Aligha van motoros, aki ne hallott volna még az MV Agusta első emberéről, Domenico Agustáról, valamint legendás pilótáiról, Mike Hailwoodról és Giacomo Agostiniról. Viszont annál kevésbé ismert, hogy kinek, pontosabban kiknek köszönhette az MV a megannyi sikert.
A kezdetben repülőalkatrészekkel foglalkozó cég ugyanis az ötvenes években virágzott fel igazán, amikor profilt váltott a társaság, és bekapcsolódott a motorgyártásba. A vezetők ragaszkodtak hozzá, hogy új mérnökgárda tervezze – egyre sportosabb – motorjaikat, így leigazolták Pietro Remort, aki korábban szintén a repülőgépgyártásban és a Gilerák fejlesztésében vett részt.
Remor azonban ragaszkodott hozzá, hogy a – szintén gilerás – Arturo Magni is vele tartson, s ők ketten a cégvezető Domenico Agustával karöltve csodát tettek a pályákon. Csaknem negyven (!) vb-cím kötődik hozzájuk, illetve két páratlan versenyzőjükhöz, s most tényleg nem költői túlzás páratlannak titulálni Mike Hailwoodot és Giacomo Agostinit.
Sajnos a pályán elért megannyi győzelmet nem sikerült forintokra, pontosabban lírákra váltani a cégnek, így Domenico Agusta halála után lejtőre került a vállalat, és gyakorlatilag működésképtelenné vált a hetvenes évek végére.
Ma már Remor és Signore Magni sincs közöttünk, de az emléküket felidézhetjük az olyan gyöngyszemekkel, mint például a nemrég megjelent Magni Italia 01/01. Természetesen ez is a két cég frigyéből született, vagyis csupa olasz alkatrész, kiegészítő ékesíti a Magni vázat, mely az MV Agusta háromhengeresét öleli körbe.
Letisztult, minden felesleges csicsától mentes motor született a Magni műhelyében, ami a műszaki megoldásokat látva simán elképzelhető szériamotorként is. Látva, hogy miként keresnek új utakat – és régi, nagy neveket – napjaink motorgyártói (ld. Kawasaki-Bimota és Kawasaki-Meguro), valószínűleg az MV Agusta forgalmát is fellendítené néhány különleges, MV-Magni modell, mint például ez a gyöngyszem, a 01/01.