Közúti tesztjén kapták lencsevégre a KTM 2020-tól kapható gyorsasági gépét, az RC390-et. A Bajaj-zsal közösen fejlesztett, 373 köbcentis masina immáron TFT-kijelzővel büszkélkedhet, kormánya magasabb és szélesebb lett, nőtt az üzemanyagtartály térfogata, és az sem mellékes, hogy teljesen átdolgozták a segédvázat. Összességében úgy fest, hogy továbbra is igazi sportos, pályanapokra is alkalmas modell lesz az RC390, de közben sokoldalúbbá, kényelmesebbé vált, hogy ingázásra és hosszabb-rövidebb túrákra is befoghassák a tulajdonosok.

ktm-rc390-kemfotok-20714
Nagyobb hatótáv, magasabb kormány és Euro 5-ös erőforrás - egyelőre ennyit tudhatunk a hamarosan megjelenő új RC-ről

Sajnos a plusz teljesítményre ácsingózó fiataloknak nem szolgálhatunk jó hírekkel, ugyanis az RC jelenlegi, 43 lovas teljesítménye és csekély, 147 kilós tömege már igencsak feszegeti az A2 kategória felső határát. Napjainkban 48 lóerős és 0,2 kW/kg teljesítmény/tömeg arányú motorok vezethetőek korlátozott jogsival, márpedig az RC 32 kW-os teljesítménye legalább 160 kilós menetkész tömeget feltételez, vagyis aligha lesz erősebb a 2019 novemberére várható újdonság. Ettől még fürgébbé válhat persze, hiszen semmi nem gátolja, hogy nagyobb forgatónyomatékkal dobják piacra, bár a jelenlegi 35 Nm sem kevés, főként a közvetlen rivális Yamaha YZF-R3 29,6 Nm-es értékével szemben.