Tulajdonképpen az a meglepő, hogy eddig nem volt 890 SMT az osztrákok kínálatában, hiszen a szupermotós üléshelyzetű, ezer köbcenti alatti túragépek rendkívül népszerűek Európában, gondoljunk csak a Tracer vagy a 900 és 1000 XR sikerére.

ktm-890-smt-2023-bemutato
A váz és az erőforrás változatlanul került át az Adventure-ből, de a felfüggesztés és az idomozás vadonatúj

Ügyesen meglovagolja a KTM a nosztalgiahullámot, hiszen a 890 sok-sok eleme a korábbi 990-re hajaz, míg a műszaki alap egy az egyben érkezett a 890 Adventure-ből. Természetesen az első kerék mérete 21-ről 17 colra csökkent, míg a WP villának és központi rugóstagnak csökken a rugóútja, hiszen ezúttal nem szempont a terepképesség.

ktm-890-smt-2023-bemutato
A Tracer és az XR ellenfele lehet az osztrák túrasportgép, melyet már 2019 óta fejlesztenek és idén várhatóan meg is jelenik a kereskedésekben

Összességében a 890 Adventure-nél alacsonyabb tömegközéppontú és könnyebb motor lehet a 890 SMT, mely elsősorban olyan motorosoknak készül, akik ingázástól, a hétvégi szerpentinezésen át, a kisebb-nagyobb túrákig ugyanazt a motort használnák. Márpedig az SMT láthatóan mindhárom területre ideális lesz, főként, hogy a hírek szerint száz lóerő feletti csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet a motor, míg menetkész tömege jóval kétszáz kiló alatt lesz.