Nagyjából két éve röppent fel először a hír arról, hogy az osztrákok készítenek egy igazán karcsú terepmotort, mégpedig a jól ismert 390-es modellcsalád műszaki alapjainak felhasználásával. Mivel semmi konkrétumot nem árultak el, és sokáig hallani sem lehetett a típusról, a többség egyszerű pletykaként kezelte az információt, pedig a háttérben már gőzerővel dolgoztak a KTM és a Bajaj mérnökei.
Ennek eredményeként napjainkban már éppen tesztelik és a sorozatgyártásra készítik elő a 390 Adventure névre hallgató újdonságot. Természetesen ebben is a népszerű, 373,2 köbcentis, egyhengeres, 43 lovas erőforrás dolgozik majd, így garantálható, hogy - a 1050 Adventure fojtott változatához hasonlóan - ez is vezethető lesz A2 jogosítvánnyal.
Tudvalevő, hogy a társmodell, a 390 Duke menetkész tömege még a 150 kilót sem éri el, így valószínűleg a kis Adventure is hasonló súllyal mérlegel majd, visszahozva a korábbi pillekönnyű, 660 és 690 Rally típusok kialakítását és hangulatát az újkori KTM-palettára. Az már csak hab a tortán, hogy várhatóan az ára is kedvező lesz, hiszen a 390 Duke blokkolásgátlóval felszerelt kivitele is másfél millió forint alatt elérhető, amihez nagyban hozzájárul, hogy az indiai Bajaj gyáraiból érkeznek Európába a narancs márka legújabb gépei.