Vénasszonyok nyara ide vagy oda, lassacskán tényleg véget ér a 2015-ös motoros szezon. Szerencsére a MAMI Kupa utolsó fordulóját még sikerült jó időben lebonyolítani, bár a vasárnappal kapcsolatban mindenkit elkeserítettek az időjósok, ugyanis számításaik szerint egész napos, lankadatlanul szakadó esőt ígértek a hétvégére. Talán mondanom sem kell, a motorosok fohásza ezúttal is erősebb volt a rideg számoknál, így a beígért égi áldás végül elmaradt.

Vérfrissítés

Minden versenyző örömére a záró próbatételt idén is az örkényi Euro-Ringen bonyolították le a szervezők, a szezonban már másodszor látta vendégül a MAMI Kupát az örkény komplexum. A pálya méreteinek köszönhetően egy új kategóriát (karburátoros, legfeljebb 600 köbcentis, 2000 előtt gyártott gépek) is beiktattak a szervezők, aminek minden bizonnyal lesz még folytatása, hiszen ez csak egyfajta próbaüzem volt, ami egyáltalán nem sült el rosszul, sőt… A két nap során összesen tizenöt fő nevezett a legnagyobbak közé, igaz vasárnap csak öten voltak, de ezt valószínűleg a már említett, falsul beharangozott rossz időnek köszönhettük. Ezúttal is körünkben üdvözölhettünk két külföldi pilótát, akik kifejezetten az újonnan meghirdetett csoport miatt érkeztek, de egyikük még a Classic 3-ban is próbára tette magát. Bert Heider Németországból érkezett hozzánk, Manfred Strohmayer pedig Ausztriából - mindketten az Alpok-Adria Bajnokságban versenyeznek. Rajtuk kívül persze sok hazai induló is volt, nagyrészt 400-as, illetve 600-as gépekkel. Az első nap Gáspár Attila (Daróczy MSE), Pelyhe Attila és Vezendi Péter (MAFC) voltak a leggyorsabbak, vasárnap pedig Holovatti Zoltán, Manfred Strohmayer és Bert Heider végzett a dobogón.

mami-kupa-2015-euroring-6627
A pályán már eldőltek a bajnoki címek, a díjkiosztóra azonban - a hagyományoknak megfelelően - januárig kell várnunk

Életre szóló tapasztalatok

A Yountimer 600 kategória megszervezése mellett más reformokkal is készültek a szervezők, mint például a szombat esti oktatással azok számára, akik még soha nem mentek pályán. A lelkes nézők, akik vették a fáradtságot és kimotoroztak Örkénybe most belekóstolhattak ebbe a varázslatos világba. A képzés négy részből állt, elsőként Bene Péter, a MAMI Iskola legsokoldalúbb egyénisége vette kezelésbe a nebulókat, és beavatta őket a különböző zászlójelzések titkaiba. Ezután Farkas Gábor, a műszaki gépátvétel vezetője a versenymotorok műszaki jellemzőiről és sajátosságairól mesélt, majd Bódis Richárd a versenyzők mentális felkészüléséről, a pályán és a depóban szükséges teendőkről tartott előadást. Végül, hogy teljes legyen a kép, Kecskeméti Márk supermoto-versenyző kalauzolta a társaságot az aszfaltcsíkon. Először ismertette, miként is kell közlekedni egy versenypályán, majd megmutatta az ideális íve(ke)t, és közben figyelte, hogy kinek mennyire sikerül elsajátítani a tanultakat, illetve néhány körönként személyre szóló tanácsokkal látta el a résztvevőket.

mami-kupa-2015-euroring-6624
Az egyiknek sikerül... Több kicsúszás és „páros gyakorlat" is színesítette a versenyeket

Utódomra ütök

Szombaton kivételesen a Yountimer 90 kategórián belül kapott helyet a MiniGp is, mivel három ifjú, de annál ügyesebb versenyző is megtisztelt minket jelenlétével, név szerint Csáky Konor (Szabó Kuksi SE), Surányi Balázs (Daróczy MSE) és Szabó János Bregyó tanítványa, Számadó Máté (MAMI SE). Talán most fordult elő először a MAMI-Kupa történelmében, hogy két apa-fia páros is egyszerre volt a pályán, hiszen Balázs és Konor édesapja szintén a Youngtimer 90-ben versenyzik. Balázst és apukáját, Surányi Zoltánt (Daróczy MSE) már többször is láthattuk együtt, Konor viszont idén most volt itt először, de ettől függetlenül nagyszerű eredményekkel örvendeztette meg édesapját, Csáky Attilát (Szabó Kuksi SE). A fiatalok mellett még négy simsonos is bezsúfolódott a vegyes csapatba, így összesen tizenkilencen rajtoltak el. A simósok között Vrbovszki András (MAFC) állhatott a dobogó legfelső fokára. Az „eredeti” mezőnyben Pátkai Miklós (MAFC) és Dobos Róbert (MAMI SE) voltak a leggyorsabbak, őket a dobogón hol Surányi Zoltán követte robogójával, hol pedig Lakatos Herman (Spárta MSE) a Yamaha YZF-R 125-tel.

mami-kupa-2015-euroring-6615
Bár az MZ-sek mezőnye szokatlanul gyér volt, az akciókra és csatákra így sem panaszkodhattunk

Újabb pályacsúcs

Az állandóan pezsgő és legalább két tucat motorost felölelő MZ-s társaság ezúttal nagyon mélyre süllyedt, legalább is ami a létszámukat illeti. Szombaton tizennégyen, vasárnap pedig tizenegyen neveztek, ami akárhogy is nézzük, nagyon elenyésző az eddig megszokotthoz viszonyítva. Persze a színvonalra és a pilóták versenyen nyújtott teljesítményére így sem lehetett panasz. Azt, hogy ki állhat majd dobogóra, nagyon nehéz lett volna előre megjósolni, szinte minden körben más volt sorrend. Az élbolyt Dézsi Viktor (MAFC), Irmai Zoltán (MAFC), Kutrik Zsombor (MAMI SE) és Turzó Sándor (MAFC) alkotta. Szombaton Irmai Zoltán elesett, és MZ-je sem volt éppen csúcsformában a bukás után, így az első futamot nem tudta befejezni, viszont a következő etapra összeszögelték neki a motort, amivel a hetedik helyre tudott beérni. Végül Iván Árpád munkájának köszönhetően vasárnap már újra teljes fényében tündöklő géppel állt fel a rajtra. A hétvége szenzációja mégsem ez a kiváló boxmunka, hanem Kutrik Zsombor pályacsúcsa volt - 1:25,503-as idejével újabb rekordot döntött az MZ-k között, idén már másodszor, ráadásul a négy meccsből hármat meg is nyert.

mami-kupa-2015-euroring-6616
Az MZ-pilóták pályacsúccsal tették emlékezetessé a hétvégét

Féktelen száguldás

Zajlott az élet a Youngtimer 125-ben is, hiszen hatalmas csaták folytak Babonics Márk (NextGeneration Hungary SE) és Major Gábor (MAMI SE) között, amibe néha Gudmon Zoltán (MAMI SE) is beleszólt, bár utóbbit jelentősen hátráltatta, hogy a legutóbbi kakucsi megmérettetésen esés közben csúnyán megsérült a keze. Márkónak most egyszer sikerült Gábor előtt végeznie, háromszor pedig a második helyen, ami valljuk be, nagyon szép teljesítmény, és ezúttal - ahogy a szavaiból kivettem - nem is volt elkeseredve az eredményeitől. Csanálosi Károly (MAMI SE) lecserélte Cagiva Mito-ját egy Aprilia RS 125-re, így már csak Kőházy Pál (MAMI SE) az egyetlen ember a mezőnyben, aki nem Apriliával megy. Karcsinak még meggyűlt a baja az új technikával, de talán jövőre minden kiforrja magát, és megbízhatóbb társa lesz ez a talján vas, mint amilyen a Mito volt. Sajnos Pósfai Tamás (MAMI SE) és Szabó Gábor László (Szabó Kuksi SE) számára nem végződött sikeresen a szezon, hiszen a második futam utolsó méterein összeakadtak, aminek következtében Gábor RS-éről letört a fékkar, és fékezés nélkül a kavicságyba hajtott. Míg Tomi egész szerencsésen megúszta az esetet, Gábor keze csúnyán megsérült, meg is kellett műteni, ráadásul még a motorjára is komoly beavatkozások várnak, úgyhogy ezúton is jobbulást kívánunk mindkettejüknek.

Irány a mezőny után!

Ezúttal összesen nyolc szupermotós srác mérte össze tudását az Euro-Ring rövidebbre alakított aszfaltcsíkján. Kecskeméti Márk (MAMI Team Fehér) műszaki okok miatt nem tudott időben megjelenni a rajtrácson, ezért csak a mezőny végéről tudott a többiek után eredni, de heroikus küzdelemben sikerült felküzdenie magát az első helyre, Szente András és Vermes Sándor elé. Az S2-esek közül Gomba Dánielnek (Motomax Motorsport Klub) az első futamon fékhiba miatt ki kellett állnia, így riválisát, Kiss Barnát (Motomax Motorsport Klub) intették le leghamarabb, azonban Daninak másodszorra sikerült visszavágnia, de ez már csak a negyedik helyhez volt elég az összetett értékelésben.

mami-kupa-2015-euroring-6621
A MiniGP korosztálytól függetlernül remek móka

A türelem dobogót terem

Ahogy már megszokhattuk most is több korosabb résztvevő kapott kedvet, hogy kiegészítse a fiatalok „minis" mezőnyét, bár eleinte az sem volt biztos, hogy egyáltalán pályára léphetnek, hiszen a szabadedzés ideje alatt még vizes volt az aszfalt, ezért az esőgumi nélküli motorokkal nem lehetett felmenni. Szerencsére azonban az időmérőre már szépen felszáradt és mindenki elkezdhette a körözést. Máthé István már az első MiniGP futam óta nagyon lelkesen motorozott a kis NSR-rel, ráadásul vadonatúj gumikkal is megörvendeztette az apró gépet, így aztán nem meglepő, hogy a sok gyakorlás gyümölcseként életében először felállhatott a dobogó legfelső fokára. A legifjabbak között Számadó Máté vitte a prímet, őt Csáky Konor, Görbe Soma (Sandlander Invest Kft.), Lakatos Herman és Surányi Balázs követte.

Kétütemű klasszikusok

Ahogy már a Classic csoportban megszokhattuk, ezen a hétvégén is a kétütemű Pannóniáké és a Yamaháké volt a főszerep. Ez már csak azért is így volt, mert a négyütemű Honda CB 500-zal versenyző Bánkuti Tamás igazoltan hiányzott - újabb fővel gyarapodott családja, amihez ezúton is gratulálunk! Ennek ellenére azért akadt néhány fekete bárány a brigádban, hiszen Farkas Lajos (MAMI SE) egy Honda CB 350-nel indult, és Classic 1-ben ő állhatott a dobogó felső fokára. Lajosén kívül még egy Yamaha XS 400 erősítette a négyüteműek táborát, amit a Németországból érkezett Bert Heider vezetett. Ölbei Zsolt Lászlónak (MAMI SE) szombaton eltörött a P20-as Pannóniában a főtengely, de egy éjszaka alatt sikerült kivitelezni a javítást, így vasárnap az országos bajnokságot már az abszolút első helyen fejezte be. Váltottam néhány szót Frecska Gáborral, aki elmondta, hogy még nem érzi magát túl jól, és fáj a háta a kakucsi esése miatt, de ennek ellenére nagyszerűen ment és az összetett negyedik helyre hozta be a P20-ast.

mami-kupa-2015-euroring-6617
Egyre különlegesebb gépeket és indulókat vonz a MAMI Kupa, mely immáron nemzetközi mezőnnyel büszkélkedhet

Így zajlott hát a mozgalmas MAMI Kupa utolsó idei futama, mely után egy rövid téli pihenő következik, a következő „megmérettetés" pedig januárban vár a versenyzőkre. Akkor azonban nem a pályán, hanem a megszokott miliőben, a hivatalos díjátadón látjuk vendégül őket, ahol a gyönyörű kupák társaságában újra felelevenítjük a nagyszerű 2015-ös évad eseményeit.

A nemrég elhunyt Bitter Sándorra emlékeztek a pályán megjelent motorosok

Végeredmények:

Youngtimer 90 Kupa

1. #430 Pátkai Miklós

2. #421 Dobos Róbert

3. #412 Lakatos Herman

Simson Speciál Kupa

1. #534 Vrbovszki András

2. #552 Ragacs György

3. #513 Siket Csaba

Simson Kupa

1. #534 Vrbovszki András

2. #552 Ragacs György

3. #513 Siket Csaba

MZ Széria Kupa

1. #308 Kutrik Zsombor

2. #383 Turzó Sándor

3. #335 Dézsi Viktor

Youngtimer 125 Kupa

1. #268 Major Gábor

2. #252 Babonics Márk

3. #294 Gudmon Zoltán

Classic 1. Kupa

1. #1 Nemet Mihalj

2. #15 Szántai-Szabó Péter

3. #68 Farkas Lajos

Classic 3. Kupa

1. #123 Zelenyánszki Tibor

2. #82 Horváth Attila

3. #18 BertHeider

Classic Kupa

1. #123 Zelenyánszki Tibor

2. #82 Horváth Attila

3. #18 BertHeider

Supermoto S1 Kupa

1. #13 Kecskeméti Márk

2. #79 Vermes Sándor

3. #70 Szente András

Supermoto S2 Kupa

1. #6 Kiss Barna

2. #222 Hartmann Ferenc

3. #25 Molnár Balázs

MiniGP Kupa

1. #415 Csáky Konor

2. #27 Görbe Soma

3. #4 Lakatos Herman

MiniGP Junior Kupa

1. #90 Számadó Máté

MiniGP Pro Kupa

1. #490 Számadó Máté

2. #415 Csáky Konor

3. #18 Surányi Balázs

Youngtimer 600 szombat

1. #37 Gáspár Attila

2. #22 Pelyhe Attila

3. #33 Vezendi Péter

Youngtimer 600 vasárnap

1. #22 Holovatti Zoltán

2. #23 Manfred Strohmayer

3. #18 Bert Heider

Youngtimer 90 Országos Bajnokság

1. #421 Dobos Róbert

2. #412 Lakatos Herman

3. #419 Török István

Simson Speciál Országos Bajnokság

1. #582 Winkler Ádám

2. #534 Vrbovszki András

3. #510 Györkös Nándor

MZ Széria Országos Bajnokság

1. #308 Kutrik Zsombor

2. #383 TurzóSándor

3. #334 Irmai Zoltán

Youngtimer 125 Országos Bajnokság

1. #252 Babonics Márk

2. #268 Major Gábor

3. #294 Gudmon Zoltán

Classic 1 Országos Bajnokság

1. # 68 Farkas Lajos

2. #15 Szántai-Szabó Péter

3. #124 Mogyorósi Balázs

Classic 3 Országos Bajnokság

1. #75 Ölbei Zsolt László

2. #82 Horváth Attila

3. #123 Zelenyánszki Tibor

Classic Országos Bajnokság

1. #75 Ölbei Zsolt László

2. #82 Horváth Attila

3. #123 Zelenyánszki Tibor