Mivel 2020-as modellről van szó, várható volt, hogy nem lesz mélyreható fejlesztés, hiszen friss, naprakész jelenleg is az osztrákok sorkettese.
Ennek megfelelően változatlanok a műszaki paraméterek, azaz továbbra is 121 lóerős és 99 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékú erőforrás dohog a karcsú, narancssárga vázban, és ismerős elem a WP APEX felfüggesztés, valamint a Brembo Stylema nyergekre épülő fékrendszer is.
Az újdonság, hogy ezentúl a 1290-es nagy testvértől, illetve a KTM RC16 GP-től örökölt, kék, úgynevezett Atlantic Blue fényezéssel is elérhető a modell, ami a tervezők elmondása szerint még jobban kihangsúlyozza a Duke R versenykész mivoltát.
A 890 R tehát a jól ismert műszaki alapokkal, de új színben kezdi meg a 2022-es szezont, mi több, az első példányok már februárban megérkeznek a kereskedésekbe. Ezzel szemben a 890 GP-re még kicsit várnunk kell – annak a leleplezése február 22-én zajlik majd.