Alighogy felocsúdtunk a letaglózó Super Duke RR megjelenése után, úgy fest, hogy jön még egy elképesztő naked a sógoroktól. A várhatóan KTM 1290 Super Duke R Evo néven érkező modell elsősorban a futómű terén rejt meglepetéseket.
Ha esetleg valaki szerint „lusta” lett volna a Super Duke, most az új, mindössze 65 fokos (!) mozgási tartományú gázmarkolattal biztos elégedett lesz az Evón. Nem mintha mindennapi felhasználás során lenne bármilyen gyakorlati haszna, hogy néhány tizedmásodperccel előbb vagy később jelentkezik az elképesztő, 180 lovas csúcsteljesítmény és a 140 Nm-es forgatónyomaték...
Emellett a másik fontos újítás a – minden paraméterében állítható – WP APEX futóművet búcsúztató, félaktív felfüggesztés, amit a szintén házon belüli fejlesztő, a WP készít.
A kiszivárgott dokumentumokból úgy tűnik, hogy az RR-nél kedvezőbb árú és lényegesen nagyobb darabszámban készülő modell lesz az Evo. Legalább is erre utal, hogy csak nagyjából 5-10 százalékkal kóstál majd többet az alapmodellnél, és a tengerentúlon 19 599 dolláros árcímkével kerül az üzletekbe.