A hétvégére közel nyolcvanan neveztek, ami arról tanúskodik, hogy senki nem szerette volna eltékozolni eddig megszerzett helyét a tabellán. A múlt alkalommal debütáló Ketesdy Levente (Szabó-Kuksi SE), valamint Molnár István (Szabó-Kuksi SE) szintén kivették részüket a nagypályás körözésből.

mami-kupa-euroring-2014-evzaro-2018
Ketesdy Levente, Hörnyéki Szabin és Török István az MW Kupa első három helyezettje

A sors keze

A szombati napon Levinek be kellett érnie egy negyedik hellyel, vasárnap viszont mindent beladott, hogy a pódium legfelső legfelső fokára állhasson. A kalocsai brigád tagjai – Levente riválisai – még a szezon kezdetén felvetették, hogy erősebb motorokkal fognak menni, főleg ha Laczkó Máté (MAMI SE) is csatlakozik közéjük, azután úgy tűnt, hogy erre nem lesz szükség, így maradtak a széria Yamaháknál. Azonban Máté mégis indult az idényben, habár az utolsó két alkalmat kihagyta. Ekkor érkezett meg Levente, aki Mátéhoz hasonlóan szemtelen módon elcsaklizta a jobb pozíciókat a kalocsaiaktól. Igen ám, de Hörnyéki Szabin (MAMI SE) nem sokkal maradt el a fiatal trónbitorló mögött, vasárnap egészen pontosan négy pont volt a különbség kettejük között, így Leventének jövőre is nagyon résen kell lennie, ha Szabin előtt akar célba érni.

mami-kupa-euroring-2014-evzaro-2011
Winkler Ádám, a Simson Speciál kategória győztese és egyedi „supersimója"

Ádáz testvérharc

A Simson Sport osztály testvérpárja, Som Péter (MAFC) és Som Tamás (MAFC) – édesanyjuk nem túl nagy örömére – vasárnap egymással szállt harcba. Tamásnak többször sikerült fivére elé kerülni, de Péter minden alkalommal visszavette a vezetést, így neki jutott a több pont. A simsonosok közé ezúttal is benevezett Diós Krisztián (MAMI SE), aki legutóbb egy kölcsönmotorral a kategória több „veteránját” is maga mögé utasította. Most azonban, hogy a történelem ne ismételhesse meg önmagát, egy jóval gyengébb motort kölcsönöztek Krisztiánnak, így labdába sem rúghatott közöttük. Winkler Ádám (MAFC) ezúttal sem akadt kihívóra, így ismét magáénak tudhatta az abszolút első helyet a szupermotó Simsonnal.

mami-kupa-euroring-2014-evzaro-2020
Gudmon Zoltán és Major Gábor pezsgőfürdőt vettek, a többiek viszont inkább menekülőre fogták a dolgot...

Ismerve az MZ-sek mentalitását, várható volt, hogy az utolsó hajrá nem fog problémamentesen lezajlani. Sajnos Molnár József (MAFC) a szombati első meccsen elesett és eltörte a lábát. Az incidens után minden szervező tövig rágta a körmét, amikor az MZ-sek léptek a pályára, de szerencsére több baj nem történt a hétvége folyamán. Manzel Dániel (MAMI SE), aki korábban a nyolcadliteres géposztályban ment, tett egy rövid kitérőt az NDK-s motorok világába, de elmondása szerint nem nyerte el a tetszését ez a technika, és inkább visszatér az Apriliákhoz. Kutrik Zsombor (MAMI SE) vasárnap mindkét összecsapást az első helyen fejezte be, s ezzel az MZ-kupa bajnokaként zárta az idényt.

Kézzel-lábbal

Kalandosan alakultak a 125 Sport Kupa etapjai is, hiszen az első részben Major Gábor (MAMI SE) motorja néhány kör után nem akart úgy teljesíteni, ahogy illett volna, valamint Kovács Bálint (Szabó Kuksi SE) váltókarjának a vége leesett, így a fennmaradó körökben kénytelen volt kézzel váltani. Mindezek ellenére Gábornak a harmadik, míg Bálintnak az ötödik helyen sikerült célba érnie. Az összetett első helyet ezúttal Gudmon Zoltán (MAMI SE) zsebelhette be. Régóta esedékes volt már számára ez a győzelem, hiszen minden alkalommal kitartóan ott volt Gábor sarkában, de a sors csak most hozta úgy, hogy elé is kerülhetett.

mami-kupa-euroring-2014-evzaro-1998
Horváth Attila ezúttal felkészült a legrosszabbra, két motort is hozott magával, ami nagyon jó ötletnek bizonyult...

Körünkben köszönthettük Kovács Sándort, hajdani Alpok-Adria versenyzőt is, aki Yamahája nyergében a szombati Classic 3-ban állt rajthoz, és a harmadik helyen zárt. Elmondása szerint idén ez volt az első megmérettetés, amiből kivette a részét. Feltűnően sok kétkerekű hibásodott meg a hétvégén, úgy látszik, ők is érezték a szezon végét. A Classic-ban Szántai Szabó Péterre (Szabó Kuksi SE) nagyon rájárt a rúd, mivel folyamatosan műszaki gondokkal küzdött, és ha ez nem lett volna elég, a szombati első futamon összeakadt Farkas Lajossal (MAMI SE), aminek következtében mindketten elestek.

Péter mellett Frecska Gábornak (MAMI SE) sem adatott meg, hogy szerelés és esés nélkül vészelje át az eseményt. Ő az időmérőn esett el, aminek eredményeképpen motorjának első teleszkópjai megsérültek, de villámgyors szülői segítséggel sikerült orvosolni a problémát, így rajthoz tudott állni. Horváth Attila (MAMI SE) - tanulva kakucsi blokkcseréjéből - hozott magával egy komplett tartalék motort is, aminek jó hasznát vette, mivel az elsődleges még szombaton feladta a harcot. Kovács Béla (MAMI SE) motorja is tönkrement, bár ez Mészáros Sándor Attilának (MAMI SE) előnyére vált, mivel szüksége volt egy hátsó gátlóra, és Béla kölcsön adta a sajátját, méghozzá szerelőivel együtt. Ezekért a jótettért pedig egy szóbeli fair play díjban részesült. A Classic csoport abszolút győztese az „angol úriember” stílusában versengő Almási Szabó Ottó (MAFC) lett.

Meglepetés!

Vasárnap az ebédszünetben – nagyon komoly szervezés árán – sikerült meglepnünk születésnapja alkalmából Lévay Károlyt, a MAMI Kupa főszervezőjét és Máthé Istvánt, a MAMI SE elnökét. A legnagyobb bonyodalmat az okozta, hogy Istvánt valahogy le kellett csalogatnunk a pályára, de jól kidolgozott csapatmunkával - és némi füllentéssel - sikerült tökéletesen kivitelezni az akciót. A mit sem sejtő párosnak egy hatalmas tortával kedveskedtünk, amiből a közös szeletelés után mindenkinek jutott.

mami-kupa-euroring-2014-evzaro-2019
Lévay Károly és Máthé István kéz a kézben szeletelik születésnapi tortájukat

Az utolsó futam az idény értékelésére is lehetőséget adott, s kijelenthetjük, hogy a szervezők és a versenyzők egyaránt kiválóan teljesítettek. A MAMI Kupa mára igazán rangos versenysorozattá nőtte ki magát, végtelenül izgalmas, akciódús futamokat tartogatva a nézőknek, s lehetőséget adva az ifjú tehetségeknek, hogy kipróbálják magukat. Emellett persze a tapasztalt rókáknak sem lehet panasza, a mára elképesztően megerősödött mezőnyben ugyanis kőkeményen kell küzdeni, hogy érvényesülni tudjon az ember. A MAMI Kupa szervezői azt ígérik, hogy jövőre - immáron hatodik alkalommal - ismét kiírják a kupát, s az ideinél is nívósabb körülmények között lehet majd indulni érte. Mi már most nagyon várjuk, a fejleményekről természetesen megint tudósítunk.

A versenyhétvége legszebb pillanatai - negyedórás kisfilm a MAMI Kupa utolsó futamáról

A legközelebbi fontos esemény a januári díjkiosztó lesz, ahol az idei bajnokok, illetve kupagyőztesek ünnepélyes keretek között vehetik majd át megérdemelt serlegeiket. Attól függetlenül, hogy az Országos Bajnokságok végeredményeire még várni kell a hitelesítés miatt, minden indulónak szívből gratulálunk!

Versenyeredmények:

Simson Sport OB

1. #558 - Som Péter

2. #599 - Som Tamás

3. #585 - Bereznai Ádám

4. #552 - Ragacs György

5. #542 – Diós Krisztián

Simson Speciál OB

1. #582 Winkler Ádám

2. #544 Újvári Csaba

3. #548 Telek Attila

4. #534 Vrbovszki András

5. #541 Petrovics Ferenc

MZ Széria OB

1. #308 Kutrik Zsombor

2. #334 Irmai Zoltán

3. #302 Szilágyi Zoltán

4. #354 Mihály Balázs Krisztián

5. #386 Baló Tamás

Classic 1. OB

1. #5 Szabó Gábor András

2. #68 Farkas Lajos

3. #199 Neumann László

4. #15 Szántai Szabó Péter

5. #97 Serfőző György

Classic 2. OB

1. #89 Diós Krisztián

2. #25 Bánkuti Tamás

3. #96 Irmai Zoltán

4. #124 Mogyorósi Péter

5. #13 Diós József

Classic 3. OB

1. #33 Almási Szabó Ottó

2. #8 Szénási Ferenc

3. #1 Szabó János

4. #7 Mészáros Sándor Attila