Hogy pontosan megértsük a módszert, érdemes tudni, hogy a szakemberek nemcsak összeszámolják, hanem súlyozzák is a karambolokat. Ugyanis minden könnyű, súlyos vagy halálos sérüléssel járó esetet feljegyeztek, és a „pontozásnál” figyelembe vették, hogy hányan, illetve milyen mértékben sérültek meg.

Csesznek, Bajna és M7-es a legveszélyesebb útszakaszok között

Három éven át, 2017 és 2019 között vizsgálták a Magyar Közútnál, hogy melyek a legveszélyesebb útszakaszok, illetve csomópontok, és az eredmények alapján tervet készítettek az érintett részek átalakításáról.

magyarorszag-legveszelyesebb-utjai-2021
Közel ötven esetet rögzítettek Héreg és Bajna között, de ez is csak a második helyhez volt „elég” 

Jöjjön tehát a lista, amit a Vezess osztott meg elsőként, és amiből kiderül, hogy hol jegyezték fel a legtöbb közlekedési balesetet. A tízes élmezőny sereghajtója a Veszprém megyei 70-es út, kilencedik a Pest megyei 51-es, majd jön a 83-as (Győr-Moson-Sopron), a 7201-es (Fejér) és a 25-ös út Hevesben. Ötödik a 6-os út Baranya megyei szakasza, negyedik a Komárom-Esztergom megyei 117-es és kicsit sem meglepő, hogy az M7-es autópálya Fejér megyei részén jegyezték fel a harmadik legtöbb ütközést.

magyarorszag-legveszelyesebb-utjai-2021
Nem véletlen a szinte állandó rendőri jelenlét a 82-esen, elvégre ez lett 2017 és 2019 között az ország legveszélyesebb útszakasza. Tegyük hozzá, hogy a lista a vezetők és utasaik sérülései alapján készült, ezért egy kicsit torzítja a valós számokat. Tudniillik egy modern autóban nem feltétlenül jár személyi sérüléssel, ha valaki 30-40-nel árokba hajt, míg motorral szinte biztosan helyszínelés lesz belőle

A másik két dobogós minden bizonnyal ismerős a motorosok számára, mivel a 1119-es, vagyis a Bajnát Héreggel összekötő út lett a második, illetve a Veszprém megyei 82-es út 25-26-os szelvénye a legbajosabb szakasz – itt 54 balesetet rögzítettek.

A Magyar Közút emberei időközben már el is kezdték a kiemelten veszélyes kereszteződések és útszakaszok átalakítását, s a közeljövőben több mint ötven helyen módosítják a baleseti gócpontokat. Ebből 11 helyen közlekedési lámpák kerülnek ki, hogy elejét vegyék a további karamboloknak, míg a többi helyszínen útburkolati jelekkel, táblákkal és például burkolatprizmákkal hívják fel a figyelmet a veszélyre.