A mattighofeniek stílusosan Ausztriában, a salzburgi Red Bull Hangar-7-ben mutatták be a jövő modellévre szánt E-XC elektromos terepmotorjukat. A gép nem a meglévő villanyosok helyére érkezik a termékpalettán, hanem azok mellé, ráadásul minden eddiginél vonzóbb paraméterekkel rendelkezik. Az eddigi 2,7 kWh-nál ötven százalékkal nagyobb, 3,9 kWh-s kapacitású lítium-ion akkumulátort szereltek a kétkerekűbe, a gyári adatok szerint ez – a terepviszonyoktól és a vezetési stílustól függően – 1,5 órányi használatot tesz lehetővé. Az ún. PowerPack 80 perc alatt tölthető fel teljesen, 50 perc alatt pedig 80 százalékra, továbbá az energia-visszanyerő rendszernek hála a gép valamennyit maga is visszatölt használat közben. Aki siet, az egyszerűen ki is cserélheti az akksit, hiszen úgy oldották meg a mérnökök, hogy ez a művelet a lehető legegyszerűbb legyen.
A gép folyamatosan 9kW-os teljesítmény leadására képes, maximálisan pedig 18 kW-ot, azaz 24,1 lóerőt kínál 42 Nm nyomaték mellett, mindehhez csekély, mindössze 110 kilós tömeg társul.
A szöcske egyéb téren is fejlődött, nevezetesen megújult felfüggesztést kapott. Elöl WP Xplor villa teljesít szolgálatot, 43 milliméteres csúszószárátmérőjű, fordított teleszkópokkal, míg hátul egy WP PDS Xplor rugóstag dolgozik hatékonyan, állítható paraméterekkel. Az E-XC szériában könnyű, eloxált alumínium kerekekkel érkezik, ezek csökkentett tömege és fenti alkatrészek együttes eredményeként a vas minden eddiginél könnyebben terelgethető.