Az olcsó új motorokról elhíresült tengerentúli piacon 13-14 000 euró körüli áron juthatunk hozzá a KTM új, soros, kéthengeres enduróihoz, ezzel gyakorlatilag a közvetlen konkurensek árszintjén mozognak, beleértve például a 2018-ban megjelent BMW F 850 GS-t. Az osztrákok 95 lovas és 88 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedő modellje 189 kilós száraztömeggel mérlegel, s a gyáriak szerint kivételesen nagy, 450 kilométeres hatótáv érhető el vele.

ktm-790-adventure-ar-20908
Alig tíz százalékkal drágább az R verzió a 790 Adventure-nél, ezért cserében 48 millis csúszószár-átmérőjű telókat és nagyobb, 240 millis rugóutat kap a vásárló. Ezen túlmenően az ülésmagasságban is különbözik a két tesó: az Adventure 850 (opcionálisan 830) millis nyergével szemben az R kivitelnél 88 centi magasra kell lendíteni a lábat felszálláskor

A 790 Adventure és Adventure R hazai ára is a közvetlen kihívókhoz igazodik, tekintve, hogy az R kivitel 3 979 000 forintba kerül, ami hajszállal kevesebb, mint a BMW F 850 GS ára (4 164 500 Ft), igaz, a két gép felszereltsége is eltérő. Persze mindkettőből elérhető olcsóbb változat, így például a „sima” 790 Adventure-ért 3 679 998 Ft-ot kell leszurkolni, míg az F 850 GS társmodellje, az F 750 GS 3 211 000 Ft-ot kóstál. Érdekes lenne összehasonlítani ezt a hasonló tömegű és teljesítményű japán kihívó, a tavaly ősszel debütált Yamaha Ténéré 700 árával, ám hiába rántották le a leplet a hangvillások endurójáról, az csak 2019 második felétől lesz kapható.