Éppen öt éve, 2017-ben jelent meg a KTM 790 DUKE, amiből közel 30 ezer darabot adtak el világszerte. Ezt követte a még erősebb és kifinomultabb 890 Duke, de közben a rivális márkák egyre több megfizethető, A2-es jogsival is vezethető modellt dobtak piacra, ezért a KTM is úgy döntött, hogy csatasorba állítja a 790 Duke fojtott változatát.

ktm-790-duke-2022-bemutato
KTM 790 Duke (2022)

Az idén júniusban érkező modell 105 lóerős lesz a nemzetközi piacon, ám Európában – a jogosítványszabályoknak megfelelően – 95 lovas változatban kapható, hogy átalakítható legyen, és 35 kW/48 LE-s kivitelben már 18 éves kortól vezethessék a motorosok.

ktm-790-duke-2022-bemutato
Az öreg kontinensen 95 lóerő lesz a 790 csúcsteljesítménye, míg legnagyobb forgatónyomatéka 87 Nm

Az is kiderült, hogy kilencezer eurót kóstál a modell, azt viszont még nem hozták nyilvánosságra, hogy mennyibe kerül az át- és visszaalakítás 35 kW/70 kW-ra.

Parádés fogyasztást ígér a KTM a 790 Duke-ra

Kiemelték a sajtóanyagban, hogy mindössze 4,4 literes átlagfogyasztást mértek az újdonsággal, ami igencsak meglepő vagy túlzottan optimista adat, hiszen a Spritmonitor híresen könnyűkezű és -lábú motorosai is kereken ötliteres átlagot jegyeztek fel a korábbi 790-nel több száz tankolás alapján.

ktm-790-duke-2022-bemutato
Kimondottan gazdag alapfelszereltségű az új Duke: egyebek mellett a dőlésérzékeny kipörgésgátlóért, a három üzemmódért, a színes, 5 colos TFT-műszeregységért és a minden elemében LED-es világításért sem kell felárat fizetni

A felfüggesztést ezúttal is a WP szállítja, viszont újdonság, hogy a hagyományos KTM-narancssárga mellett egy teljesen új, szürke-fekete fényezés is elérhető lesz, amihez hasonlót láthattunk már anno a 990 Duke-on.

ktm-790-duke-2022-bemutato
Európában 8999 euróba kerül majd a Duke alapváltozata

Ha valaki nem lenne elégedett a bőséges alapfelszereltséggel, többek között oda-vissza működő gyorsváltót, Track üzemmódot, sebességtartó automatikát (tempomat) és guminyomás-ellenőrző rendszert (TPMS) is rendelhet a motorhoz.