Szokatlan módon tavaly csak októberben ért véget a MAMI Kupa, igaz, erre csak úgy kerülhetett sor, hogy ekkor pótolták a júliusban elmaradt futamot, melyet az időjárás viszontagságai miatt nem tudtak megrendezni. Kárpótlásként ezen a hétvégén a dátumot meghazudtolóan meleg, tiszta idő volt, így semmi nem zavarhatta az összecsapásokat.
Minden most dől el
A szupermotósok kegyetlen test-test elleni csatákat vívtak, ami nem is csoda, hiszen az első helyen– pontegyenlőséggel – két pilóta, Kecskeméti Márk és Ónódi Benjamin állt ekkor. Márk kegyelmet nem ismerve motorozott, ráadásul Benjamin elesett a második futamon, így idő előtt eldőlt a cím sorsa. Mögöttük az egész évben kitartóan versenyző Vermes Sándor végzett. Az S2 kategóriában Dudás Attila semmit nem kockáztatott, neki ezúttal elég volt egy harmadik helyezés is, hogy az év végi győzelmet bezsebelhesse.
Az MZ géposztály tagjai ismét nem hazudtolták meg magukat, őrületes kergetőzést mutattak be az értő közönség legnagyobb örömére. Dézsi Viktor sajnos nem szólhatott bele a győzelemért folyó harcba, ugyanis az MZ gyújtása megmakacsolta magát, így a versenyzőnek minden egyes teljesített körért meg kellett küzdenie. Ezen a hétvégén Kutrik Zsombor egyszerűen verhetetlen volt, mindegy volt, hányadik helyről rajtolt, nem lehetett elvenni tőle a győzelmet.
A nyolcadliteres négyüteműek között Babonics Márk kölcsönmotort hajtott szombaton, sajnos egészen a sóderágyig. Vasárnap sem volt eseménytelen a 125-ösök csatája, mivel ezúttal piros zászló vetett véget a menetnek - négyen akadtak össze a mezőny elejéből, de szerencsére mindenki megúszta kisebb sérülésekkel. A bajnokavatás itt sem maradhatott el, a nyolcadliteresek között Lakatos Herman bizonyult a legjobbnak.
A Youngtimer 90-ből nagyon kevesen képviseltették magukat, így aztán Pátkai Miklósnak nem volt nehéz dolga, s nem is akadt ellenfele a hétvégén. Ezzel a győzelemmel – kis híján – száz százalékosan letudta a szezont, kupában és bajnokságban is jeleskedett.
A 125 2T mezőnye vasárnap megfogyatkozott számban állt a rajtrácsra, aminek több oka is volt. A hirtelen rájuk zúduló égi áldás sokakat elriasztott a versenyzéstől, ráadásul a végeredmény szinte már eldőlt, így csaknem tét nélküli menetre sorakoztak fel a bátrabbak. A képzeletbeli dobogón ugyanaz a három motoros sorakozott mindkét sorozatban - Gudmon Zoltán, Kőházi Pál és Herczegh Dániel. Meglepetésre Juhász Dávid is tiszteletét tette - tanítványai mellett - a pályán, de az első futam első körében sajnos összeakadt Major Gáborral, aminek egy hatalmas bukás lett a vége. Szerencsére mindketten megúszták komolyabb sérülések nélkül a kalandot.
A Classic versenyzői sem bírták ki csetepaté nélkül a hétvégét, tudniillik Mészáros Sándor az utolsó körben kemény talajgyakorlatot mutatott be a közönségnek. A vasárnapi második etap a rossz idő végett törlésre került, így a szombati megmérettetés és persze az egész éves szereplés alapján hirdettek bajnokot. Farkas Lajos a Classic 1-ben, Ölbei Zsolt pedig a Classic 3-ban diadalmaskodott.
A Trofeo Motorline robogósai igen sokan álltak rajthoz szombaton rövid, míg vasárnap nagy, bővített pályán. Gáspár Csaba és Ráski Róbert ez előző hétvégi olasz Malossi Day után itt is briliánsan szerepelt, azonban Robi hiába tett meg mindent, a motorja nem bírta a küzdelmet, így a versenyzőnek fel kellett adnia a küzdelmet.
Bátran mondhatjuk, nagyszerű év volt!
Nagyon jó volt látni, hogy sok új, eddig ismeretlen versenyző próbálgatta tudását a futamokon. A Trofeo Motorline résztvevői - köszönhetően Gianni Favaron áldozatos munkájának - nagyon feldobták az évet, üde és pezsgő színfoltjai lettek a szezonnak. A szupermotósok minden helyszínen rendkívül sokan voltak, ráadásul külföldi pilóták is képviseltették magukat a magyar versenyhétvégéken. A legtöbb kategória mezőnye bővült, de sajnos vannak egyre fogyatkozó, sorvadó géposztályok is.
A megszokott, izgalmas versenyek hangulatát tovább fokozta, hogy együtt motorozott a többiekkel Kis Viktória, Bódis Richárd, Juhász Dávid, Ráski Róbert, Kovács Bálint és az ADAC Junior Cup idei bajnoka, Laczkó Máté is. Remélhetőleg a jövőben is csodálhatja még őket hazai közönség a hazai versenyeken.
Ilyen előzmények után fantasztikus élmény volt látni, hogy a januári díjkiosztón ezúttal már nem volt elég a teremben sorakozó tucatnyi széksor, hátul, az ablakok előtt és a folyosón is komoly tömeg torlódott fel, ami remekül mutatja, milyen komoly érdeklődés is övezi a sorozatot. Néhány kategóriában egyszerűen nem volt elég hely, hogy a pilóták egymás mellé felsorakozzanak a hatalmas teremben, s szegény Lévay Karcsi hiába próbálkozott, két levegővétellel sem tudta végigsorolni a népesebb osztályok résztvevőit.
S hogy mit tartogat a jövő? Nos, a legfontosabb újítás, hogy a Supermotóban megváltoznak a kategóriák elnevezései, és a Prestige (S1) kategória bajnoksággá növi ki magát az eddigi kupasorozat helyett. A Trofeo Motorline tovább „robog”, mivel teljes mértékben beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Az Oldtimer Kupa és Bajnokság (MAMI Kupa) ezentúl is a megszokott géposztályokat öleli fel, ahogy azt már évek óta megszokhatták az indulók a remekül működő rendszerben. A további részleteket, valamint a helyszínek és dátumok listáját korábbi cikkünkben találjátok a MAMI Kupa 2017-es eseményeiről.