Az elektromos nagymotorok egyelőre nem valódi alternatívák – szögezte le nemrég Stefan Pierer a valóban nagy teljesítményű, 48 V-nél nagyobb feszültségű akksival felszerelt motorkerékpárok kapcsán.

ktm-e-duke-bemutato
A jövő elektromos KTM-ei és Husqvarnái

Éppen ezért meglepő, hogy a kiszivárgott képek alapján hamarosan megjelenhet a KTM tisztán elektromos hajtású, 10 kW-os, tehát A1-es jogsival 16 éves kortól vezethető modellje, az E-Duke. Ismerve, hogy mennyivel nyomatékosabbak a villanymotorok a sokkal rosszabb hatásfokú benzines társaiknál, ez a 10 kW-os teljesítmény nagyjából az egyhengeres 250-esek dinamikájának felelhet meg egy karcsú nakedben.

A motor működéséről egy 5,5 kWh-s kapacitású akkumulátorcsomag felel, és a hírek szerint úgy 90 kilométert lehet megtenni a motorral, persze nem teligázon. Kíváncsian várjuk, mikor érkezik a hangtalan Herceg, és persze azt is, hogy mennyivel lesz dinamikusabb napjaink szintén 10-11 kW-os teljesítményű, benzines 125-öseinél.