Az egyre pörgősebb A2 kategória és a csupaszmotorok prémiumszegmensének növekedése mellett méltatlanul háttérbe szorult a középméretű, egyhengeres gépek piaca, azonban a mérnökök nem feledkeztek meg az egykor tündöklő típusokról. Ennek ékes bizonyítéka, hogy a KTM 690 Duke is számos ponton változik, fejlődik, többek között egy alapvetően új, immáron 693 köbcentis erőforrás bevetésével.

ktm-690-duke-2016-6395
Miként azt a KTM-nél megszokhattuk, a felfüggesztés és a fékrendszer elemei ezúttal is a WP-től, illetve a Brembótól érkeznek

A hajtómű forgatónyomatéka hat százalékkal nőtt, a teljesítményt immáron 73 lóerőre srófolták, ráadásul a hagyományoknak megfelelően ebből is lesz egy még erősebb, R jelzésű változat. Újdonságként említhető még a színes TFT-kijelző, illetve az 690 Duke R-en megjelent ún. kanyar ABS, mely a motor dőlésszögét is figyelembe veszi a fékerő szabályozása közben.