Nagyon vegyes év volt ez az idei. Nagy reményekkel vágtunk neki év elején, de tudtuk, hogy nem lesz sétagalopp. Az évek óta formálódó kategóriák kialakították a maguk szabályait, a versenyzők összeszoktak, ismerték már egymást és a motorjaikat. Voltak megfogalmazott célok a versenyzők/rendező oldaláról, melyeknek – reményeink szerint – sikerült is megfelelnünk. Sajnos a bajnoki sorozat elindulása olyan feszültségeket okozott, melyeket még az év végére sem sikerült megoldanunk. Ez több kategóriában is a versenyzők jelentős létszámcsökkenésével járt, de voltak hatalmas eredmények is, s ezek a kupasorozatot egy magasabb szintre emelték, és ezért jövőre már MAMS OLDTIMER ORSZÁGOS BAJNOKSÁG-ként rendezhetjük meg a futamainkat. Ez köszönhető annak az áldozatkész csapatnak, akik minden versenyen egyre precízebben, szervezettebben hajtották végre a feladataikat. Versenyigazgatóság, sportbírók, időmérés, mentők és a kollégáim az adminisztratív feladatokkal, ők mind-mind hozzájárultak a sikerhez, hogy csak a legfontosabbakat említsem. És köszönhető persze a versenyzőknek is, akik fegyelmezetten, egyre érettebben tudták, hogy mikor mik a lehetőségeik, kötelességeik. Akik mindezek teljesítése mellett fantasztikus csatákat vívtak a futamokon, nekünk és a maguk örömére. Lássuk hát az egyes csoportokat, hogy mi is történt a 2013-as versenyeken!
MW
Ez a nagyon mostohán indult kategória mára igazi színfolttá nőtte ki magát. A cél az volt, hogy azt a sokféle motort, amit a versenyzők megépítettek és semelyik kategóriába sem fértek bele, valahol kipróbálhassák. Nos, idén Laczkó Máté dominanciája mellett a Telek család néha test-test elleni küzdelmeit követhettük szemmel. Nyitrai Zoli minden versenyre meglepett minket azzal, hogy melyik motorjával éppen melyik kategóriában indul.
Simson
Ki merem jelenteni, hogy beérett ez a kategória. Mind a Széria, mind a Speciál késhegyre menő küzdelmeket hozott, és csak a fejünket kapkodtuk az előzések során. A SIS Team, Újvári Csaba és a „Doki” csatáit nem felejtjük, és várjuk őket jövőre is!
MZ
Ha csak össze kell foglalnom, akkor is hevesebben dobog a szívem. Zsombor-Levi-Baló-Chino csatáiba egyszer csak belekerült Kispataki Viktor, és ez a már nyugodni látszó erőviszonyokat teljesen felborította. Azt vártuk, hogy Viktor dominálni fog, de hogy Baló Tomi és Zsombor is szárnyalni kezdjen ettől, az meglepett minket. Olyan csaták, férfias küzdelmek szemtanúi lehettünk, hogy a szánk kiszáradt a gyönyörűségtől. A brezovai és az euroringi futam a Moto Grand Prix hőskorát idézte.
Classic
A tavalyi nagyszerű gárda egy régi-új taggal bővült. Otto régi motoros, de az MZ-ből átülve az RD nyergébe megtapasztalta, hogy ebben a kategóriában sem fenékig tejfel minden. Kisdió, Kiskuksi, a Mosodás mind kemény ellenfelek, Bregyóról és Mihuról, Balogh Laciról, valamint Bánkúti Tomiról nem is beszélve. És akkor ott van a mindig szerény, a jó hangulatért és a felesége által készített remek fotókért felelős Füves Sanyi, aki suttyomban az év végi összetettben második lett. Sajnos Lecsó tavalyi balesete miatt nem indulhatott, és ez a Pannóniára rányomta a bélyegét. Molnár Laci bá is átnyergelt egy RD-re, Neumann Laci bá, Kisfrecska és Marmoly Dani így versenytárs nélkül maradt.
125
Idén Kovács Bálint átült erre a kategóriára, sőt AA versenyen is debütált. A csoportban fontos kiemelni Szabó „nem-tudok-rajtolni-de-azután-megyek” Gábor versenyeit, Herczegh Dani tízpontos lólengés gyakorlatát Brezován és Bánfi Juli csatáit. Mindezek mellett ne feledkezzünk meg az örökifjú Major Gabiról sem, és jó volt látni, hogy az utolsó, Euroringen megrendezett versenyen a többi eltévelygő is megjelent, sőt még Sebestyén Peti is megmérette magát.
Robogó
A legnagyobb vesztese ennek az évnek a robogó. Pedig Halmi Matyi fantasztikusan ment, Végh Noé pedig csak a motorjának "köszönhette", hogy nem tudott jobb helyezéseket elérni. Reméljük jövőre egy kicsit nagyobb létszámban jönnek el a srácok…
Éld át újra a MAMI kupa idei futamait - a 2013-as szezon legszebb pillanatai
A versenyeink – mint mindig – az előre megadott helyen és időben kerültek megrendezésre. Ez alól egy kivétel akadt, és ez Balassagyarmat. Az idei városrekonstrukciós kivitelezés decemberre készült el, és sajnos esélyünk nem volt a városban egy olyan helyet találni, ahol a szeptemberi időpontban versenyt lehetett volna rendezni a futamot. Ekkor gondoltunk egy nagyot, és bevettük az Euroringet. Nagy falat volt, de a jövő évi tervekhez nagyon is illett ez a pálya, és szerintem a versenyzők is megérdemelték, hogy egy sokkal komolyabb helyszínen is kipróbálhassák magukat. A szombati eső ugyan eléggé lelombozott minket, de vasárnapra a kitűnő idő és a remek versenyek kárpótoltak minket!
A díjkiosztót és a jövő évi tervek átbeszélését január 11-én a banketten tartjuk meg az M0 Gastland éttermében, ahol minden motorost szívesen látunk!
Az év végéi ünnepeket hagyományosan mindenki a család szent kötelékében tölti el. Gondoljunk eközben egy percre ezekre a nagyszerű pillanatokra is még egyszer, és legyetek büszkék arra, hogy egy ilyen nagyszerű közösségnek vagytok a fontos alkotó tagjai!