Az elektromos hajtású járművek egyik legfontosabb erénye, hogy fordulatszámtól függetlenül elérhető a villanymotorok gigászi forgatónyomatéka és teljesítménye. Nem véletlen, hogy egyre több versenyen lenyomják a benzineseket, az LS-218 pedig - 228 Nm-es forgatónyomatékával és kereken 200 lovas teljesítményével - már szó szerint nem e világi, hiszen sprintje meghaladja a földi gravitációból eredő gyorsulást.

160-ról 240-re két másodperc alatt

Mindez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a Lightning 2,2 másodperc alatt gyorsul százra, illetve bő öt alatt 160-ra. - Valójában az a legnagyobb probléma, hogy 160-ig nem tudunk teljes gázt adni, azaz muszáj lefojtani a motort, de így is csak öt másodpercig tart a 0-160 km/h sprint - mesélték a fejlesztők.

- Ideális körülmények között, a fenti fékpadon tudjuk csak kihasználni a benne rejlő teljesítményt, ami olyan elementális, hogy mindössze két másodperc alatt (!) ugrik 163-ról 244 km/órára, azaz a gyorsulás mértéke 11 m/s2. Halkan tesszük hozzá, hogy a Földön mért nehézségi gyorsulás is csak 9,8 m/s2...

ls-218-gyorsulas-dyno-21011
A legendás Pikes Peak hegyifelfutón sem volt ellenfele a Lightningnak, mely több mint húsz másodpercet vert a hagyományos, benzines vetélytársakra

Persze ilyen elképesztő erőhöz már speciális hajtóműre van szükség, ezért a Pikes Peaken diadalmaskodó gép folyadékhűtésű villanymotorral büszkélkedhet, no meg hatalmas, 20 kWh-s akksicsomaggal. Ennek megfelelően az ára sem mindennapi: az Öhlins felfüggesztéssel és Brembo fékekkel megspékelt masina csaknem 47 000 dollárt kóstál, azaz közel háromszor annyit, mint egy ezres gyorsasági motor.