Mindkét típus a legendás LC4-es erőforrást kapja, tehát egyhengeres, bődületesen erős és kifejezetten takarékos hajtómű dohog a KTM-ekben, s az is nagy szó, hogy ilyen kiemelkedő teljesítmény mellett csak 10 ezrenként kell olajcserére vinni őket.
Azért, hogy az egyhengeres szörnyeteg ne rázzon le magáról, dupla kiegyensúlyozótengelyt építettek be, melynek egyik tagja a főtengely előtt, míg másik része a hengerfej mentén dolgozik, így hosszabb túrák végén sem kell zsibbadó karokkal leszállnod a gépről.
Megjelent az új KTM 690 Enduro és SMC R
A PASC (Power Assist Clutch) tengelykapcsolót úgy alakították ki, hogy agresszív visszaváltások esetén se engedje blokkolni a kerekeket, ezzel növelve a kanyarstabilitást, s nem mellesleg a kuplungkar működtetéshez szükséges erő is csökkent.
További újítás a gyorsváltó, mely által javult terhelésváltáskor a hátsó kerék tapadása, és a pilóta is teljes mértékben kézben tarthatja a 808 mm széles, a rezgések elnyelése végett gumiágyba rögzített kormányt, hiszen nem kell kuplungolással foglalkoznia.
A váz acélcsőből készült, mégpedig változó csőfalvastagsággal, mely remek torziós merevséget biztosít, így még magabiztosabbnak és kezelhetőbbnek érződik a gép. A tökéletes súlypont elérése érdekében a mérnökök a már megannyiszor bizonyított, nyereg alatti (!) tankot építettek be, s a 13,5 liter befogadására képes üzemanyagtartály a segédváz teherhordó részét képezi, ezzel is növelve a merevséget.
Miként megszokhattuk, KTM és a WP közös fejlesztésében készült, fordított teleszkópszárak simítják ki az úthibákat, melyek természetesen minden paraméterükben állíthatóak és masszív befogók rögzítik őket, míg hátul WP XPLOR rugóstag kapcsolódik a lengővillához.
A maximális tapadás és a csekély össztömeg érdekében a 17-es felnikre Bridgestone S21-es papucsokat húztak az SMC R-en, és elöl Brembo 4.32 féknyereg lassítja a szupermotót, míg terepes testvérén hagyományos, kétdugattyús féknyerget találunk.