Vágytunk már egy napos, esőmentes futamra, de ezúttal az égiek azért spórolhattak volna a fűtéssel, hiszen Kecskeméten a túlhevült pilóták és a tűzforró aszfalton szétolvadt gumik jelentették a legnagyobb problémát. Ez a két tényező sajnos sok munkát adott az OMSZ munkatársainak is, ezért szombaton a szervezők úgy döntöttek, hogy az eredeti tizenkettőről nyolc körre redukálják a futamok hosszát.
Spanyolok az élen
Rendkívül kalandos meccset vívtak a Youngtimer 90 kategória derbisei, a hétvége valódi színfoltjai voltak ők. Pátkai Miklós (MAMI ÉSE), Telek Béla (MAMI ÉSE) és Templom Vendel (MAMI ÉSE) egyaránt műszaki hibákkal küzdöttek, az esésekről nem is beszélve, szóval igazán embert próbáló hétvége áll mögöttük. Az időmérők során Béla és Miki egy másodpercen belül voltak, de a futamon a technika ördöge Béla útjába állt. Letört egy darab a gyújtógyertyájából, ami miatt a hengerfejet és a dugattyút kellett cserélnie. Miki mögött a második helyezett Spalovszky Viktor (MAMI ÉSE) lett, akit Hegyes Sándor (MAFC) követett. Vasárnap Bélának remekül szólt a gépe, ezúttal azonban Mikit sújtotta műszaki hiba, és ezért csak az utolsó helyről rajtolhatott. Bravúros motorozásának köszönhetően így is könnyedén vágott át a mezőnyön, és első lett Béla, illetve Viktor előtt.
A mezőny többi tagjának sem volt eseménytelen ez a futam, elvégre Laczkó Máté (MAMI ÉSE) Moriwakijáról leesett a kipufogó, a szimós Frey Péter (MAMI ÉSE) és Hegyes Sándor pedig elesett. Templom Vendel járt a legrosszabbul, aki egy Simsonost körözött éppen, mikor az elcsúszott előtte, és ő is földre került a szikrázva csúszó motor miatt. A második etapon Miki egy csúnya highside-ot mutatott be, így ezúttal elbukta a bajnoki pontokat, kiesése után a befutó sorrendje Laczkó Máté, Telek Béla és Spalovszky Viktor lett. A MiniGP egyetlen indulója Számadó Máté (F-2 Silver Racing Kft.) ezúttal is mindenkit elkápráztatott azzal, hogy ennyi idősen mennyire megfontoltan körözött a pályán, továbbá minden szabályt tiszteletben tartott, és egyetlen felesleges előzést sem kockáztatott meg.
Simsonból Yamaha
Ezúttal is szép számmal gyűltek össze a négyütemű nyolcadliteresek szerelmesei. A H-Moto Team két versenyzője is kivette részét a küzdelmekből, ugyanis szombaton Bódis Richárd (Moteuropemedia Kft.), míg vasárnap Kis Viktória (Moteuropemedia Kft.) állt rajthoz egy Yamaha YZF-R125 nyergében. Ricsi nem is hagyott esélyt a többieknek, ellentmondást nem tűrően nyert, míg mögötte Török Krisztián (MAMI ÉSE) végzett, és Somosi Alexander (Spárta ÉSE) lett a harmadik. Vasárnap Krisztiánnak és testvérének Török Istvánnak (MAMI ÉSE) Lakatos Hermannal (Spárta ÉSE) kellett megvívnia a második és harmadik pozíciókért, ugyanis Alexander egyszerűen kibérelte a dobogó legfelső fokát, esélyt sem hagyva a többieknek. A simósok közül Ragacs Róbert úgy döntött, hogy kipróbál egy négyütemű Yamahát, és nem is tette rosszul - elismerésre méltó ötödik helyet sikerült elérnie mindkét alkalommal. Igaz, ebben az is közrejátszott, hogy az első etap nem a szokványos módon ért véget, ugyanis Ernszt Norbert (Spárta ÉSE) a cél előtti kanyarban megcsúszott és nem sikerült megfognia a gépét. Emiatt piros zászlóval leintettek mindenkit és új rajtra már nem került sor. Bár csúnya esésnek tűnt, Norbi szerencsére egy enyhébb agyrázkódással megúszta a kalandot. A leintés pillanatában Somosi Alexander, Török Krisztián és Lakatos Herman volt a sorrend, majd a második futamon István megelőzte Hermant, ezáltal ő lett a harmadik.
Szabad a pálya!
Az MZ-sek közül Turzó Sándornak nem alakult túl jól ez a forduló, mivel - még a szombati megmérettetés alkalmával - a célra ráfordító kanyarban megcsúszott az MZ eleje, elesett, és a mögötte érkezőnek már nem sikerült kikerülnie őt. Öröm az ürömben, hogy nem esett túl nagy baja, még aznap délután kiengedték a kórházból, azóta pedig már teljes erővel a következő, örkényi futamra készül. Miután felszabadult a mentő, újrarajtoltak a fiúk, majd némi viaskodás után Irmai Zoltán (MAMI ÉSE), Dézsi Viktor (MAMI ÉSE) és Szilágyi Zoltán (MAMI ÉSE) végeztek a legjobb háromban. A vasárnapi futamok érdekesen alakultak, ugyanis Turzó Sándor nem tudott indulni a fenti okok miatt, Irmai Zoltán szintén nem ment aznap, ezáltal felszabadult néhány hely a mezőny legelejében. Dézsi Viktor (MAMI ÉSE) persze hozta a formáját, így vele mindenképp meg kellett küzdenie annak, aki komolyabb babérokra vágyott. Persze Mihály Balázs Krisztiánt (MAM ÉSE) sem olyan fából faragták, hogy megfutamodjon ettől, és egy remek idővel rögtön az élre kvalifikálta magát az időmérőn. Azután folytatta ezt a remek menetelést, és minden alkalommal briliánsan motorozott: elsőre Dézsi Viktorral akaszkodott össze, és sikeresen le is nyomta őt, míg utánuk Lázár Richárd (MAMI ÉSE) lett a harmadik. A második etapban viszont Viktor az élre tört és végig megtartotta előnyét Krizsány Gáborral (MAMI ÉSE) szemben, eközben Mihály Balázs Krisztiánnak Lázár Richárddal (MAMI ÉSE) kellett tisztáznia a harmadik hely sorsát, ami végül Mihué lett. Az eredetileg húszfős mezőnyből vasárnap délutánra összesen tizenhárman maradtak, így aki ügyes volt, és kihasználta az alkalmat, értékes bajnoki pontokkal gazdagodhatott.
Trofeo Motorline Egümotors Kupa
A robogósok között a szombati szabadedzésen egész jól ment minden, de az időmérőről sajnos már nem mondható el ugyanez... Itt ugyanis Surányi Balázs (Tomracing Kft.) és Dede István számára véget ért a verseny, mindketten csúnyán megütötték magukat, Dedét sajnos még műteni is kellett, de azóta már rendben van, Balázs pedig megúszta a kalandot egy enyhébb agyrázkódással. Szerencsére ezt követően már nem történt hasonló bukás a robogósok mezőnyében, ellenben komoly csaták annál inkább.
A Racing csoportban Surányi Zoltán (Tomracing Kft.), Hudák Tamás (MAMI ÉSE) és Fábri Zoltán (Élmény city Kft.) szerezték a legtöbb pontot, míg a sportrobeszok közt Babonics Márk (Tomracing Kft.), Czigány Zsolt és Vithalm Ákos vívtak nagy csatát az első három helyért. Márk egyébként nem törzsgyökeres robogós, sőt ő tulajdonképpen a kétütemű, nyolcadliteres osztály egyik fenegyereke, csak úgy döntött, kipróbálja magát itt is.
Le a kalappal előtte, mivel amint lejött a pályáról, még a depóba sem tudott visszamenni, hogy szusszanjon egyet, édesapja már tolta is alá az Apriliát, hiszen éppen a Trofeo Motorline-t követte az ő eredeti kategóriájának a versenye! Nem csoda hát, hogy Márk a nap végére nagyon elfáradt, de az elért eredmények biztosan kárpótolják mindenért. Vasárnap azonban már nem jutott energiája a kiskerekűek között is helytállni, ezért helyét Kis Viktória vette át, akinek egy negyedik helyet sikerült elérni a motorral. Ezúttal is parázs csata folyt az elsőségért Gáspár Attila és Hudák Tamás között, végül kettejük párharca döntetlennel zárult - az első futamon Tomi emelhette magasba a győztesnek járó kupát, míg a következő fordulóban Attila bizonyult jobbnak.
Hideg vizet a Mitósra!
A nyolcadliteres kétüteműek csoportjában Babonics Márk és Gudmon Zoltán (MAMI ÉSE) között két napon keresztül ment az adok-kapok az első helyért. Zoli nem bízta a véletlenre a dolgot és minden alkalommal próbált úgy rajtolni, hogy Márknak esélye se legyen elé kerülnie, de persze ezt Márk sem hagyta annyiban. Folyamatosan be-beszúrt Zolinak, igyekezett helyet találni mellette, de végül sehol nem sikerült elé kerülnie. Mögöttük Kőházi Pál (MAMI ÉSE) Cagiva Mitójával próbálta tartani az Apriliák iramát hol több, hol kevesebb sikerrel.
Végül ebben a sorrendben értek célba minden futamon, s így állhattak a dobogóra, ahol nem mindennapi esemény történt. A harmadik helyezett Kőházi Palinak ugyanis a díjkiosztó tartogatott egy plusz meglepetést, mivel az országos bajnokságon elért harmadik helyezéséért nem csak serleg járt, hanem egy vödör hideg víz is, méghozzá a mókamester, Major Gábor jóvoltából. Persze a mezőny többi részén is izgalmas csaták zajlottak, Maximilian Ďuriš (Szlovák Motorsport Szövetség) és Pósfai Tamás (MAMI ÉSE) a negyedik helyért voltak elképesztően feszült meccsben, míg Csanálosi Károly (MAMI ÉSE) és Herczegh Dániel (MAMI ÉSE) csörtéi is emlékezetesek maradnak a kecskeméti hétvégéről.
A megelőzhetetlen Pannonia P20
Sajnos a Classic kategória összesen csak kilenc főt számlált, de ennek ellenére akadt izgalom bőven. Szombaton a rajt után Farkas Lajos (MAMI ÉSE) vezette a társaságot Moto Morinijével, de Ölbei Zsolt (MAMI ÉSE) folyamatosan kereste mögötte a helyet, és pár kör után sikerült is megelőznie ellenfelét. Ezalatt Mészáros Sándor (MAMI ÉSE) is üldözőbe vette Zsoltit, s bár megelőznie nem sikerült, végül második helyen hozta be az RD-jét. Neumann Laci bácsinak (MAMI ÉSE) Mogyorósi Péterrel (MAMI ÉSE) gyűlt meg a baja, de Laci bácsi nem engedett, rutinja és tempója elegendőnek bizonyult a helyezés megtartásához.
Másnap az országos bajnokságon Sándor Balázs kiemelkedett sebességével - nagyon jól ment a Malanca, az osztályán belül csupán Farkas Lajost és Szántai-Szabó Pétert (MAMI ÉSE) nem sikerült megelőznie. Mogyorósi Péter az első futamban Kovács Bélával (MAMI ÉSE) versengett, csatájuk a hétvége egyik legizgalmasabb küzdelmét ígérte, melynek a vége sajnos az lett, hogy mindketten elestek, de szerencsére egyiküknek sem lett komoly baja. Mészáros Sándor vasárnap nem indult, de Halmy Mátyás (MAMI ÉSE) szó szerint átvette a helyét mind a Classic 3 mezőnyben, mind pedig a dobogó második fokán, azonban Ölbei Zsoltot neki sem sikerült utolérnie.
Supermoto vagy gyorsasági?
Ezúttal tizennyolc szupermotós jött el, hogy összemérje tudását, közülük nyolcan tartoztak a gyorsabb, S1 csoportba és tízen az S2-be. Az időmérőn Gomba Dániel (Paksi AMSE) volt a leggyorsabb, így ő rajtolhatott az élről, de az első menetben nem sokkal az indulás után elesett, így jó pár helyet visszacsúszva kezdhette csak el a felzárkózást. Mindent elkövetett ugyan, hogy ledolgozza az így keletkezett hátrányát, de kategóriatársait nem sikerült utolérnie. Már legutóbb Kakucson is látszott, hogy a gyorsabbak közül az első három helyezett sorrendje nincs kőbe vésve, és Vermes Sándor (Motomax MSC) egyszerűen nem törődik bele az állandó harmadik helybe Kecskeméti Márk (Tomracing Kft.), illetve Ónodi Benjámin (Motomax MSC) mögött. Igaz, összetettben még nem sikerült neki az előrelépés, de azért egy-egy villanás erejéig már bejelentkezik a jobb helyezésekért - most például a második futam alkalmával már másodikként hozta be a KTM-et Márk mögött, illetve Benjámin előtt.
A lassabbak között Laczkó Máté (MAMI ÉSE) is indult, igaz, először nem tudta a teljes távot teljesíteni, de később sikerült úrrá lennie a problémákon, és egy első helyet összehoznia, így végül összetettben a nyolcadik lett. Mindig érdekes látványt nyújt Dudás Attila (Moteuropemedia Kft.) és Laczkó Máté motorozási stílusa, ahogy a sok szupermotós között gyorsaságis módjára kőröznek, és nem a csizmájuk talpát, hanem a térdkoptatójukat húzzák az aszfalton. Az első három helyezett egyébként az S2-ben Kiss Barna (Arrabona MSE), Varga Tamás (Motomax MSC) és Molnár Balázs (Motomax MSC) lettek.
Így zajlott hát a kecskeméti hétvége, melynek kapcsán ezúton is szeretnénk jobbulást kívánni minden versenyzőnek, aki megsérült, és reméljük, mindenki maradéktalanul felépül a következő MAMI Kupára! Legközelebb július 16-17-én találkozunk Örkényben, ahová természetesen minden érdeklődőt, nézőt és versenyzőt szeretettel várunk!
Végeredmények:
Youngtimer 90 Kupa
1. #43 Pátkai Miklós
2. #11 Spaolvszky Viktor
3. #532 Hegyes Sándor
Youngtimer 125 4T Kupa
1. #94 Bódis Richárd
2. #422 Török Krisztián
3. #85 Somosi Alexander
MZ Széria Kupa
1. #334 Irmai Zoltán
2. #335 Dézsi Viktor
3. #302 Szilágyi Zoltán
Trofeo Motorline Robogó Racing
1. #8 Surányi Zoltán
2. #84 Hudák Tamás
3. #75 Fábri Zoltán
Trofeo Motorline Robogó Sport
1. #33 Babonics Márk
2. #114 Czigány Zsolt
3. #572 Vithalm Ákos
Youngtimer 125 2T Kupa
1. #94 Gudmon Zoltán
2. #52 Babonics Márk
3. #7 Kőházi Pál
Classic 1. Kupa
1. #71 Farkas Lajos
2. #15 Szántai-Szabó Péter
3. #42 Sándor Balázs
Classic 3. Kupa
1. #75 Ölbei Zsolt László
2. #7 Mészáros Sándor
3. #58 Kovács Béla
Supermoto S1 Kupa
1. #13 Kecskeméti Márk
2. #85 Ónodi Benjámin
3. #79 Vermes Sándor
Supermoto S2 Kupa
1. #6 Kiss Barna
2. #54 Varga Tamás
3. #25 Molnár Balázs
Youngtimer 90 Országos Bajnokság
1. #66 Telek Béla
2. #11 Spalovszky Viktor
3. #14 Laczkó Máté
MiniGP Junior
1. #12 Számadó Máté
Simson Sport Bajnokság
1. #552 Ragacs György
2. #575 Ragacs Ákos
Youngtimer 125 4T Országos Bajnokság
1. #85 Somosi Alexander
2. #419 Török István
3. #422 Török Krisztián
MZ Széria Országos Bajnokság
1. #335 Dézsi Viktor
2. #354 Mihály Balázs Krisztián
3. #326 Krizsány Gábor
Trofeo Motorline Robogó Racing Amatőr
1. #5 Szabó Bence
Trofeo Motorline Robogó Racing Profi
1. #180 Ondreák Péter
2. #75 Fábri Zoltán
3. #736 Galántay Tamás
Trofeo Motorline Robogó Sport Amatőr
1. #572 Vithalm Ákos
2. #47 Herbály Olivér
3. #333 Egervári Péter
Trofeo Motorline Robogó Sport Profi
1. #74 Gáspár Attila
2. #84 Hudák Tamás
3. #114 Czigány Zsolt
Youngtimer 125 2T Országos Bajnokság
1. #94 Gudmon Zoltán
2. #52 Babonics Márk
3. #7 Kőházi Pál
Classic 1 Országos Bajnokság
1. #71 Farkas Lajos
2. #15 Szántai-Szabó Péter
3. #42 Sándor Balázs
Classic 3 Országos Bajnokság
1. #68 Ölbei Zsolt László
2. #97 Halmy Mátyás
3. #58 Kovács Béla