Bár egy hete már láthattátok az oldalunkon az új Kawasaki ZX-10R-t, most ismét ejtünk róla pár szót , illetve az új Z750 és a megújult ZX-6RR-ről is elovashatjátok a marketingdumákat.

Kawasaki ZX-10R Kawasaki ZX-6RR Kawasaki Z750

Kawasaki ZX-10R

Blokk

A vízhűtéses, DOHC, 16 szelepes, 998 cm3-es erőforrás furat x löket aránya 76 x 55 mm.

Az óriási, 43 mm-es szívótorkokban dupla pillangószelep gondoskodik a masszív erőleadásról és a lágy, megtorpanás nélküli nyomatékgörbéről.

A finomporlasztó injektorok hozzájárulnak a kedvező teljesítmény, fogyasztás és emissziós értékekhez. Míg a hagyományos injektorok 120 mikron méretű cseppeket állítanak elő, addig a finomporlasztó körülbelül 70 mikronos cseppeket hoz létre.

Áramlástani analízis alkalmazásával alakították ki a szívó és kipufogó csatornák méreteit, ezáltal igen hatékony a hengertöltés, és magas a csúcsteljesítmény (szívó és kipufogó szelep méretek: 31/25,5 mm, szelepszár átmérő: 4,5 mm).

Az irídium gyertyák forróbb szikrája és a magas feszültségű tekercsek hozzájárulnak az égés hatékonyságához.

A vezérműtengely bütykei és a könyökemeltyűk felülete nitridáló kezelést kapott, a hosszú élettartam és a jobb fordulatszám tűrés érdekében.

A szinterezett szeleprugó tányérok csökkentik a mozgó tömeget, így megbízhatóbb a szelepvezérlés magas fordulatszámon.

A kovácsolt dugattyúk könnyűek, erősek, és nagy hőtűrő képességgel rendelkeznek. Lapos tetejük lehetővé teszi kompakt égéstér kialakítást, és hatékonyabbá teszi az égést. A sűrítési viszony 12,5:1.

A galvanizált hengerek tartósak, és kiváló hővezető képességgel rendelkeznek. A hengerek közötti átjárók fokozzák a forgattyúsház légzését, és csökkentik a szívó veszteséget.

A központi Ram Air nyílásba belépő levegő a vázon keresztülvezetve jut az airboxba. A váznyílás és a levegőszűrő között lévő speciális járat hivatott megakadályozni a víz bejutását.

A kompakt levegőszűrő szorosan a váz szárai közé lett helyezve, így lehetővé vált a hegesztés nélküli, nagy űrtartalmú, lapos alsó résszel rendelkező tank alkalmazása. Szintén áramlástani analízist alkalmaztak az airboxon belüli hatékony légáramlás kialakítása érdekében.

Pillangószelep került a kipufogó rendszer titánium gyűjtőjébe, ezáltal lágyabb és lineárisabb az erőleadás az összes fordulatszám tartományban.

A henger és a forgattyúsház egy darabból álló konstrukció, a kompakt generátort hátra helyezték, hengerfej mérete a lehető legkisebb, a váltósor/főtengely 3 tengelyű és függőleges. Mindezen elosztás bámulatosan kicsi és könnyű erőforrást eredményez; a főtengely elhelyezése hozzájárul a motor alacsony súlypontjához.

Ezek összességében fontos szerepet játszanak a gép nagyon kezes viselkedésében. A blokk olyannyira rövid, hogy a vázban való elhelyezése után is eléri a 600-asok kompaktságát.

A szeleprugók ovális formájú huzalból készültek, így rövidebbek lehettek, hozzájárulva a kompaktabb hengerfej kialakításhoz.

A vezérműtengely SCM420K acél anyagú kovácsolt rúdból készült, így nagyon könnyű és erős.

A könnyű magnézium blokkfedelek csökkentik a súlyt.

Az újonnan tervezett, belső alumínium szárnyakkal rendelkező vízhűtéses olajhűtő mindig ellenőrzés alatt tartja az olaj hőmérsékletét.

A kipufogórendszer a könnyű építésmód mintapéldája: a csövek és a dob is titániumból készült, az ovális dob belső része titánium, külső borítása 1 mm-es alumínium.

Váz/futómű

Az alumínium hídváz sajtolt és öntött komponensekből áll. Könnyű, és rendkívül kis méretű, a rövid tengelytávot hosszú lengővillával kombinálja.

A váz vékonyfalú öntvényei (2,5 mm) a maximális szilárdságot és a minimális súlyt ötvözik.

Az öntött keresztcsövek használata miatt kevesebb alkotórészre és kevesebb hegesztésre volt szükség.

A blokkot körülvevő keret olyan széles, mint a mostani 600-asoknál.

Az első villa belsejében rengeteg alumínium összetevő segít csökkenteni a súlyt.

A felső villahíd könnyítő lyukai hozzájárulnak a gép alacsony tömegéhez.

A kovácsolt alumínium kormányszárak üregesek a további súlycsökkentés érdekében.

Egyéb súlycsökkentő jellemzők: dupla alumínium kormány anya, könnyű idomrögzítő csavarok, hátsó felfüggesztés csapágyának alumínium perselye, és alumínium kerék perem.

Kerekek

Az új, könnyű első, hátsó felninek "H" keresztmetszetű küllői vannak. A különleges, 6 küllős design lehetővé tette a könnyebb felni-karima alkalmazását, jelentős súlyt spórolva meg ezzel.

A kerekek jelentősen könnyebbek, mint amit a ZX-9R-en használtak.

Kawasaki ZX-6RR

A 2004-es Ninja ZX-6RR (ZX600M) és a 2003-as ZX-6RR (ZX600K) közötti főbb különbségeket az alábbiak szerint lehet összefoglalni:

Fokozottabb versenyképesség:

A teljesítménynövelő fejlesztések magában foglalják az új hengerfejet nagyobb szelepekkel, élesebb bütykökkel, és a dupla-injektoros befecskendezést. Ezen kívül még, egy sor újítást eszközöltek, amik jelentősen növelik a teljesítményt, főleg magas fordulatszámon.

Azért, hogy még inkább megfeleljen a széria kategóriás versenyzésre, szűkebben fokozott váltót kapott, hasonlót, mint amilyen a verseny kittekben használatos.

A versenypályák legjobban kezelhető vázát - ez részben annak köszönhető, hogy a kategóriában egyedülálló módon állítható a lengővilla forgócsap - 2004-re a versenycsapatok tapasztalatai alapján módosították. A teleszkóp új beállításai javítják a csillapítást és a reagálást, a belső csövek új bevonata pedig csökkenti a súrlódást, ezáltal féktávon érzékenyebben reagál a villa.

Egyéb módosítások:

A 2004-es ZX-6RR lendületes teljesítményét követi a sportos mattfekete váz és lengővilla, valamint a versenystílusú lime zöld lánc.

Kawasaki Z750

Izgalmas teljesítmény - a remek Z1000 blokkot alapul véve, a vízhűtéses, 748 cm3-es, soros 4 hengeres erőforrás egy olyan széles tartományú, lágy, lineáris erőkarakterisztikával rendelkezik, mely minden szintű motorozási tudásnak megfelel. A Z750 a kategória első olyan motorja, mely benzinbefecskendezést kapott. A magas műszaki színvonalat képviselő rendszerben dupla pillangószelep és finomporlasztós injektorok felelnek a kiváló fogyasztásért és az alacsony emissziós értékekért.

Könnyen irányítható, kiváló kezelhetőség - a Z750 szilárd és kiegyensúlyozott váza valójában egy módosított Z1000 váz, mely bármilyen szintű motorosnak lehetővé teszi, hogy élvezze a kezes viselkedést. A masszív első villa és a himbarendszeres hátsó rugóstag alkotta futómű kényelemről és úttartásról, a 3 tárcsafékből álló fékrendszer pedig erőteljes fékerőről gondoskodnak. Keményen hajtva vagy lágyan motorozva - ez a motor sosem veszti el higgadtságát.