Lezajlott az új 890 R bemutatója, melyen kiderült, hogy számos ponton megújult a népszerű kalandmotor, a változás főként az idomzatot és a felszereltséget érintette.

ktm-890-adventure-r-2023
Új idomot és ötcolos, USB-C csatlakozóval felszerelt műszeregységet kapott a modell, utóbbin továbbfejlesztett navigációs program fut

Az üzemanyagtartály és az idomzat teljesen új, egyben a 450 Rallyra emlékezteti a szemlélőt. Talán a legfontosabb változás, hogy lényegesen kisebb lett a plexi és átdolgozták az első sárvédőt is, hogy garantáltan ne gátolja terepezés közben a motorost.

ktm-890-adventure-r-2023
Komolyan gondolták az endurózást, legalábbis erre utal, hogy Mitas ENDURO TRAIL+ abroncsok feszülnek az Adventure fűzöttküllős felnijein

Fejlettebb a motor vezetéssegítő rendszere is, tekintve, hogy hattengelyes IMU szolgáltatja az adatokat a segédleteknek, beleértve a blokkolásgátlót is. Utóbbi ráadásul többféle üzemmódban használható, sőt az igazán vásott endurósoknak – felárért – Rally Mode is elérhető.

ktm-890-adventure-r-2023
Egyebek mellett új, masszívabb haspáncéllal vértezték fel a 890 Adventure R-t

Érdekesség, hogy a KTM egy ajándékkal is kedveskedik a vevőknek. Az első 1500 kilométeren az összes, egyébként csak felárért elérhető funkció használható lesz a motorokon, hogy a vezetőnek legyen ideje eldönteni: szüksége van-e valamelyikre vagy az ő tudásához megfelelnek a gyárilag elérhető menetprogramok?