Nemrég tette közzé a brit ITV News azt a látványos és egyben megdöbbentő felvételt, ami hamisított sisakok töréstesztjéről készült.
Leszerepeltek a törlésteszten a hamis sisakok
Túl azon, hogy egy hamisított termék kiviteli minősége meg sem közelíti az eredetiét, biztonsági szempontból is veszélyes lehet. Az angolok most olyan sisakokat fogtak vallatóra, melyekről - nevük alapján - azt hihették a vevők, hogy tökéletesen védenek egy esetleges ütközéskor. Nos, az eredeti ár töredékéért árult hamis felszerelések bizony ripityára törtek a teszten, ahogy ezen a nagyon tanulságos videón is látszik:
A kamu Arai és AGV sisakokkal 50 km/órás esést szimuláltak, de a két termék nem bírta kivédeni az ütközés következményeit.
A védősisakokra ugyanúgy műszaki előírások vonatkoznak, mint a járművekhez tartozó bármilyen alkatrészekre. A 22. számú ENSZ-EGB előírás tartalmazza az elsődlegesen a szilárdságra és a védőablakok átlátszóságára, torzítására vonatkozó követelményeket. Minden jóváhagyott típuson szerepel az alkatrészekről ismerős „E" jelzés az országot azonosító számmal és a sorszámmal. A gyártók különböző típusú sisakokat kínálnak a különféle igényekre, de ennek megfelelően már a jóváhagyás során eltérő jelölésekkel különböztetik meg őket. A sorszámban felbukkanhatnak a „J" és „NP" jelölések, ezek arra utalnak, hogy a sisak az arc alsó részét nem védi. A teljes arcot burkolattal védő felszereléseket „P" jelöléssel látják el. Léteznek olyan jóváhagyott sisakok, melyek védőablaka sötétebb árnyalatú, így kizárólag nappali fényben használhatóak, ezekre napocska szimbólummal és „Daytime use only" felirattal figyelmeztetnek).
Az intézet munkatársai arra jutottak, hogy a két sisak a nem megfelelő alakváltozás és törés okán akár meg is ölhette volna a motorost. Legyetek tehát körültekintőek, amikor védőfelszerelést választotok magatoknak, nehogy ilyen termékekbe fussatok bele!