2023-ban ismét kapható lesz a közkedvelt KTM 790 Adventure, mely elsősorban kedvező árával csábíthat el vásárlókat a riválisoktól. Jóllehet, az sem mellékes, hogy a sorkettes éppen 70 kW-os csúcsteljesítményű, így készül belőle A2-es, 48 lovas kivitel is, amit már 18 évesen vezethetnek Európában.

ktm-790-adventure-2023
A kereken 20 literes üzemanyagtartállyal akár egész országokat átszelhetünk tankolás nélkül, mivel a motor elméleti hatótávja megközelíti a 480 kilométert

Az is kiderült, hogy a Mattighofenben tervezett motort – a KTM szakembereinek felügyelete mellett – a kínai CFMoto üzemében gyártják, ami kettős előnnyel kecsegtet. Így egyrészt kedvezőbb áron kerülhet az üzletekbe, másrészt a helyben készülő modell meghódíthatja Ázsiát is.

ktm-790-adventure-2023
A kedvező ár dacára minőségi alkatrészek kerültek a motorba, például a vezetéssegítő rendszerek ugyanolyan helyzetérzékelőtől (6D IMU) kapják a jeleket, mint például a 890 vagy 1290 Adventure-ön

Más kérdés, hogy ezzel házon belüli ellenfelet kap a KTM, hiszen már Magyarországon is elérhető a szintén KTM 790-erőforrásra épülő CFMoto 800MT, mely így közvetlen riválisa lesz a 95 lóerős és 88 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékú kalandmotornak.

ktm-790-adventure-2023
Megújult az ötcolos TFT-kijelző is, így a vezető még könnyebben átlátható menürendszerből nyerheti ki az adatokat

Az újdonság kapcsán elmesélték a mérnökök, hogy elsősorban kanyarstabilitás terén fejlődött a motor, emellett átdolgozták az üzemanyagellátó-rendszert, hogy a világ végén, rosszabb minőségű vagy alacsonyabb oktánszámú benzint tankolva is tökéletesen működjön a 790-esnek nevezett, de valójában 799 köbcentis sorkettes.

ktm-790-adventure-2023
Laza terepre és aszfaltra egyaránt alkalmas, Pirelli Scorpion STR abroncsokon fut az új, 199 kilós száraztömeggel mérlegelő Adventure

Emellett átdolgozták a feláras gyorsváltót, így még gyorsabbak, pontosabbak a váltások, illetve az Euro 5-ös minősítés érdekében új katalizátort és kipufogót kapott a modell. Az sem mellékes, hogy a világjárókra gondolva 15 ezer kilométerben határozták meg a szervizintervallumot, így nincs szükség rá, hogy minden nagyobb túra végén olajcserére vigyük a motort.

ktm-790-adventure-2023
Friss fejlesztésű, 2023-as WP APEX villa és központi rugóstag vasalja ki az úthibákat, a rugóút elöl-hátul egyaránt 200 mm 

A 790 Adventure pontos ára nem ismert, az viszont tény, hogy az első példányok már 2023 tavaszán megérkeznek a kereskedésekbe.