Az NFM közleménye szerint számos ponton módosítják az autópályákra és autóutakra vonatkozó díjfizetés rendszerét, ami leginkább a főváros térségében közlekedőknek, ingázóknak jelent majd változást. Ennek keretében több, eddig ingyenes szakaszra csak „matricával" hajthatnak fel, ugyanakkor az autósok nagy részének előnyös lesz, hogy ezentúl a hagyományos megoldás mellett egy adott régióra is vásárolhatnak úthasználati jogosultságot.

Több fizetős szakasz, új kedvezmények

A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy az M0 körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető szakasza) 2015 januárjától kizárólag díjfizetés ellenében használható. Természetesen ezúttal is toleránsak lesznek azokkal, akik megszokásból autóznak arra, és minden egyes bírságot elengednek, ha az illető 2015 februárja előtt - akár utólag is - megváltja az adott útvonalra érvényes megyei vagy országos matricát.

m0-2015-megyei-autopalyamatrica-3310
Arról egyelőre nincs információ, hogy a változás miként érinti az eddig is kedvezményes kategóriába sorolt motorkerékpárokat

A megyei matrica csupán ötezer forintba kerül évente, vagyis aki rendszerint azonos területen, egy régión belül közlekedik, annak ezentúl sokkal olcsóbban hozzáférhető lesz a szolgáltatás, hiszen havi négy-ötszáz forintnak megfelelő összegért akár 60-80 kilométeren át utazhat autópályán a gyakran érintett célpontok felé.

Ugyancsak januártól változik az eddigi egységes személyautó kategória meghatározása is. Valószínűleg a nagy tranzitforgalom miatt ezentúl kettéosztják a szegmenst, és a legfeljebb hétüléses, B kategóriájú jogosítvánnyal vezethető járművek tartoznak majd ide, míg a hétnél több fő szállítására alkalmas kisbuszokat és tehergépkocsikat a D2 kategóriába sorolják át.