Félidőhöz érkezett Magyarország talán legszínvonalasabb kispályás motorverseny-sorozata, a MAMI Kupa. Ez azt jelenti, hogy már csak három alkalom áll a résztvevők rendelkezésére, hogy változtassanak a tabellán elfoglalt helyükön. Furcsamód tavaly a vetélkedők nagy részét hőségriadó idejére sikerült kitűzni, ezzel szemben idén eddig az összes futamon hosszabb-rövidebb záporok nehezítették a motorosok dolgát. Legutóbb az Örkény mellett található Euro-Ring látta vendégül a MAMI Kupa apraját-nagyját. A 84 indulót most is nagyon sok barát és családtag kísérte el, akik nélkül már el sem lehetne képzelni a rendezvényt, továbbá ne feledkezzünk meg a motorozás, illetve a motorsportok szerelmeseiről sem, akik szintén szép számmal összegyűltek, hogy a lelátókról szurkoljanak.
Megcsappant kategória
Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy a Simsonnal indulók csapata továbbra is utánpótlásra vár. A szombati napon összesen hárman álltak rajthoz, ezért együtt kellett a pályára gurulniuk a Youngtimer 90 mezőnyével, akik viszont nagyon megszaporodtak az elmúlt időszakban. Legelőször tavaly Máriapócson találkozhattunk a három „alapító taggal”, Hörnyéki Szabinnal, Szerletics Istvánnal, valamint Török Istvánnal, akik az akkori MW Open 90 kategóriában álltak rajthoz. Mindhárman egy-egy Yamaha YZF125R-rel rótták a köröket, na meg persze szép számmal gyűjtötték a trófeákat, ami azóta sincs másképp. A változás csak annyi, hogy mostanra már kilenc főre emelkedett a négyütemű Yamahával versenyzők száma. Persze más márkák is színesítik a mezőnyt, mint például Pátkai Miklós Derbije, aminek vázában eddig egy szériának aligha nevezhető Simson hajtómű kapott helyet, de az idei szezonra Miklós visszaépítette bele a Derbi erőforrást. Ez a döntés nagyon jó ötletnek bizonyult, hiszen már zsinórban a harmadik futamot sikerült szinte problémamentesen teljesítenie, nem is akármilyen eredménnyel.
Harc a trónért
Az MZ-sek tábora ezúttal is hozta a formáját, igaz az ő létszámuk is megfogyatkozott, de ettől függetlenül ugyanolyan izgalmas mérkőzéseket láthattunk tőlük, ahogy azt korábban megszokhattuk. A második napon az időjárás ismét keresztbe tett a rendezvénynek, ami több esést is eredményezett az MZ-sek körében, de reméljük, a következő eseményre mindenki kiheveri a sérüléseit. Visszatért a pályára Kutrik Zsombor, aki vasárnap bravúros motorozást mutatott be, hiszen az utolsó helyről rajtolt mindkét alkalommal, de ennek ellenére először másodikként, majd harmadikként intették le, ráadásul a kategórián belül az eddigi pályacsúcsot is megdöntötte. Dézsi Viktor – a mezőny új trónkövetelője – sem teketóriázott túl sokat, hiszen folyamatosan ott volt az élboly mögött, sőt egyszer még a dobogóra is felállhatott! Viktor 2014 óta vesz részt a MAMI Kupán, és nagyon úgy fest, hogy a bajnokság megnyerését tűzte ki célul, hiszen jelenleg a MAMS Old Timer Bajnokság tabellájának élén áll.
A baj nem jár egyedül
Talán túlzás nélkül leírhatom, hogy a Youngtimer 125 pilótái számára volt a legkalandosabb a hétvége. Rögtön a szombati első futamon kilencen mentek fel a pályára, de csak öt pilótának sikerült befejeznie a küzdelmet. Az MZ-sek közül Irmai Zoltán úgy döntött, hogy teszteli magát egy számára szokatlan kétkerekűvel, így - miután letámasztotta az MZ-jét egy fárasztó körözés után - átszaladt Major Gáborék boxához, és máris egy 125-ös Aprilia nyergében folytatta. Igaz, az első etapon műszaki hiba miatt neki sem sikerült célba érnie, de a következő meccs végén az előkelő negyedik helyen zárt.
A csoport legfiatalabb tagjának, a tizenhárom éves Babonics Márknak sem telt problémamentesen a hétvége, hiszen áttételezési problémák, gázbowden- és láncszakadás egyaránt nehezítették dolgát. Ahhoz azonban kétség sem fér, hogy mindezek ellenére nagyon jól teljesített, többször sikerült magához ragadnia a vezetést, amit ugyan körökkel később elvesztett, de ugye Róma sem egy nap alatt épült fel…
Vasárnap jó néhány alkalommal megviccelte az eső a mezőny tagjait, először az időmérő kezdetekor, amikor ugyan már nem esett, de még vizes volt az aszfalt, majd pár kör alatt annyira felszáradt, hogy a felszerelt esőgumik elkezdtek megégni, így aki jót akart magának, inkább lejött a pályáról. Majd a második futam felvezető körén úgy tűnt, hogy esőben kell megmérkőzniük a versenyzőknek, de a rajtlámpa elalvásával egyidejűleg a szitálás is abbamaradt, és száraz körülmények között tehették meg mind a kilenc kört. A csoport két élmenője, Gudmon Zoltán és Major Gábor nagyon szoros párharcot vívtak, amiből végül Zoli került ki győztesként, alig egy-két tizedmásodperc különbséggel.
A nagy visszatérők
Szombaton ismét szép számmal, közel húsz fővel rajtolhatott el a Classic kategória. A gépátvétel során meglepődve tapasztaltuk, hogy Bánkuti Tamás Honda CB 500-asa ismét versenyzésre alkalmas állapotban került elő mikrobuszból. Ez már csak azért is volt meglepetés, mert egy korábbi alkalommal a gép feladta a harcot, és igazán komoly felújításra volt szükség ahhoz, hogy újra pályára léphessen vele, így nem gondoltuk volna, hogy idén még látjuk ezt a motort. Almási Szabó Ottó – a tavalyi Classic 3. bajnoka – eladta ugyan a 350-es Yamaháját, de barátja, Pető Tóth Gábor kétkerekűjével részt vett a vasárnapi etapokon. Horváth Attila, aki mindig az élbolyban motorozik, elmondta, hogy Yamahája korábbi futóművét kicserélte a gyárira, ezáltal az RD sokkal stabilabbá vált a kanyarokban. A magabiztos nyilatkozat után nem is lepődtünk meg rajta, hogy Attila - kis híján - az összes elsőséget besöpörte az örkényi hétvégén.
Nemzetközi mezőny
Ez alkalommal is sok szupermotós állt rajthoz, az ismerős nevek között több külföldi versenyző is felbukkant, akik - reméljük - nagyon jól érezték magukat, és nem most láttuk őket utoljára. Hasonlóan a MiniGP-hez, a szupermotósok sem az Euro-Ring 2750 méter hosszú aszfaltcsíkján köröztek, hanem kifejezetten a számukra kijelölt, kanyarokkal teletűzdelt szakaszon kaptak helyet. Édesapja nem túl nagy örömére Laczkó Máté is próbára tette magát ebben a számára kissé idegen műfajban. Annak ellenére, hogy Máté csak néhány alkalommal körözött szupermotóval, az S2-es osztályban rögtön ezüstérmet szerzett, ami azért valljuk be, irigylésre méltó helyezés.
Célkeresztben az utánpótlás
Mint már utaltam rá, most is lehetőséget kapott néhány vállalkozó szellemű önkéntes, hogy egy kis Honda NSR-rel harcba szálljon a MiniGP Kupában. Először egy hónappal korábban, Kakucson került sor erre az eseményre, és úgy tűnik, hogy nincs megállás, vagyis bátran kijelenthetjük, hogy a következő három MAMI Kupa bajnoki napján is jelen lesz a MiniGP osztálya. Ami a pilótákat illeti, most is voltak idősebbek és fiatalok egyaránt, de a szabályoknak megfelelően csak a 18 év alatti versenyzőket pontozták. Közülük Lakatos Herman, Somosi Alexander és Babonics Márk teljesítettek a legjobban.
Legközelebb augusztus utolsó hétvégéjén a Kakucs-Ringen csapnak össze a versenyzők a MAMI Kupa utolsó előtti fordulóján.
Végeredmények:
Youngtimer 90 Kupa
1. #430 Pátkai Miklós
2. #419 Török István
3. #466 Somosi Alexander
Simson Kupa
1. #548 Telek Attila
2. #513 Siket Csaba
3. #552 Ragacs György
MZ Széria Kupa
1. #308 Kutrik Zsombor
2. #334 Irmai Zoltán
3. #383 Turzó Sándor
Youngtimer 125 Kupa
1. #268 Major Gábor
2. #294 Gudmon Zoltán
3. #272 Kőházi Pál
Classic Kupa
1. #8 Szénási Ferenc
2. #82 Horváth Attila
3. #69 Frecska Gábor
Classic 1. Kupa
1. #68 Farkas Lajos
2. #15 Szántai-Szabó Péter
3. #30 Molnár László
Classic 3. Kupa
1. #8 Szénási Ferenc
2. #82 Horváth Attila
3. #5 Szabó Gábor András
Supermoto S1 Kupa
1. #140 Erik Provaznik
2. #449 Ádám Mihály
3. #41 BohuslavVanous
Supermoto S2 Kupa
1. #6 Kiss Barna
2. #14 Laczkó Máté
3. #55 Dudás Attila
Youngtimer 90 Országos Bajnokság
1. #419 Török István
2. # 430 Pátkai Miklós
3. #466 Somosi Alexander
Simson SpeciálOrszágos Bajnokság
1. #534 Vrbovszki András
2. #510 Györkös Nándor
3. #513 Siket Csaba
MZ Széria Országos Bajnokság
1. #383 Turzó Sándor
2. #308 Kutrik Zsombor
3. #335 Dézsi Viktor
Youngtimer 125 Országos Bajnokság
1. #294 Gudmon Zoltán
2. #268 Major Gábor
3. #252 Babonics Márk
Classic Országos Bajnokság
1. #82 Horváth Attila
2. #25 Bánkuti Tamás
3. #33 Almási Szabó Ottó
Classic 1 Országos Bajnokság
1. # 15 Szántai-Szabó Péter
2. #124 Mogyorósi Péter
3. #68 Farkas Lajos
Classic 3 Országos Bajnokság
1. #82 Horváth Attila
2. #25 Bánkuti Tamás
3. #33 Almási Szabó Ottó