Már lassan egy éve, hogy az indiai motoroslapok szenzációként jelentették be, hogy a KTM és a Bajaj (ejtsd: bázsázs) kiterjeszti együttműködését, és a korábbi egyhengeresek után egy középméretű, 6-800 köbcentis V2-es platformra készít majd vérbő endurókat és utcai motorokat.
Ezzel gyakorlatilag megmentenék az egyik legszerényebb, lassan már eltűnő szegmenst, hiszen a középméretű, hosszú rugóúttal és 21 colos első kerékkel felszerelt többhengeres endurók kiveszőben vannak, csupán a Triumph Tiger és a BMW F 800 GS tartja a frontot, alternatívát kínálva az igazi kalandmotorra vágyó vásárlóknak.
Akad azonban más látnivaló is a narancs márka háza táján, elvégre a kíváncsi és éles szemű - vagy szándékosan felbérelt - lesifotósok a minap lencsevégre kapták a Super Duke R gazdagabban felszerelt, jobb időjárás-védelmű, illetve jókora kofferekkel kiegészített túraképesebb verzióját.
Nem kérdés, hogy ezzel a feltörekvő osztály, a 150 lóerő feletti teljesítményű sportos utazómotorok táborába szállnának be, valóban univerzális kétkerekűt építve az izgalmas kirándulásokra gerjedő motorosoknak.
Akárhogy is, a 35 kW-os teljesítménnyel, A2-es jogsihoz passzoló kivitelben is kapható 1050, a nemrég debütált 1290, illetve a jól ismert 1190 után újabb gyöngyszemekkel bővülhet az Adventure sorozat, visszalopva kicsit az elmúlt évtizedek ralimotorjainak legendájából.