Akárcsak elődök kéthengereseit, az új ezres erőforrást is LC8c névre keresztelték, mely a kémfotók tanúsága szerint elsőként a 990 Duke és RC modellekben kaphat helyet.

Visszatérnek a 990-es KTM-ek

A képek alapján annyi bizonyos, hogy nem csak a hengerek mérete nőtt, ugyanis eltérő a blokk kialakítása, emellett alaposan átdolgozták a hengerfejet is. Mivel a korábbi osztrák gépeknél már megszoktuk a 90-es végződésű típusneveket – például a 373 köbcentis 390-nél –, biztosra vehető, hogy 990 néven érkezik a 2023 végén debütáló újdonság.

ktm-duke-1000-2023
Balra az új, jobbra pedig a jelenlegi LC8c erőforrás

A két hajtóművet összevetve rögtön szembeötlik, hogy a fontosabb részek, mint például a rögzítési pontok nem változtak, tehát felcserélhető a kettő, azaz a régi vázba változtatás nélkül beépíthetik az új 990-est is. Szintén feltűnő részlet az átdolgozott henger, melynek arányai arra utalnak, hogy a furatátmérő mellett a lökethossz is jelentősen nőtt a fejlesztés során, illetve az is egyértelmű, hogy a kémlelőnyílás „átköltözik” korábbi helyéről a kuplungfedélre. 

ktm-duke-1000-2023
Már 2022 derekán közúton tesztelték a Duke-ot, ami arra utal, hogy a motor nem áll messze a sorozatgyártástól

Várhatóan idén, a Duke-ban láthatjuk először az új LC8c-t, utána érkezhet az RC, és a piaci trendeket – no meg a literes kalandmotorok sikerét – látva a 990 Adventure újjászületése is borítékolható.