen nagy számban érkeztek a résztvevők, több mint száz nevezés érkezett a két napra.
Öreg vagy fiatal, robogó vagy kis sportmotor, itt mindenkit szívesen látnak
Az első futam délután fél kettő körül kezdődött meg, összesen nyolc kategória meccseit láthattuk, ezeken belül több alkategória állt rajthoz a nap folyamán - a közös futamon indított, de külön értékelt YT 90 és YT125 4T, vagyis a négyütemű youngtimerek, a YT125 4T CBR, egy külön mezőny kifejezetten a kis Hondákkal indulóknak, az MZ Széria, a YT125 2T, a Trofeo Motorline, azaz a robogósok, illetve a Classic és a Supermoto csoport. A kakucsi körről érdemes tudni, hogy egy kilométeres hosszával a rövid pályák közé tartozik, ám annál technikásabb, hiszen a gyors egymásutánban következő kanyarokban nem egyszerű előzni, ráadásul a hosszabb nyomvonalú aszfaltcsíkokkal ellentétben itt nem a motorkerékpárok nyers ereje számít, sokkal inkább a pilóta ügyessége és rutinja. Így lehetséges az, hogy például az MZ-sek arcpirító módon hagyják maguk mögött a papíron sokkal erősebb vasakat, s főleg a nagyobb létszámú csoportokban igen látványos meccsek szoktak kialakulni. Nem volt ez másként ezúttal sem, izgalmasan, de szerencsére súlyos balesetektől mentesen telt a nap.A MAMI Kupa az elszántság versenye
Vasárnap már sokkal inkább kegyeibe fogadták az égiek a depó népét, bár reggel még hűvös volt, délutánra kisütött a nap és kicsit felmelegítette mind a résztvevőket, mind az aszfaltot. A második napon hét kategóriának drukkolhattunk, hiszen a szupermotósok ekkor már nem voltak jelen. Délutánra némileg gyarapodott a nézői létszám is, és bátran kijelenthetjük, hogy jól tette, aki eljött, hisz' nagy csatákat vívtak a szerelésben és versenyzésben is jeleskedő srácok. Különösen érdekfeszítően alakult a Youngtimerek második futama, ahol gyakorlatilag centikre egymástól suhantak át célegyenesen a versenyzők, ennek megfelelően a dobogós helyek sorsáról végül nagyon csekély időkülönbség döntött.Ezek mind őrültek!
Ugyancsak érdekfeszítő száguldásokat tartogatott a MZ-sek második köre, hiszen a fordított rajtsorrend értelmében a szombati viadalt megnyerő Kispataki Viktornak a nyolcadik rajtkockából kellett felküzdenie magát. Természetesen ellenfelei minden erejükkel próbálták ezt megakadályozni, ám a végül roppant kiélezett versengés után őt intette le először a kockás zászló, mindössze 0,750 másodperccel Irmai Zoltán előtt.Ám nemcsak ők, hanem a többi géposztály résztvevői is nagyokat harcoltak egymással – fergeteges, amilyen lelkesedéssel csapatnak az alapvetően nem pályázásra termett masináikkal. Aki tehát szeretne olyan motorversenyt látni, ahol nem az dönt a végeredményről, hogy ki alatt dolgozik a legmodernebb technika, sokkal inkább a résztvevők elszántsága, annak feltétlenül ajánljuk, hogy látogasson ki a MAMI Kupa fordulóira!A következő verseny július 8-9-én, szintén Kakucson lesz, a különbséget az adja, hogy a másik irányban zajlanak majd a versenyek. Aki nem tud személyesen megjelenni, az élő közvetítésben is nyomon követheti az eseményeket. A live stream a futamok napján az alábbi oldalon lesz elérhető.A pilóták szemszögéből...
Pádár Tamás (MZ Kupa)Négy éve indultam először az MZ Kupában, sokáig sereghajtóként mentem, de most már sikerült pontszerző helyekig feljönnöm. Azt szeretem legjobban ezekben a versenyekben, hogy bárhol is motorozik az ember, mindenhol megtalálhatja a játszótársait, és a mezőny legvégén ugyanúgy dúl a háború, mint az elején. A vasárnapot pozitívan értékelem, az első futamon kifejezetten jól mentem, a másodikban sajnos hibázgattam, mentem a pálya mellett is elég sokat, így az nem bizonyult annyira eredményesnek, de az élmény így is hibátlan volt!Kispataki Viktor (MZ Kupa)Az első futamon a legnagyobb ellenfelem, Dézsi Viktor technikai hiba miatt nem tudott indulni, így az tulajdonképpen önmagam elleni küzdelem volt. A második kör már érdekesebben alakult, itt csatáztunk rendesen, miközben azért folyamatosan jöttünk fel. Később már az lebegett a szemem előtt, hogy az élen motorozó Irmai Zolit befogjam, ekkor mentem is egy – magamhoz mérten – nagyon gyors kört, de ha ezen a pályán azonos lendülettel motoroztok, akkor nagyon nehéz előzni. Ráadásul ő ezt nem is hagyta, össze is értünk, de átvettem az első helyet és végig meg tudtam tartani. Küzdelmes volt, úgyhogy nagyon tetszett! Az MZ kiváló arra, hogy egy ilyen gokartpályán keményet meccseljen az ember a többiekkel, és itt szerencsére vannak is olyanok, akikkel ezt meg lehet tenni, tehát ez egy nagyon jó szórakozás.Báncsiki László (YT125 2T OB, Aprilia RS125)Tudni kell, hogy tizenhét éve egyáltalán nem ültem motoron, pedig korábban Európa-bajnokságon és vb-futamokon is indultam GP125 kategóriában, de szponzori támogatás híján abbahagytam a versenyzést. Most úgy döntöttem, hobbiból benevezek ide, hogy megnézzem, mit tudok még. Az euroringi fordulón pattantam újra nyeregbe, ott harmadik lettem. Azzal összevetve ez egy nagyon kanyargós, technikás pálya, szóval agyban hamar elfáradtam, ennek ellenére sikerült az összesített harmadik helyen végeznem. A legjobban a rajt előtti pillanatokat szeretem, mikor bármi történhet, no és persze utána a küzdelmeket. Igazából már csak a saját és a családom szórakoztatásomra csinálom, de hát ki tudja, láttunk már nagy visszatéréseket…Horváth Attila (Classic OB, Yamaha RD350)Nem annyira régen, nyolc-tíz éve kezdtem versenyezni, az Alpok-Adria bajnokságban sikerült is szép eredményeket elérnem, de aztán túlságosan elszálltak a költségek ott, ezért továbbálltam. Ezen a kupán körülbelül hat éve veszek részt, anyagilag sokkal kedvezőbb és még élvezetes is. Amikkel a kategóriában indulunk, már bőven harminc év feletti motorok, a futóművük hagy kívánni valót maga után, de pont az a kihívás, hogy olyat tudj belőle alkotni, amivel valóban motorozni is lehet, és a szabályok keretein belül a lehető legjobbat hozd ki belőle. Ezt a pályát nem annyira kedvelem, ennek ellenére sikerült megszereznem a győzelmet, így azt mondhatom, jól sikerült a hétvége.Összesített végeredmény – MAMI Kupa – Kakucs Ring (bal)
MZ Széria OB
1. futam
1. Kispataki Viktor
2. Irmai Zoltán
3. Szilágyi Zoltán
2. futam
1. Kispataki Viktor
2. Irmai Zoltán
3. Krizsány Gábor
Trofeo Motorline Kupa
Robogó Racing A
1. Dede István (Piaggio ZIP SP)
2. Molnár Zsolt (Piaggio ZIP SP1)
3. Nagyfalusi Zoárd (Piaggio ZIP SP2)
Trofeo Motorline Kupa
Robogó Racing P
1. Ráski Róbert (Piaggio ZIP SP)
2. Czigány Zsolt (Piaggio ZIP SP)
3. Szöllősi Benedek (Piaggio ZIP SP)
Trofeo Motorline Kupa
Robogó Sport A
1. Szabados Richárd (Piaggio ZIP SP2)
2. Nagy Tamás (MBK Fizz)
3. Mihály Dániel István (Yamaha Jog RR)
Trofeo Motorline Kupa
Robogó Sport P
1. Gáspár Attila (Piaggio ZIP)
2. Aszalós Ádám (Piaggio ZIP SP2)
3. Aszalós Zoltán (Piaggio ZIP SP)
Livewire Team Supermoto OB
1. Ónodi Benjamin (Husqvarna 450)
2. Ádám Mihály (Aprilia MXV450)
3. Gomba Dániel (KTM SMR450)
Super Monkey Supermoto Kupa
1. Hartmann Ferenc (KTM SMR450)
2. Varga Tamás (Husqvarna)
3. Zsubori László (KTM SMR450)
YT90 OB
1. Farkas Lajos (Aprilia RS)
2. Vrbovszki András (Simson)
3. Pátkai Miklós (Derbi)
YT 125 4T OB
1. Ernszt Norbert (Yamaha YZF125R)
2. Templom Vendel (Yamaha YZF125R)
3. Lakatos Herman Csaba (Yamaha YZF125R)
YT125 4T Honda CBR 125
1. Kulcsár László
2. Siket Csaba
3. Varga Zsolt
YT125 2T OB
1. Gudmon Zoltán (Aprilia RS125)
2. Kőházi Pál (Cagiva Mito 125)
3. Báncsiki László (Aprilia RS125)
Classic OB
Classic 1.
1. Farkas Lajos (Honda CB350)
2. Sándor Balázs (Malanca 125)
3. Cserepkai Viktor (Yamaha RD250)
Classic 3.
1. Horváth Attila (Yamaha RD350)
2. Burián József Gábor (Yamaha RD350)
3. Neumann László (Yamaha RD350)
A részletes időeredmények ide kattintva érhetők el.