Szombaton - a hagyományoknak megfelelően – motorosokkal telt meg a Gastland M0 étterem, ugyanis itt kapott helyet a MAMI Magyar Motorkerékpár Szakiskola és Szakgimnázium éves díjátadó gálája. A program svédasztalos vacsorával indult, ahol a több mint három hónapja a motort nélkülözni kénytelen pilótáknak volt idejük kedélyesen elcsevegni, megvitatni a szezont és a 2018-as terveket. A lakomát követően kezdetét vette a ceremónia, ahol a széria indulóinak színe-java várta izgatottan, hogy megkapja jutalmát, az idén különösen szép serleget és oklevelet.
A remek hangulatú összejövetelen az Oldtimer Szakág Bajnokság és az Oldtimer Szakág Kupa helyezettjeit is értékelték, így tulajdonképpen dupla díjátadó történt, aminek a pilóták örülhettek legjobban, hiszen ezáltal sokan kétszer is a dobogóra álltak. Ezen felül köszönetet mondtak a háttérmunkákban jelentős segítséget nyújtóknak, a versenypálya mellett áldozatos munkát végző segítőknek, ezen felül a média képviselőinek így, így a sportmotor.hu csapatának is.
Bővülő kategóriák és még vonzóbb feltételek
A 2017-es esztendő értékelése után természetesen szó esett arról is, a jövőben miként alakul a versenysorozat sorsa, lesznek-e jelentős változások. Szerencsére Lévay Karcsi csupa pozitívumról számolhatott be, az első és legfontosabb, hogy 2018-ban is mindenképp mennek tovább a futamok. Kiderült, a kategóriákat illetően nem lesz jelentős változás, a legnépszerűbbek változatlanul maradnak a felhozatalban, így lesz MZ Széria, Youngtimer 90 és Simon Sport, YT125 4T, YT125 4T CBR, YT125 2T, Robogó Sport és Racing - ami ezentúl bajnoki kategóriaként fog működni -, valamint Supermoto Prestige OB és amatőr kupa. Változás ugyanakkor, hogy a Classic szakosztály az eddig is futó mezőnyök mellett kibővül az ún. Special kategóriával, ahová 55 évnél idősebb pilóták nevezését várják a szervezők. Ezen felül alakul egy új, SSP300 géposztály is, ahol a fiatalok közepes összlökettérfogatú sportgépek nyergében tehetik próbára magukat.
A szakiskola már régóta segíti, támogatja fiatal tehetségünket, Laczkó Mátét, aki az elmúlt években győzelmeivel és bajnoki címével bebizonyította, hogy igazi világklasszis is válhat belőle. A MAMI padjait koptató Laczkó büszkén mesélt róla, hogy idén hazai versenyeken és külföldön is rajthoz áll majd, a jelenlegi legnagyobb célja, hogy minél jobb eredményt érjen el nemzetközi szinten a Stock 1000 kategóriában.
A pilóták számára örömteli hír, hogy a licenc, a biztosítás és a tagdíj összege nem változik, s a nevezési díjak sem nőttek számottevő mértékben. Az erkölcsi elismerés mellett a továbbiakban lesz viszont anyagi juttatás is, mivel a tervek szerint év végén pénzdíjat osztanak szét a legnépszerűbb kategóriák versenyzői között.
Végül, de nem utolsó sorban a MAMI Kupa médiamegjelenései is bővülnek, hiszen nyolckamerás online közvetítés zajlik majd minden egyes fordulón, továbbá egy egész évben működő, saját csatornát hoznak létre ismétlésekkel, kisfilmekkel, érdekességekkel, s ha minden jól megy, még a köztévé is műsorára tűzi majd a versenyekről készült összefoglalókat. Ezáltal sikerrel szólíthatnak meg olyan kívülállókat is, akik esetleg még nem hallottak a szériáról, de a riportok, videós ízelítők által kedvet kaphatnak a kilátogatáshoz.