Szerencsés helyzetben vagyunk Magyarországon, hiszen nem általános, hogy a motorosok szabadon használhatják a buszsávot, mi több, a kocsik közötti előregurulás is tiltott a legtöbb európai államban. Más kérdés, hogy sok helyen egyszerűen nem foglalkoznak vele, hiszen aki autó helyett motorra ül, az tulajdonképpen saját magának, városának és a többi közlekedőnek is szívességet tesz, szóval az a legkevesebb, hogy nem kap bírságot a kisebb kihágásért.
A tengerentúli szabályozás sem egységes, már ami a sorok közötti előregurulást illeti, és vannak egészen rendhagyó államok is, mint például Hawaii, ahol sajátos módon oldották meg a kérdést. Ott a keskeny sávok miatt kimondottan veszélyes lett volna megengedni, hogy motorosok cikázzanak az álló vagy araszoló kocsik között, ezért a döntéshozók úgy határoztak, a leállósávra terelik a kétkerekűeket. David Ige kormányzó nem írta alá a módosítást, ugyanakkor nem is vétózta meg, így az jóváhagyás nélkül lépett életbe idén júniusban. A rendelet lényege, hogy a motorosok mérsékelt tempóban bármikor haladhatnak a leállósávon, már ha elég helyük van ehhez, illetve nem használják rendfenntartók, mentők stb. a sávot. Most jöhet a puding próbája - ha ettől jelentősen nő a balesetek száma, akkor visszavonják a módosítást, viszont ha beválik, az példaként állhat a többi amerikai és európai állam előtt is.