Lassan 35 éve már, hogy megjelent a KTM 553 köbcentis egyhengerese, és ezzel kezdetét vette az LC4-ként ismert erőforrás sikertörténete. Az 1987-es leleplezés óta számos módosításon esett át a négyszelepes egység, s mára a géposztály legerősebbjévé vált: 73,5 Nm-es forgatónyomatéka és 75 lovas csúcsteljesítménye egyaránt kiemelkedő.
Továbbfejlesztették a KTM 690-es motorjait
Két típus fut jelenleg a 693 köbcentis hajtóművel, a 690 SMC R és a 690 Enduro R. Utóbbi ismerős lehet az idei Transanatolia Rallyról is, ahol a márka Dakar-szakértője, Xavier de Soultrait egy gyári motorral indult, ennek dacára első lett az egyhetes viadalon.
– Hogy még komolyabb kihívás legyen, egy teljesen szériaállapotú 690 Enduro R-rel teljesítettem a távot. Jóllehet, ez hátrány a versenymotorokkal szemben, ugyanakkor ne feledjük, hogy a korábbi viadalokon szerzett tapasztalatoknak köszönhetően ma már a gyári motor gyorsabb jó néhány régebbi raligépnél, arról nem beszélve, hogy műszaki hibák sem hátráltattak a viadalon. Egyszóval az új 690 Enduro R ideális a gyors és a technikás pályákra is, tökéletes célszerszám
– nyilatkozta Xavier a futam után.
Az Enduro mellett megújult a 690 SMC R szupermotó is, többek között az új, kisméretű, mégis minden fontos információt felsorakoztató LCD-műszeregységet emelték ki a bemutatóban. Nem mellékes, hogy teljesen átdolgozták a páros nyergét is, hogy minél kevésbé akadályozza a vezetőt a szabad mozgásban, ugyanakkor elég kényelmes legyen a hosszabb etapokhoz.
Természetesen mindkét típus Euro 5 besorolású, azaz a kiemelkedő teljesítmény és a lenyűgöző hang dacára bármelyik EU-s országban forgalomba helyezhető. Noha az újdonságok adatai között nem tüntették fel, hány kilóval mérlegelnek a KTM egyhengeresei, az elődök 150 kiló alatti száraztömege azt sejteti, hogy 2023-ban is a narancs gépek lesznek a géposztály legjobb teljesítmény/tömeg arányú modelljei.